mérens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:25

Maar wanneer werken ze volgens jouw hard?
7 keer in de week ofzo?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:02

Antwoord op vraag hoe vaak ze werken per week:
De merrie wordt sinds kort op wedstrijden uitgebracht af en toe, nu nog maar B niveau. In de training is ze rond M niveau en zijn we met oprichting bezig. Dus meestal heeft ze een keer per week een uur les en regelmatig twee keer les per week. Het paardje is na les rijden slik nat want ze gaat voor de 100% voor het werk. Ik rijd haar ongeveer zes keer per week waarvan een of twee keer buiten. Met name de dressuur vraagt veel van haar omdat we vanaf de eerste stap intensief rijden. De ruin loopt drie a vier keer per week een buitenrit(je). Dat kan variëren van anderhalf tot drie uur. De merrie loopt met de buiten ritten hetzelfde als de ruin. Omdat de paarden buiten gehouden worden en het nu erg koud is moeten ze goed gevoerd worden ondanks deken omdat ze anders te veel afvallen. Merens kun je niet 100% binnen houden want daar worden ze erg vervelend van. Ze zijn graag buiten en in gezelschap. Veel mensen houden ze 's nachts op stal en overdag buiten en dan kun je waarschijnlijk wat minder voeren. In de zomer eet de ruin veel minder totaal anderhalve schep per dag, want dan is er meer gras en het is veel warmer. De merrie verschilt met eten niet zoveel in zomer en winter omdat zij stopt met eten als ze genoeg heeft gehad. De ruin zal altijd door eten hij kent geen rem wat dat betreft.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:04

de merens is echt een leuk paardje hij heeft een rustig karakter en is braaf tijdens het rijden en ook in de omgang mijn paard nard is ook harstiike braaf maar ik weet niet hoe groot hij is

luron

Re: mérens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:57

ontzettend leuk ras maar dat ze altijd braaf en rustig van karakter zijn valt nog over te discussieren....we hebben er 3 gehad en nu nog 2. Ligt wellicht ook wel aan de afstamming? die van ons staan sober in het voer ( en zijn nog te dik:) maar dus bijna geen krachtvoer en 24/7 buiten deels paddock en soms de weide en ze kunnen lekker op stal als ze willen, waar ze trouwens dankbaar gebruik van maken. Die van ons vinden regen niet erg prettig....

wij hebben wel merensen van stokmaat 1.55 dus die zijn wellicht wat anders dan de kleinere? verder zijn het wel karakterpaarden vind ik, we hebben nog meer paarden dus ik kan wel wat vergelijken:)

verder wel een veelzijdig ras en zolang je ze maar sober houdt blijven ze cool in het hoofd en fijne paarden.

wij kunnen natuurlijk niet voor jouw bepalen of de merens bij je past dit zul je zelf moeten ontdekken enne dat geldt voor elk paard je weet va te voren niet of het klikt....een hele leuke kruising kan ook geweldig zijn toch?

succes

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:01

een vriendin van mij heeft een Merens, leuk beestje is echt heel veelzijdig

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:11

@luron: 1,55m weet je dat zeker?
Mijn ukkie is met haar ruime 1.50m al een van de grotere merries van nl. Ben heel nieuwsgierig welke 2 je hebt aangezien ik meeste in nl wel 'ken'.
nardxash: liep jou nard eerder in 2span met nadir?

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:09

Onze merensruin (1.48m) is ook super braaf,lief en voor alles in...dressuur,springen,voltige en vooral heerlijke buitenritten.
Hij staat dag en nacht buiten met vriendje in paddock met groot schuilhok en bak hooi.
Heerlijk ras !!!!!!!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:25

Een merens is zeker een leuk ras, maar als je van je ouders geen pony mag, waarom stel je dan deze vraag?
En eerst wil je een fjord dan een ijslander en nu een merens.
Misschien moet je eerst maar eens ergens een paard gaan verzorgen wat al door veel mensen tegen je verteld is, zodat je weet wat er allemaal bij komt kijken.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 16:27

ow, maar dit is al lang geleden, nuja, ik wist zelf niet eens meer dat ik dit tipoc heb gemaakt

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 16:27

ik bedoel topic

luron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:21

@inkepink.

ja weet ik zeker:) hebben allebei moeder carla vd vosbergh en artisan als vader. De andere had kirov als vader en die was ook dezelfde stokmaat. Ik dacht vroeger ook dat de merensen kleiner waren maar ja gelukkig zijn er uitzonderingen...

Dat je ze niet kent komt misschien omdat we niet op keuringen etc komen of stamboek activiteiten, we rijden ze recreatief western:) lekkere lange buitenritten en soms nemen we ze mee naar de ardennen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:55

inkepink schreef:
@luron: 1,55m weet je dat zeker?
Mijn ukkie is met haar ruime 1.50m al een van de grotere merries van nl. Ben heel nieuwsgierig welke 2 je hebt aangezien ik meeste in nl wel 'ken'.
nardxash: liep jou nard eerder in 2span met nadir?

Ja inkepink die loopt nu nog samen met nadir in het huifbed hoezo

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:56

luron schreef:
@inkepink.

ja weet ik zeker:) hebben allebei moeder carla vd vosbergh en artisan als vader. De andere had kirov als vader en die was ook dezelfde stokmaat. Ik dacht vroeger ook dat de merensen kleiner waren maar ja gelukkig zijn er uitzonderingen...

Dat je ze niet kent komt misschien omdat we niet op keuringen etc komen of stamboek activiteiten, we rijden ze recreatief western:) lekkere lange buitenritten en soms nemen we ze mee naar de ardennen.

Gaat dat over nard