Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tigra_ schreef:Wat bedoel je met springen.
Wil je daarin echt verder gaan dus wedstrijden of gewoon zo af en toe een sprongetje. Wil je echt in de wedstrijden verder komen is een fries niet erg geschikt maar zo af en toe eens een sprong/parcour kunnen ze best.
Voor de rest zou ik niet zo focussen op ras maar gewoon meer kijken naar je eisen en dus verkeersmak, handelbaar voor beginners en de stokmaat.
Voor de rest zijn er best wat kwpn'ers die wat steviger zijn. Ook zou je kunnen gaan voor een kruising zijn ook nog weleens leuke paarden.
randalinpony schreef:Wil je in de dressuur ook wedstrijden rijden?
Want dan liggen de eisen wel hoger dan beetje recreatief rijden/af en toe lesje. In dat geval is het karakter echt het belangrijkste en paarden die echt buiten verkeersmak zijn in de meeste omstandigheden, zijn hun gewicht in goud waard.
Wil je daarnaast ook nog wedstrijden rijden, dan zou ik meteen op zoek gaan naar een paard dat daarin ook nog leuk kan meekomen maar dan liggen de eisen voor bouw/beweging ineens anders.
Kaja schreef:Een ruin is over het algemeen het meest evenwichtig, dus een verstandige keus
SyhaxDesy schreef:Kaja schreef:Een ruin is over het algemeen het meest evenwichtig, dus een verstandige keus
Ja opzich wel, maar ik kreeg als tip mee dat je beter een merrie kunt nemen, als die kreupel word kun je die nog als fokmerrie gebruiken.
SyhaxDesy schreef:fokfanaat schreef:voor de recreatie?
ze fokken voor de dressuur maar ik ben aan het kijken voor een nieuw paardje en toen was ze een heleboel aan het uitleggen en ze zei ''Maar pas op dat je niet een trakehner koopt die meer geschikt is voor reacreatie'' (ik wil namelijk ver komen)
SyhaxDesy schreef:Kaja schreef:Een ruin is over het algemeen het meest evenwichtig, dus een verstandige keus
Ja opzich wel, maar ik kreeg als tip mee dat je beter een merrie kunt nemen, als die kreupel word kun je die nog als fokmerrie gebruiken.
Ja opzich wel, maar ik kreeg als tip mee dat je beter een merrie kunt nemen, als die kreupel word kun je die nog als fokmerrie gebruiken of als fokmerrie verkopen.
Kaja schreef:SyhaxDesy schreef:
ze fokken voor de dressuur maar ik ben aan het kijken voor een nieuw paardje en toen was ze een heleboel aan het uitleggen en ze zei ''Maar pas op dat je niet een trakehner koopt die meer geschikt is voor reacreatie'' (ik wil namelijk ver komen)
Ja die dieren zijn puur voor de recreatie...
Voorbeelden als Partout, Michelangelo, Gribaldi zijn echt uitzonderingen...
Als ggk dekhengsten.... Hoog in de sport eindigen ze bijna nooit die Trakehners...
SyhaxDesy schreef:Ik hou het bij de Trakehner of Hannoveraan, zijn goed in springen en dresuur, rustig en werkgierig.
Oowh en.. MarvanTom ik geef het mee als tip bovendien kan je daar altijd nog hulp van de dierenarts bij halen EN ik heb later nog bij gezet of als fokmerrie verkopen
MarvanTom schreef:SyhaxDesy schreef:Ik hou het bij de Trakehner of Hannoveraan, zijn goed in springen en dresuur, rustig en werkgierig.
Oowh en.. MarvanTom ik geef het mee als tip bovendien kan je daar altijd nog hulp van de dierenarts bij halen EN ik heb later nog bij gezet of als fokmerrie verkopen
Dat kan inderdaad, maar TS zoekt een rijpaard, geen merrie met veulen.
xShanty schreef:Maar je gaat er toch niet bij het kopen van een paard vanuit dat je hem gaat verkopen omdat die kreupel wordt.![]()
zie het al voor me, totaal geen ruinen meer in deze wereld want wat als die ooit kreupel zou worden.