[Dravers] Wat doen jullie er mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hollyfield

Re: [Dravers] Wat doen jullie er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:24

ik heb een ruin van 14 jaartjes oud...
hij heeft tot ongeveer zn 11de jaar gekoerst in verschillende landen maar voornamelijk in duitsland.... hij staat zelfs op een duitse draversite (heb ik niet gedaan) nadat hij gestopt was met koersen is hij bij mijn oom terecht gekomen die het eerste halve jaartje met zn handen in t haar heeft gestaan omdat hij erge prestatiedrang had na anderhalf jaar was hij dat eindelijk kwijt. toen reed ik er voor de eerste keer op en ben normaal gesproken bang voor vreemde paarden... maar op de 1 of andere manier had ik dat bij hem niet... het was gewoon liefde op t eerste gezicht en ik moest en zou hem krijgen...
mijn wens is gelukkig uitgekomen... sinds eind maart vorig jaar is ie naar nederland gekomen... naar mij dus... het eerste half jaar heb ik em lekker laten wennen en alleen maar recreatief met em gereden daarna ben ik begonnen em het galoperen beter te leren hij kon t wel al een beetje maar durfde nog niet zo goed.... nu durft hij wel te galoperen maar hij gaat echt nog veeeeeelste snel... als ik dat eenmaal verholpen ben moet ie nog mooi rond gereden worden en dan hoop ik toch een keer met dresuur te kunnen beginnen......
hier nog een paar mooie foto,s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 10:29

ik rijd met kindness lekker buiten, daar doen we ondertussen wat dresuuroefeningen om in vorm te blijven, maar verder is ie lekker boscrosdraver

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 19:24

Ik doe eigelijk van alles! Maar voornamelijk dressuur!

Kasmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:56

Wat leuk Heel half draverspraat reageert hier
Ik dan ook maar even heh..

Ik verzorg Kasmir, deze jongen heeft tot zijn 12e op de baan gelopen
en staat nu op de manege om daar zijn daagjes verder te slijten. We
rijden voornamelijk dressuur maar ook af en toe eens springen en
buiten ritjes. Ben blij dat hij niet zo vrolijk wordt van vreemde op zijn
rug zodat we hem met zijn 3e verzorgen Als hij weer te oud is voor
de manege gaat hij weer terug naar zijn oude baasje om daar in het
weiland heeel eerg oud te worden.. Maar dat duurd nog even
Afbeelding

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 09:46

He, je hebt Promptertjes onderschrift

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 09:51

Hahaha. Ik weet niet of ik hier al gereageerd heb, maar ik rij vooral veel buiten met Nanza, en soms hobbelen we wat in de bak. 7 mei hebben we onze eerste endurancewedstrijd!

AramisJames

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:44

Ik rijd met mijn dravertje vooral dressuur. Als zijn galop beter is ga ik waarschijnlijk ook wel een beetje springen en af en toe gaan we eens buiten stappen

Enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:10

Mijn paard is toen we hem kochten is hij als draver ingereden, en kon absoluut niet normaal galllopperen, alleen maar hard en hard draven, zelfs stappen wou hij nog niet egt, hij was best groen nu is het allemaal af geleerd en super veel mee gewerkt(nu nog) en loopt op dit moment wel rond de m niveau. zijn vader is Bazuin en moeder Every Hanover. Zijn mams is draver en paps meer springen.

Poeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:19

Als draver ingereden? Dat wist ik helemaal niet Daan!

Daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:26

Nu wel

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:04

@Daantje: ik dacht dat dravers altijd ingereden werden als Friezen?

en in je pro staat dat je een arabierxwelsh + kwpn hebt ?

Daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:11

Ik heb geen idee daarvan dat ze net zoals friesen worden in gereden(iig nog nooit van gehoord dat ze dat doen) en ik heb ook nog ene pony dat is een welsch x arrabier en me paard die half draver dus is een kwpn-er hijs half draver.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:13

Afbeelding
Afbeelding

Mijn draver merrie ingereden als een fjord

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:15

Wij hebben sinds een 5tal maanden ook een draver.

Hij is zeker getraind geweest als draver, ik denk tot z'n 5de ofzo. Daarna heeft hij enkele jaren als wandelpaard gedient, maar de basis was echt volledig verloren.
Nu zijn we een beetje met vanalles bezig. We hebben al enkele springwedstrijdjes gestart die op zich wel redelijk gingen. Hij kan zeker hoog, maar gaat er soms wel eens naast.
Dressuur moet nog een stuk beter, maar er is al een zeer duidelijke vooruitgang. Verder rijden we vooral veel buiten.

Mijn doel is vooral om samen heel veel plezier te beleven, maar toch serieus met de sport bezig te blijven.
de droom is natuurlijk SGW te kunnen rijden...

Hij is wel heel erg heet, en dat is heel erg moeilijk nog, maar het begint een heel stuk te wennen. Het is gewoon mijn schatje, hoe zot hij ook is. Iedereen zegt altijd dat het geen normaal paard is, maar dat vind ik alleen maar het leuke eraan. Al die mensen met hun dure warmbloedjes , opstappen en wegrijden, van bij ons hier in de buurt, ze kunnen me gestolen worden.
Dravers zijn voor de engelse ruiters denk ik gewoon een uitdaging, maar dan een heel leuke

jessy1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:24

heey equinecoach ze lijken echt op elkaar niet normaaal ik zat echt te kijken ... hoe oud is jouw paard?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 07:56

Daantjee schreef:
Mijn paard is toen we hem kochten is hij als draver ingereden,

Moet je me toch even uitleggen wat dat is, want ik heb er werkelijkwaar nog nóóit van gehoord.

Daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:15

offe als draver ingereden hij kon niet veel en hij hebt waarschijnlijk alleenmaar agter een silki gedraaft ik had het ff verkeerd getypt hahaha

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:07

Ik hoop dat je voor de sulky bedoeld? En dan denk ik het niet. Alleen volle dravers mogen meedoen aan koersen, geen kuisingen, dus ook geen nut om hem voor de sulky te beleren.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:42

Haha wat een spraakverwarringen allemaal!

Maar inderdaad: alleen raszuivere dravers worden voor ( ) de sulky getraind tot koerspaard, en mogen in koersen starten als ze goed genoeg zijn. Andere paarden kun je natuurlijk ook voor een sulky zetten, maar dat wil niet zeggen dat ze dan ook mogen koersen.

Het hard draven zit dravers in het bloed, ze zijn ervoor gefokt. Dus jouw halve draver draafde waarschijnlijk zo hard omdat hij dat georven heeft van zijn dravermama!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:52

mijn draver is als shet ingereden
ik rijd nu gewoon lekker recreatief en over een half jaartje ofzo wil ik er ook mee gaan springen

Dravers zijn trouwens uiterst geschikt als barbie paardjes voor kleine penny meisjes

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:19

Ik doe heel veel met mijn draver meissie,Ze is 7 jaar en heet officiëel Paxine.Ze heeft ook gekoerst (Die koersen heb ik van de oude trainer op band gekregen!! )

We rijden héél veel buiten,doen een beetje dressuur,springen,wandelen,en wat ons verder leuk lijkt

Ik ben echt superblij met haar ondanks dat het een "echte" merrie is
Oja....ze is ingereden als "race-kever" HAHA

Voor foto's kijk in m,n profiel of op m,n space.

Zamora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:21

ik heb een halve draver merrie ze is nu bijna 8 maanden en loopt lekker in de wei. Afentoe wandel ik ermee en gewoon alles beetje oefenen wat ze hoort te kennen als kleintje Als ze oud genoeg is ga ik met haar fokken.