Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DDW1190 schreef:mhaa dat hoor ik steeds vaker, maar dat is ook logisch, want wanneer word een haflinger of fjord nou gebruikt als werkdier voor op het land (want daar werden ze vroeger op gefokt).
_Bitje_ schreef:DDW1190 schreef:mhaa dat hoor ik steeds vaker, maar dat is ook logisch, want wanneer word een haflinger of fjord nou gebruikt als werkdier voor op het land (want daar werden ze vroeger op gefokt).
Ik vind het juist mooi dat die Haflingers moderner worden en geschikter zijn voor de sport hierdoor.
Ik heb totaal niks met brede monsters
De fjord blijft hierin nog wat achter, ik zie nog heel veel brede fjorden. Vandaar dat ik een haflinger qua bouw
beter vind worden, beter dan de fjord
DDW1190 schreef:Daar ga ik met je in mee Lotte!
Maar ik vind wel dat het moeilijk zoeken is naar een echte mooie haflinger/fjord!
TheJokerr schreef:ik vind wel dat fjorden juist een bredere zit moeten hebben omdat ze anders zo slank lijken als ze opeens luxerder worden gefokt.. die korte manen past gewoon zo lekker bij hun en daar hoort een dikker lijfje op vind ik
ponieszlover schreef:Ik vind dat Beau en Manchester erg mooi gebouwd zijn!
Maar die lijken nog gewoo op een Haflinger.
Je hebt ook gevallen die je amper herkent.
Sodeletuut schreef:Amanda schreef:Ik heb toch liever een haf met meer body. Wel hoog op de benen en ruime bewegingen.
Maar ook masse, brede boeg en MacDonalds billen
Meer de barokke kant op zeg maar.
De ouderwetse tanks vind ik té grof.
Een haflinger zonder McDonalds billen is geen haflinger.