Waar komt jullie Tinker vandaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:39

Leukleukleuk! Haha!

Chubby komt van een Friesenfokker uit Alkmaar, ze stond daar als gezelschapspony voor de gespeende veulens... Hij had haar van een Haflingerfokker die haar schijnbaar heeft geimporteerd.

Gekocht in oktober 2001 voor 3000 gulden (incl. anderhalve maand stalling, bekappen en thuisbrengen in november). Ze was helemaal groen. Wrs. geboortedatum september '99... Chubby meet inmiddels ong. 1.60 Vingers aflikken

Groetjes,
Jacqueline

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:54

Luna heb ik gekocht in Stekene (B) bij Foubert.
Luna was toen 9 jaar en een keer of 4 a 5 bereden.
Ik heb haar sinds juli 2002 en heb €2400,- voor haar betaald.
In oktober bleek dat ze drachtig was en in april werd haar veulen geboren.
Heb er dus 2 voor de prijs van 1.
De site van Foubert is www.tinkerstal-foubert.be .

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:07

Fayette heb ik toen ze 5 maanden oud was gekocht van vrienden van me. Geboren op 21 mei 2000 in Nederland en ik heb 1500 gulden voor haar betaald. Haar moeder Lowara komt bij Rudy Asbroek vandaan, drachtig vanuit Engeland naar Nederland gehaald, gekocht door de Kerkhoffjes in september 1999, 2,5 jaar oud en zadelmak. Prijs weet ik niet precies maar er staat me iets bij van zo´n 3.500-4.000 gulden (ooit eens opgevangen dat bedrag).

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:45

Meagan komt bij Rudy Asbroek vandaan en stond in dezelfde groep als Riccardo van Tinkernikky, Lowara en Parcival van Percy. Alleen stond Meagan iets langer in de groep dan de andere paarden omdat niemand haar wilde hebben en omdat ze zelf ook niet te benaderen was... Ik heb Meagan in januari 2000 voor het eerst gezien en op 1 maart dat jaar kwam ze groen als gras bij mij op stal. Abaigeál was toen ook al aanwezig, maar nog veilig opgeborgen in Meagan haar buik.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 15:48

Cindy ( mijn verzorgtinker) is gekocht bij stal de tukker. Ze heet daarom om ook miss Hyacinth van de Tukker. Wat ze ervoor hebben betaald weet ik niet precies, maar wel erg veel. Ze is dan ook erg mooi, gaan binnenkort nieuwe foto's maken voor in mijn profiel. We hebben haar nu meer dan 1 jaar en wil haar nooit meer kwijt

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:06

Spix'je komt net als "LUNA" van bij stal foubert vandaan. Wij zijn die periode ook bij de paardenmelkerij geweest waar Sweety vandaan komt, maar vonden daar ons "gedacht" niet (wel een prachtig mooi hengstje staan van negen maand aan en wel erg lage prijs 450 euro, maar t'beestje haalde in z'n stal meteen uit naar m'n zoon die stond te kijken voor de box en toen wou ik er meteen niets meer van weten).

Toen dus bij Foubert te Stekene geweest. Hij had een merrie verkocht met veulen aan de voet, maar het veulen was nog van hem. Ze stond in Hulst in Nederland (iemand van daar in de buurt? Ik zou dolgraag 's een foto van z'n moeder hebben .... HINT Schijnheilig ). Z'n moeder is drachtig ingevoerd, hij is in België geboren volgens Dh Foubert op 14 mei 2002, en toen samen met z'n moeder naar Hulst gegaan alwaar wij hem in September hebben uitgekozen. Op 21 Oktober is hij bij ons komen wonen en is hij ook betaald .... hij heeft mij 600 Euro gekost.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 16:15

sonjabelgium: welke Hulst? volgens mij zijn er twee Hulst' in NL...

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:28

snowdon schreef:
sonjabelgium: welke Hulst? volgens mij zijn er twee Hulst' in NL...

Ja klopt, er zijn 2 plaatsen die hulst heten.
wij komen vaak in hulst, dus kan wel eens voor je kijken, heb je wat meer info????
groetjes Annick

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:02

Het is de Hulst vlak tegen de Belgische grens aan. Als het die is waar je wel 's komt kan ik je wel de gegevens van de eigenaar van Spix'je z'n moeder doorgeven via PB (denk niet dat die mensen het fijn zou vinden dat half tinkerend Nederland ineens komt aankoppen om z'n beestjes te zien Haha!). Het is een hobbyfokker en ben er vrijwel zeker van dat er nu alweer twee veulentjes lopen (hij had toen twee fokmerrie's en één twenter, dus misschien al drie veulentjes ).

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:23

Hoi,

ik woon dicht bij Hulst,
ga er binnenkort heen om mijn ex-paardje op te zoeken.
Pb de gegevens maar!

lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 19:56

Ik heb mijn tinker bij een particulier gekocht voor 4000 gulden. Officieel komt hij bij Walter Kloostra vandaan en die vroeg er 4750 gulden voor. Ik heb hem sinds augustus 2001

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:26

ghisje schreef:
Cindy ( mijn verzorgtinker) is gekocht bij stal de tukker. Ze heet daarom om ook miss Hyacinth van de Tukker. Wat ze ervoor hebben betaald weet ik niet precies, maar wel erg veel. Ze is dan ook erg mooi, gaan binnenkort nieuwe foto's maken voor in mijn profiel. We hebben haar nu meer dan 1 jaar en wil haar nooit meer kwijt

Ze heeft dan wel in 2000 een 1e premie gehaald bij het NST. Ik hen toen die videoband gestuurd

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 07:35

Ze heeft dan wel in 2000 een 1e premie gehaald bij het NST. Ik hen toen die videoband gestuurd[/quote]

Ik heb hem bij Bas gezien. Inmiddels heeft ze ook bij het andere stamboek 1e premie gelopen. Volgend jaar verwachten we een veulen van st Patrick. Pling We zijn heel benieuwd, maar helaas nog 10 maanden wachten. Gelukkig kan ik dan Max onder het zadel brengen dus kan Cindy genieten van haar zwangerschap. Max hebben ze gekocht van mijn vriendin en is een nakomeling van Marcha en Royal Gipsy Lee ( inmiddels geruind)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:12

mijn tinker heeft mij gekocht op 11 november 2002, haha ney hij heeft mij wel uitgekozen, ik verzorgde hem al een half jaar en toen zou hij verkoct worden, hij kwam toen telkens in volle galop op me af in de wei, om lekker mee te gaan naar de stal, ik was stapegek op hem en de klik was er eigenlijk al vanmaf het moment dat hij de trailer uitkam,

ik heb zijn importpapieren en daar staat op dat hij uit Kent in Ierland komt, hij is op zijn 3e jaar geimporteert door mollema op een rare manier, want hij zit onder de littekens en mist gewoon stukken vlees op zn lichaam, hij was dan ook getraumatiseerd, maar gelukkig gaat het nu steeds beter met hem.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 18:38

Tiko hebben we in september 2000 gekocht van een particulier in kortenhoef. Wat er daarvoor met hem gebeurd is Verward. Ik wou dat ik het wist....
We hebben destijds 1750 gulden voor hem betaald (dan werd hij gebracht). Hij was toen vijf en alleen zadelmak, kwa rijden nog helemaal groen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:40

Ik heb Shakyra bij een pensionstalling 1 straat van mij vandaan gekocht, die had haar nog maar pas.
Hij had haar en haar moeder van mensen in (omgeving) Kruisland (dacht ik) gekocht!

TweetyKarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:46

Chiara komt van tinkerhoeve "De Bonte Parels" http://www.tinkerhoeve.nl/ Ik heb haar sinds 30 juni 2002
en betaalde voor haar (met veulen) 3500 Euro

Donna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:19

Ik heb salmiak bij een ponykamp in drenthe gekocht ponykamp les chevaux het was erg goed geregeld omdat je eerst het paard een half jaar op winterstalling kon nemen dus je weet precies wat je koopt..

xxxxx
Donna OK dan!

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:13

Ik heb Jodie bij the Sandy Road Ranch gekocht. Ze was toen nog 2. Ik heb haar gekocht voor 2000 euro.
Maar ik heb nog even een vraagje. Als het goed is is Jodie nu 3, maar ik keek haar gisteren in dr mond en ze heeft alleen veulentanden Verward

DianaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:21

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:48

henla_tent schreef:
Ik heb Jodie bij the Sandy Road Ranch gekocht. Ze was toen nog 2. Ik heb haar gekocht voor 2000 euro.
Maar ik heb nog even een vraagje. Als het goed is is Jodie nu 3, maar ik keek haar gisteren in dr mond en ze heeft alleen veulentanden Verward

Als dat zo is zou ik toch eens vragen aan bijv. de veearts om even te kijken... 2 of 3 jaar is een groot verschil. En je zou niet de 1e zijn die een jonger paard blijkt te hebben dan je dacht.. Boos! Ze hoort de voortanden al gewisseld te hebben bij 2,5....

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:45

Ik heb hem ook bij vmr neer gezet en daar kreeg ik de reactie dat dat wel vaker gebeurt paarden die hun tanden later wisselen. Er zullen vast ook wel paarden zijn die het eerder doen. En ze is gekeurd toen ik haar kocht en daarop stond ook 3 jaar. Maak me dus geen zorgen hoor, vroeg t me alleen af. Maar ik heb gewoon een raar paard

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:49

Ik heb Hayley nu 2 maanden en gekocht bij Henk Jansen. Ze is van mei 2002 dus nu zo'n 17 maanden. Ze groeit gestaag en gaat volgens ons wel richting de 1.58 a 1.60. Gisteren keken we echter even naar haar gebit en het leek net ff of ze een voortand gaat wisselen (????) dus misschien toch een jaartje ouder. Maakt ook verder geen snars uit ........1 1/2 of 2 1/2 .........ze is ontzettend lief.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:49

Ik heb Sox vorig jaar maart uit Ierland (Galway) geïmporteerd, ze komt niet van een handelaar af. Ze was toen 8 jaar en wel ingereden. Ze kostte me 1200 euro + transportkosten. Ze was goed gezond en bekapt. Het is een geweldig fijn paard.