groningers en Freiberger en wat ze verder hier noemde vind ik ook allemaal juiste paarden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
springen zijn ze ook goed in, Dressuur nooit té veel van verwachten maar ze kunnen best n B/L proefje. Ik zou dan wel een nemen die al de galop is aangeleerd
heb ik ook gedaan, wessjuhh schreef:Hmm dravers lijken me geen verstandige keuze, aangezien deze best neurotisch kunnen zijn. Als ik jou was zou ik dan lekker voor een grotere koudbloud gaan. Tinker, Haflinger, (Trekpaard?)
liedje89 schreef:Ik denk dat wanneer je niet van plan bent om te fokken je gewoon naar een leuk paard moet zoeken en niet naar een leuke fjord/fries/tinker/etc. daar beperk je jezelf alleen maar mee. Kijk er kan natuurlijk een ras zijn waar je echt niets mee hebt of een ras wat je echt geweldig vind, maar als je dat niet hebt waarom zou je je dan niet wat ruimer opstellen heb je alleen maar meer kans om het individu te vinden dat perfect bij je past!
tesseke schreef:Beeezel schreef:
Zo snel als jij wil waarschijnlijk.
rijd op de manege wel eens op een kruising tinker x ? en die galop zit best zalig, maar gaat zo traag tegenover de kwpn'er die er staat...
daarmee dat ik mij dit afvroeg

berdien85 schreef:En de Vanner, ook wel bekend als drumhorse is nog groter. Onze Gijs is een Vanner en hij is 1.67. Maar vergis je niet: niet alle tinkers zijn braaf en makkelijk, je hebt er ook heel eigenwijze types tussen zitten! Als ik jou was zou ik in ieder geval een goed beleerd en wat ouder dier kopen (vanaf een jaar of acht). Dat voorkomt een hoop problemen, zowel voor je zelf als voor het paard. Jonge beesten imo alleen geschikt voor mensen met heel veel ervaring en dus ongeschikt als je voor het eerst een eigen paard koopt.Je hebt verschillende types tinker he?! Grai is bijvoorbeeld het grotere smallere type en cob is een wat kleiner zwaarder type!
. joyce_eddy schreef:ik ken iemand van 1,80 hoog en die reed een tinker van 1,50 schofthoogte en dat mistaat helemaal niet!
inderdaad zou ik lekkker een koudbloed nemen als ik jou was!

)