voor en nadelen tinkers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:06

Mijne is ook wel sterk maar niet in de mond als dat is wat jullie bedoelen. Kan haar aan de pinken sturen ook voor de kar.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:28

Ik vind de prijs echt heel hoog. Voor de rest ken ik niet echt veel tinkers, ze spreken mij niet echt aan.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:38

van de prijzen sla je echt steil achterover.. abnormaal..

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:39

Terwijl ze toch niet veel bereiken in de sport. Is zeker veel vraag naar??

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:46

Ik kan er nog niet veel over zeggen want ik rij nog niet op Damian, hij is nu 13 maanden.
maar ik moet wel zeggen dat Tinkers snel leren.
gisteren geprobeerd om meneer te leren een voet te geven, binnen 20 minuten wist hij wat de bedoeling was, alleen hoef ik het nu niet meer te vragen, hij komt nu zelf met zijn voet omhoog en kijkt me aan ,zo van kom op waar blijft mijn snoepje.dus eigenweis zijn ze wel.
er staan er 4 bij ons op stal, allemaal met een ander karakter.
ik denk dat ieder ras voor en nadelen heb.
het blijven allemaal paarden dus ga op je gevoel af.
als jij je maatje tegen komt voel je dat van zelf.

heel veel succes ermee.
annick

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:46

schijnbaar want niet alleen sportpaarden zijn dus in trek. Lachen En er inderdaad ook veel mensen die 'veel' geld voor een paardje over hebben waar geen prestaties aanhangen.

Persoonlijk krijgen tinkers die dressuren meer respect van mij (inclusief hun ruiters) omdat het veel moeilijker is om ze daar te krijgen gezien hun lichaamsbouw en karakter.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:55

nou ik weet wel iets over die prijs...

mijn verzorgtinker staat te koop en wat er voor gevraagt word is ie zeker niet waard, sorry dat ik het zeg.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 00:05

ja dat mag, ik schrik ook vaak. €3000,- is tegenwoordig niks en ik vind het ook teveel! Maar ja, als iemand het er voor over heeft wie zijn wij dan om iets te zeggen? Wellicht zullen mensen mijn €2500,- voor een groene tink ook teveel vinden. Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:07

Hey,

tsja, wat populair is wordt duurder... Dat gaat met alles zo: het is maar wat de gek ervoor geeft. Knipoog
Daarbij zijn er genoeg mensen die geen hoge sportprestaties willen neerzetten met hun paard, maar gewoon lekker recreatief bezig willen zijn. En omdat een Tinker nou eenmaal wel wat kan (en vooral ook de wil heeft om iets te doen, noem het een soort "will to please") kun je er heel leuk op een lager/ recreatief niveau mee rijden...
Ik merk ook dat mijn meisje erg graag en makkelijk nieuwe dingen leert. Ik ben nu bezig met het dressuurmatig aanrijden van haar en wil toch gaan starten in het najaar. Gewoon kijken waar we uitkomen samen.

Groetjes,
Jacqueline en Chubby

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:45

Pellie schreef:
ja dat mag, ik schrik ook vaak. €3000,- is tegenwoordig niks en ik vind het ook teveel! Maar ja, als iemand het er voor over heeft wie zijn wij dan om iets te zeggen? Wellicht zullen mensen mijn €2500,- voor een groene tink ook teveel vinden. Lachen

doris is net een tikkeltje duurder, en ik denk ook een tikkeltje minder mooi. hij heeft geen mooie vlekken en geen mooie bouw.
Hij is 'ingereden' en ingespannen, ingespannen gaat goed, maar rijden nog niet echt altijd...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 08:57

xtostarlight"]
[quote="Pellie schreef:

toen jullie begonnen over 'van de prijzen sla je stijl achterover' dacht ik van ohjeee, daar gaat mijn 10000 euro Haha! haha dus toen ik 3000 euro las vond ik het wel meevallen Knipoog

Ik ben geen beginner dus ik denk wel dat ik een tinker aankan, ik heb ook een ongelofelijke zijkpony Tong uitsteken

wie heeft er zin in een tinkermeet? (zodat ik kan kijken hoe ze in het echt zijn) Tong uitsteken maar eerst ga ik vandaag op ponykamp Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:01

hihih grappig. Ik heb met Gam ook behoorlijk startproblemen gehad maar dat komt denk ik meer door mijn onervarenheid dan die van hem, want het is een lief beest die veel voor je wil doen maar nog weinig snapt. En dan moet je mij hebben die de dingen niet goed kan uitleggen Verward, gelukkig hebben we een goede instructrice.
En Gam vond ik die €2500,- zeker waard want ik was helemaal verliefd om hem en vond het meteen een goed gebouwde tinker met ruime gangen.

Wat is jouw ervaring met een groente tink Starlight? Lukt het een beetje?

p.s. wat ik nog ff wil zeggen is dat Tieko hier op Bokt dus wel ff 1.30 vrijspringt en dat vind ik een héle prestatie voor een tink dat zelfs ík er trots op ben haha!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:10

Pellie schreef:
Wat is jouw ervaring met een groente tink Starlight? Lukt het een beetje?

p.s. wat ik nog ff wil zeggen is dat Tieko hier op Bokt dus wel ff 1.30 vrijspringt en dat vind ik een héle prestatie voor een tink dat zelfs ík er trots op ben haha!

doris (verzorgpony dan he) is een hengst, niet dat je daar iets van merkt, maar hij kan af en toe hele rare dingen doen. (ik rijd niet zo vaak op hem, maar ben er toch al 3 x vanaf gepleurd (van mn eigeste geflipte draver nog nooit...)
Springen op hem doe ik nooit meer, zeker niet over plassen

verder is hij echt super hoor, heel knuffelig, je kan er zo op gaan zitten. Maar als je echt gaat rijden wordt het anders.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:17

haha ja kijk, dat vind ik nou typisch tinker. Lachen ik lach er wel om maar weet dat het heel vervelend kan zijn; ik heb er ook al tig keer afgelegen waarvan 2x buiten en 1x er vandoor gaan. Maar goed, wat ik zei dat lag aan mijn houding t.o.v. hem en niet andersom. Nu zitten we aardig op één lijn en hoef ik in principe alleen nog rekening te houden met bokken bij het aangalopperen, ook dan wil ik nog wel eens onverwacht door de lucht suizen. Tong uitsteken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:19

Ikken het inderdaad een beetje van Connor, anderen liggen er nog al eens helemaal of bijna naast en bij mij is hij de liefheid zelve. Maar dat is een kwestie vaak van echt de baas zijn (geestelijk) en respect voor hem hebben, heb je dat niet dan vlieg je er dus echt af.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:19

Pellie schreef:
haha ja kijk, dat vind ik nou typisch tinker. Lachen ik lach er wel om maar weet dat het heel vervelend kan zijn; ik heb er ook al tig keer afgelegen waarvan 2x buiten en 1x er vandoor gaan. Maar goed, wat ik zei dat lag aan mijn houding t.o.v. hem en niet andersom. Nu zitten we aardig op één lijn en hoef ik in principe alleen nog rekening te houden met bokken bij het aangalopperen, ook dan wil ik nog wel eens onverwacht door de lucht suizen. Tong uitsteken

Haha! haha
doris is trouwens niet vervelend, hij snapt het gewoon niet. Die baas heeft er weinig tijd voor en vraagt dus regelmatig of ik hem wil rijden. In de wei (bak dus) ga ik niet in galop, ik ben zo bang dat ie gaat bokken. en buiten wel, maar ik durf geen uren alleen met hem de bossen in. Haha! lekker handig he.
Ze hadden ooit wat meer tijd in hem moeten stoppen, hij kent nou alleen stap draf galop en sturen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:21

Knipoog

Hey Suleika,

Tinkermeet vind ik altijd wel leuk!!

Groetjes,
Jacqueline en Chubby

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:41

Avanti schreef:
Terwijl ze toch niet veel bereiken in de sport. Is zeker veel vraag naar??

Tinkers worden ook niet verkocht als sport paard..

sorry maar er zijn meer dingen die je kunt doen met een paard dan alleen maar wedstrijdtjes rijden......
En schijnbaar is daar heeeeeeel veeeel behoefte aan.

Monique

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:57

NADELEN??? Tong uitsteken

Zitten geen nadelen aan,
alleen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel voordelen! :d

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:29

De prijzen? Tja, mode he... ze werden opeens heel populair, er is heel veel reclame voor gemaakt, dus er is veel vraag naar, dus de prijzen knetteren omhoog. Verkopers zien de markt en kunnen net zoveel vragen als de gek ervoor wil geven. In mijn ogen zijn de prijzen in sommige gevallen absoluut niet in verhouding tot het paard.

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:28

mijn tink was helemaal niet zo duur in verhouding. Het is een mooie grove merrie die ook alleen sturen stap en draf kende. Ik betaalde €2100,- Nu kan ik uren met haar in het bos rijden, dressuur gaan we aan werken basis gaat goed wil ook afbuigen alleen de rechter galop moet nog beter maar ja ik rijd nu 1 keer per maand in de bak verder alleen buiten Haha! en springen voor haar bijna L niveau Haha! (verlichte B paarden) maar ze doet het toch maar.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:44

een voordeel?
tinkers kunnen beter tegen de dazen dan warmbloeden. best belangrijk als je graag in de bossen wandelt!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 10:37

Als ik er in de toekomst een paardje bij krijg wordt het hoe dan ook een Tinker. Ik heb heel lang getweifeld tussen Tinker en Fjord. Wil namelijk een paardje voor recreatief onder het zadel en voor de wagen, en niet te groot (mischien dat mijn man er dan ook wel op durft...). Maar al met al ligt mijn hart toch meer bij de Tinker....

Nadeel is idd de prijs, maar ik vind sowieso dat eigenlijk alle rassen momenteel erg duur zijn. Als je dat vergelijkt met wat ik destijds voor mijn KWPN heb moeten betalen.... Daar heb je nu maar 2 benen en een staart voor.... Ach toekomstmuziek... Zal nog wel jaaaaaren duren, kan ik nog flink sparen, en mischien dat de prijs dan ook wel anders is....

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 11:28

wel dat denk ik ook: nu zijn ze hartstikke duur, over 5 jaar verwacht ik dat de prijzen beginnen dalen. nu hopen dat ik gelijk krijg Haha!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:49

kattebeest schreef:
wel dat denk ik ook: nu zijn ze hartstikke duur, over 5 jaar verwacht ik dat de prijzen beginnen dalen. nu hopen dat ik gelijk krijg Haha!

Ik denk maar dat is mijn denken he.
Dat de prijs straks stabiel wordt maar eerst nog flink zal stijgen.
Maar zakken doet hij niet!
Ik denk dat straks friezen en tinkers gelijk staan aan prijs.
Dat denk ik.
Ik weet niet hoeveel friezen er in Ned zijn, maar de tinkers zijn ook al behoorlijk aanwezig. Er zijn meer kopers dan Tinkers. En dan bedoel ik ook de mooie luxe types met veel haar, vol haar..en dan ook nog eens de juiste hoogte van 150/155 m. Dat is de meest gevraagde hoogte.
En dan ook nog eens bont uiteraard.
de tinkers van de toekomst worden op het moment gefokt! met vol papier, en dat maakt een tinker ook luxer en duurder uiteraard. dan een vuilnisbak uit ierland/engeland

Maar zo denk ik he, iedereen denkt anders..

Monique