Mustang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:18

een vriend van mij heeft jaren in Amerika gewerkt en toen hij terug naar NED kwam heeft hij zijn Tennesee Walker merrie en Mustang merrie mee genomen
dat was in de jaren 90 en koste toen 7500 gulden voor beide voor transport

en de Mustang merrie is nu van een bokker :D waar ze wedstrijden mee rijd

een mooie zwarte Velvet Surprise
hij heeft deze als veulentje van een vriend gekocht voor 200 dollar dacht ik
de moeder was gevangen en bleek drachtig te zijn
ze is een plaatje om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:25

Helaas zijn het de regels die het moeilijk maken Mustangs naar NL te halen. Het BLM is streng! Aan de andere kant goed want ze willen voorkomen dat de wilde paardjes het 1e jaar uit het zicht verdwijnen. Als Amerikaan mag je een Mustang adopteren voor een jaar, na dat jaar mag je hem als van jezelf beschouwen. In dat jaar wordt gecontroleerd. Na dat jaar zouden de Mustangs geëxporteerd mogen worden. Probleem is echter dat je wel moet zorgen dat de Mustang opgeleid is want een wild paard zet je niet zo even in het vliegtuig.
In theorie is het dus zo dat je wel een Mustang naar NL kan halen, maar dan dus een die je koopt van iemand die hem getraind heeft.

Het zijn ook vrijwel alleen ruinen die je kunt krijgen en een enkele merrie. De stokmaten verieren, de meesten zitten rond de 1.50 of iets kleiner, maar bij de EMM waar ik vorig jaar was, liep een ruin van rond de 1.65, beer van een paard! :j

Vrienden van mij doen nu voor de 3e keer mee aan de Mustagn Makeover. De site van de European Mustang Project is van hun. Als je meer erover wil weten, kun je mij wel een berichtje sturen.
Maar bedenk je dus: het is erg duur en lastig! Je kunt beter een leuk paardje hier kopen. ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:03

Een vriendin van mij verkoopt ze voor 6000 euro beleerd ! en incl Quarantaine en vlucht , vind ik wel mee vallen qua prijs, dat betaal je eigenlijk voor biijna ieder paard dat je importeerd toch ? Een andere kennis van mij heeft haar mustangs via de jaarlijkse mustang round up en die doet er trick riding, trail, reining, barrel racing, carrousel, buitenritten en vlaggenshow mee , hele fijne paarden zegt ze

Edit : Springen kan die ook nog :)
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 05-08-10 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Candace

Re: Mustang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:10

Snap dat je het heel gaaf vind om een Mustang te kopen, maar Cassidy heeft wel gelijk... Een Mustang is een Mustang omdat hij zich zo goed red in het wild. Wanneer er een drachtige merrie gevangen word zul je een normaal veulen krijgen, omdat het op stal opgroeit. Denk dat je beter een gewoon leuk rijpaard hier kunt kopen. Maar het idee is gaaf! :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:20

Candace schreef:
Snap dat je het heel gaaf vind om een Mustang te kopen, maar Cassidy heeft wel gelijk... Een Mustang is een Mustang omdat hij zich zo goed red in het wild. Wanneer er een drachtige merrie gevangen word zul je een normaal veulen krijgen, omdat het op stal opgroeit. Denk dat je beter een gewoon leuk rijpaard hier kunt kopen. Maar het idee is gaaf! :D

dat klopt niet helemaal, ze was echt niet zoals de andere paarden op stal
had extreem vlucht gedrag en altijd op haar hoede
wel zeer goede hoeven , heeft nooit ijzers gehad en er werd altijd buiten op gereden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:25

Misschien leuk om eens door te lezen, voor degenen die de Engelse taal machtig zijn.

De ervaringen van een Amerikaanse vrouw die een Mustang merrie adopteerde die uiteindelijk drachtig bleek te zijn, en is bevallen van een merrieveulen. Ik heb niet zo heel erg lang geleden nog contact met haar gehad en ze heeft beide paarden nog steeds. Op de jongste wordt gereden, op de moeder niet.

http://www.horseweb.com/articles/gentling/index.htm

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:25

Mirgino natuurlijk zal je altijd het karakter houden, maar met normaal doel ik op een paard dat je niet hoeft te temmen in dit geval. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:26

De mustang waarmee mijn vrienden in 2008 hebben meegedaan aan de MM is verre van vluchterig en op zn hoede. T is een onwijze knuffelkont en super rustig!
Ik heb met m meegedaan aan een Mounted Shooting Competition, echt onwijs! Je kunt idd van alles met mustangs!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:37

Idd! :j Beresterk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:12

Heeft echt niemand van jullie het boek over Hobo van Marguerity Henry gelezen?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:15

Je kunt natuurlijk ook voor een ander stoer (Amerikaans) paard gaan hè :)
Denk een quarter horse oid. :) is wat reëler en minder duur :j
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 06-08-10 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 00:15

natuurlijk bestaan ze nog! :D
wij hadden er in amerika een stuk of 15 ofzo denk ik! harstikke geweldige paarden! en nee je hoeft geen monty roberts ofzo te kunnen zijn om erop te kunnen rijden! :D

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 09:30

Jaimyliefje schreef:

Een vriendin van mijn moeder heeft een quarter staan. Het is mijn bijrijdpaard. Ze zijn idd heel leuk, maar mijn droompaard is toch echt een mustang ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:44

Mawrr schreef:
Jaimyliefje schreef:

Een vriendin van mijn moeder heeft een quarter staan. Het is mijn bijrijdpaard. Ze zijn idd heel leuk, maar mijn droompaard is toch echt een mustang ;)

En als je een quarter uit de USA importeerd ben je meer kwijt als voor een mustang :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:47

Maar die hoef je niet persé uit de USA te halen... ;)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:51

ligt eraan ; bijv als je barrel race doet wel :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:57

En sommige oude Quarterlijnen verschillen qua uiterlijk echt niet zoveel van Mustangs. Ga maar eens even kijken naar de Foundation Quarter Horses.

Wat maakt een paard of een ras een droompaard? Een foto? Een ritje? Kennismaking met een vertegenwoordiger van het ras?

Je kunt je ergens blind op staren, en ergens van dromen.
En sommige dromen zouden dat moeten blijven wat ze zijn: dromen. Want als je ze waarmaakt, zou het weleens vies tegen kunnen vallen.

Het gras is niet altijd groener bij de buren. Maar voor de rest: als je er tegen de tijd nog de middelen voor hebt, en vooral: het er voor over hebt...doen!

Even een vraag voor je, zonder naar de links te kijken: zijn dit Mustangs of Quarters?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:35

Sassy4barrel schreef:
ligt eraan ; bijv als je barrel race doet wel :)

Er is wat meer keus aan kant en klare en goed opgeleidde barrelers in Amerika, maar waarom zou het niet mogelijk zijn om er hier eentje op te leiden?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:39

Wow die zwarte vind ik mooi maar kan echt niet zien of het een quarter of mustang is :) Ik leid mijn paarden zelf op voor de barrel race , maar ze komen wel uit de USA als ze bijv 2 - 6 jaar oud zijn, omdat er hier in Nederland geen quarters zijn die op de barrel racing gefokt zijn (wat betreft de bloedlijnen) ik val op de grotere qh met de bekende barrel of ren lijnen en daar heb je in de USA toch meer keuze, in Italie ook maar daar zijn ze veel duurder dan is zelf importeren goedkoper :)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:29

Wauw wat een mooie paarden Cassidy! :o
Geen idee of het een mustang of quarter is...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:39

een poos terug was er een veulen tekoop 100%mustnag ze waren net begonnen met het fokken van de mustang, ook de enige fokker in NL. geen idee waar ze ziten en hoe ze heten!

ze vroegen voor een merrie veulen : 6500,-
van net 6maandjes oud.......

ik ben namelijk ook gek op mustangs, maar toen ik die prijs zag schrok ik toch!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:19

Gezien de kleuren van de 1e, 3e, 4e en laatste zullen het wel mustangs zijn.. Vind de hoofdjes ook wat te grof voor een quarter. Maargoed, je hebt dus inderdaad ook quarter-lijnen waar je ook grove hoofden hebt.. Die groepsfoto kan ook zo door voor een kudde quarters.. Vind die eerste wel een gigagaaf beest zeg! Maar, gezien je het niet vast zomaar post, gok ik toch dat het quarters zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:24

Roan komt ook bij Quarters veel voor, dus afgaan op die kleuren zou ik niet durven! ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:30

Ja, maar zwart is bijv. niet veel voorkomend, die bovenste kleur (geen idee wat het is, maar vind het prachtig :D ) ook niet.. Hoewel, nu zit ik in NL te denken... Dikke kans dat je in het buitenland wel veel mooie kleurtjes hebt ipv palomino en buckskin alleen :+.. Ja, ga er nu helemaal voor dat het quarters zijn :D.

Is die vierde kleur trouwens ook roan dan? Zoja, dan zal die bovenste ook wel roan-achtig zijn?