ik heb een 18"zadel van de zadelmarkt, type 1212 (dus wel brede boom maar geen speciaal haf zadel), ik rij er nu 1,5 jaar mee, bevalt prima en past ook prima, het is nog als nieuw, hoewel ik regelmatig rijdt. (voor 189 euro)
andor
Geplaatst: 22-08-03 21:30
Ik heb er een Euroriding op liggen van 17,5'' Het is een veelzijdigheidszadel en hij is vandaag meegenomen door de zadelmaker om het weer even op te vullen.
Verder heb ik ook een keer op een torson zadel gereden en misschien wil ik er ook zo'n zadel bij. (Denk alleen niet dat mijn ouders dat zo leuk zullen vinden als ze dat horen. Ik heb het ze nog niet verteld)
Ireen_
Geplaatst: 23-08-03 10:03
ik heb een ainsley dressuurzadeltje, 17 inch. meestal liggen die zadels niet goed op haflingers, maar bij Evita ligt ie perfect! Ze heeft wel iets meer schoft dan de gemiddelde haflinger. Ik heb eerst 2 zadels van divoza geprobeert (rossner amerika en nog een), en allebei hadden ze een veel te brede boom, ze zakten aan de voorkant dus gewoon naar beneden zeg maar. toen ik aan het passen was had iemand bij mij op stal toevallig nog een dressuurzadel te koop, dat was dus een ainsley, nouja passen kan altijd... en hij lag nog goed ook! toen heb ik die over genomen.
ik vind het een superfijn zadel, maar het is wel echt een ponyzadeltje.. niet iedereen kan er op rijden dus dat is wel lastig, ik moet ook niet te veel eten anders groei ik er ook nog een keer uit
ik heb ook nog een thorowgood veelzijdigheidszadel (van kunststof), dat is al een wat ouder zadel.. ik heb geen idee wat voor een maat het is, groter dan m'n ainsley in ieder geval.
Tienn
Geplaatst: 23-08-03 11:28
Ik heb er een wintec 500 op liggen
Pjelk
Geplaatst: 23-08-03 23:44
Ik heb op mijn Fjord een ouderwets soort wintec 2000 liggen. Hij heeft geen verwisselbare boom maar wel equi-suede dus vergelijk ik hem daar maar even mee. Pjelk (mijn Fjord) is weliswaar geen Hafje maar heeft wel een dergelijke breedte dus vermeld ik het tochmaar even De inchmaat van het zadel is overigens 17,5 inch wat ik heel prettig vind aan de Wintecs. Bij de leren merken kwam ik namelijk alleen 18 inch zadels tegen die zo wijd zijn dat ze op een robuust paardje passen terwijl ik echt niet groter moet hebben dan een 17,5 inch. Ik pas zelfs nog in een 16 inch dus 17,5 is al rum voor mij . Het zadel ligt goed, zit lekker en ik ben er superblij mee .
Tallie1979
Geplaatst: 24-08-03 00:02
Mijn fjord ( jaja, ik weet het, geen haf ) Heeft zowel een veezijdigheids als een dressuurzadel van Wintec Beiden met de breedste boom.. Vooral de dressuur ligt echt supergoed!! Hij heeft nauwelijks schoft, dus een zadel moet heel stevig liggen wil het niet gaan schuiven.
Ik heb om precies te zijn de Wintec 2000, Isabelle Werth, 18 inch ( dressuurzadel dus )
Anoniem
Geplaatst: 11-11-03 11:49
Ik rijd met een Wintec2000 zadel, boom is verstelbaar en syntetisch, makkelijk in onderhoud dus
Hij schuift bijna niet meer, bij mijn vorige zadel schoof hij ontzettend....
La_Vie
Geplaatst: 11-11-03 16:10
Ik rij met een wintec 500, ik facht dat er een rode boom in zat, weet ik niet helemaal zeker. Welke maat dat is weet ik ook niet
frappa
Geplaatst: 11-11-03 16:21
Ik rijd ook met een Wintec 2000. Echt een heerlijk zadel
Woestein
Geplaatst: 11-11-03 16:41
Op Woes ligt een Pagony Diamant.. Heb deze voornamelijk gekozen omdat: A- de boom versteld kan worden B- hij zit super Moet nu wel met Woes en zadel naar Divoza want hij is waarschijnlijk te smal in het middenstuk.... en Woes krijgt daar allemaal witte haartjes..aan beide kanten..evenveel...maar weer niet bij de schoft dus denk dat de kamer wel goed zit... En er was laatst een zadelmaker op de manege en die vertelde dat vaak de zadels te ver naar voren liggen en daardoor de schouders afklemmen..maar te ver naar achter is ook weer niet goed want dan ligt het weer op het zwakste gebied van de rug....maarja Woes is niet zo lang in zijn rug en ik heb toch echt een 18 inch kont..... Dus wat dan weer het beste is.... TIPS???? zijn graag welkom....!!!