Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peetjuh schreef:Ik verzorg zelf een bels en zou niet anders meer willen![]()
Claudia78 schreef:Hallo, ik vind zelf de koubloedige paarden ook het leukstZelf heb ik tinkers gehad en friezen.
Ik heb nu nog 1 friese ruin maar die is in zijn hoofd helaas alles behalve koudbloedig. Snel schrikkerig afgeleid ect.
Dus niet alle koudbloedjes zijn even makkelijk.
Koia schreef:echt een prachtbeestik vind ook dat grijze erg mooi in combinatie met de donkere benen. Is het nog gebruikelijk om de staart te couperen? Wat is zijn/haar (kan het niet echt opmaken van de foto) karakter? Rijdt je ook actief met 'm? Ik heb me suf gezocht op youtube maar erg veel filmpjes over belgische trekpaarden onder het zadel kan ik niet vinden. Zijn ze wel geschikt (ook qua lichaamstype) voor bijv. een stevige buitenrit ook qua galop ect.? Wat ik veelal lees is dat ze erg veel uithoudingsvermogen hebben maar dan vooral in een rustig tempo,ik ben ook niet echt een crosser maar een galopje zeg ik geen nee tegen. Ik ben totaal geen wedstrijden type dus hardcore dressuren hoeft het paardje niet maar zou wel fijn zijn om lekker mee te komen in een les
Koia schreef:De trekpaardjes die ik op de filmpjes heb gezien lijken toch met veel pijn en moeite een (met gezonde tegenzin) galopje eruit te persen. Ik vind ze echt heel leuk maar alleen maar draven en stappen gaat op een gegeven moment ook tegenstaan gok ik