Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yashilha schreef:Zonnetje81 schreef:Al mijn paarden reageerden raar op shetjes of kleine pony's. En meestal luisteren ze voor geen meter en zijn het niet echte kindvriendelijke pony's. Er zijn maar weinig shetjes die ECHT braaf zijn en goed te rijden door een klein kind. Ze zijn ook loei sterk
Nou hier ben ik het dus totaal NIET mee eens!!
Mijn kids hebben erg veel plezier van onze shet en van de vorige ook(helaas overleden)
Heb ik zeker toevallig twee super brave getroffen,geloof het zelf!!
aerdenhout1 schreef:Ik heb jarenlang geroepen..nooit geen Shetlanders meer, en dat was niet omdat ik ze niet leuk vind, maar omdat ze overal onder door kunnen als ze op de wei of in de paddocks staan.
Dan zijn ze natuurlijk ook heel lief om te zien en ik heb de stal tegen een woonwijk aan en op een hele drukke weg ( de enige weg naar Zandvoort ) dus je kan wel nagaan, dat als het mooi weer was er veel mensen met kinderen even bleven staan om de schattige Shetlanders te voeren!
Mede daardoor ben ik er uiteindelijk 2 verloren aan hoefbevangen...1 is 40 jaar geworden ( dat was mijn allereerste pony trouwens).
Maar na een oproep van een van de moderaters voor een plekje voor een shet begon het toch weer te kriebelen en ja hoor Hercules stond op stal. Nu heb ik verder alleen maar grotere paarden, dus dat was weer zielug! Inmiddels staan er dus al weer 2!
En ik geniet elke dag van ze...heerlijk die kleine opdonders!
Wel hou ik ze heel goed in de gaten dat er niet word gevoerd! Gelukkig ben ik elke dag zelf op stal en hebben ze nu een weitje wat niet aan de weg ligt.
Slofje schreef:yashilha schreef:Nou hier ben ik het dus totaal NIET mee eens!!
Mijn kids hebben erg veel plezier van onze shet en van de vorige ook(helaas overleden)
Heb ik zeker toevallig twee super brave getroffen,geloof het zelf!!
Beetje minder aanvallen reageren kan ook yashilha.
Ik ga ook met Zonnetje mee. De MEESTEN, dus over het algemeen, zijn shetjes eigenwijs (karakter he),en bijv lichtrijden leer je er ook moeilijk ook.
Ik heb ook een shet gehad, vind ze erg leuk, heb nu een minipaardje.vind ze allebij erg leuk.
Die van mij kijkt ook op naar kleineponys / shetjes.die vind het gewoon leuk!
Mm, dan heb ik wel HEEUUULLL veel geluk gehad met destijds mijn..(even tellen).. 4 "vaste" shetters met elk jaar veulens, dus wisselend van 4 tot 8, die állemaal braaf waren en de 4 vaste waren ook allemaal netjes te rijden. Over t lichtrijden.. Dat kan ik me heeeel goed voorstellen xd dat gedribbel van poownliefjes.. Ookal draaft mijn ijsco nu ook met dribbelpasjes, maar die schrikt alleen van shetjes als ze achter boompjes verborgen zijn
Bizzybijtje schreef:*KUCH*
Hier ga ik even reageren. Shetlanders zijn helemaal geen eigenwijze rotbeesten, dat ligt hem net in de opvoeding. Maar je moet even bedenken dat shetlanders sowieso alleen gereden worden door kleine kinderen die geen overwicht hebben. Dus inderdaad, onder het zadel zijn ze moeilijk te vinden...
@eenitraM; Alle paarden zijn grasmaaiersAlleen kun je hier toevallig niet op rijden. Sneu dat je alleen daarvoor van paarden lijkt te houden dan
Brendaaaa schreef:Ja, maar denk je niet dat een groot paard ook zou ontsnappen als de draden veel te hoog zijn gespannen?? Tuurlijk wel, net zo goed! Dus aan wie ligt het dan, aan de eigenaar van de betreffende pony of aan het ras.....Mijn gekkerd blijft dus wel gewoon achter hoog draad staan, das makkelijk, maar voor de andere shetlanders is er op de shetlanderwei gewoon een laag draadje gespannen, en dan ontspappen ze ook niet.
En idd, shetlanders moeten net als elk paard worden opgevoed, en als je ze dan idd alleen als grasmaaier gebruikt zal dit niet echt gebeuren. Net als dat een groot paard wat als grasmaaier wordt gebruikt niet opgevoed zal zijn...
eenitraM schreef:pernill schreef:Dat is maar net hoe je ze gebruikt.
Hoe wil je ze gebruiken dan? 90% van die beesten zijn er alleen maar om de wei op te vullen