Einde van de ....-praat topics

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:50

Cody schreef:
Het is nu de bedoeling om aparte topics van de verschillende specifieke kenmerken van dat ras te maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is overzichtelijker voor de lezers want je kunt veel gerichter gaan lezen en weet ook meteen waar een topic over gaat.

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en misschien is het ook wel overzichtelijker, maar ik ga met Hazzebaz mee op het punt dat het een gedoe is om voor ieder onderwerp een apart topic te moeten openen. Daarnaast gaat vooral de spontaniteit maar zeker ook de sociale functie er op die manier erg af.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:59

Maar stel nu dat iedereen zulke topics ging openen.
"spring-praat"
"dressuur-praat"
"endurance-praat"
"hoeven-praat"
"zadel-praat" enz enz enz
Dat zou het allemaal toch veel minder overzichtelijk maken???
Ik snap het eigenlijk niet goed, slowchats zijn op geen enkel forum toegestaan, alleen op SC. Waarom zou er dan voor de rassen een uitzondering gemaakt worden? Het is een tijdje getolereerd omdat er geen andere mogelijkheid was, geen apart forum.

Maar nu is er zelfs een speciaal forum voor aangemaakt, waar zoveel over rastypische dingen gepraat mag worden als maar kan, en dan is het toch zonde om dat in een paar grote topics te houden?
Zou voor mij in ieder geval een reden zijn om niet op dit forum te kijken omdat ik niet al die lange topics door ga worstelen, terwijl als het een forum wordt zoals alle anderen dan denk ik dat ik hier vaak te vinden ben.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:00

Denk ook persoonlijk dat het verschrikkelijk rommelig wordt en juist minder toegankelijk voor nieuwe mensen.
Mensen voelen zich nu eenmaal beter op hun gemak als ze in een praat zitten over een bepaald ras.
Eerst stellen ze zich voor na wat geaarzel,en later komt zo iemand een beetje los en durft dan ook makkelijker wat te vragen.
Er zijn nu eenmaal zat mensen die niet zomaar los een vraag durven neer te zetten.
Persoonlijk lijkt me het idee van jullie echt niet zo goed.
En inderdaad zoals peeky al zegt als iedereen een apart topic moet openen elke keer wordt het echt een chaos.
Komt bij dat voor jullie ook een verschrikkelijke klus wordt om alles te gaan controleren.
Laat die rassenpraat gewoon zo,echt niks mis mee hoor en veel toegankelijker voor iedereen.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:03

En wat voor een verschil gaat er dan zitten tussen paardenpraat en rassenpraat???

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:27

Ja idd, als ik een ras specifieke vraag heb en ik zet hem bijvoorbeeld onder vraag maar raak, dan moet ik maar wachten tot iemand het leest die daadwerkelijk verstand heeft van gangenpaarden. Zou je de vraag onder gangenpaardenpraat kunnen zetten, zit je meteen goed. Want alle eigenaren checken die topic zowiezo.

Valeska

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:28

Maar dit gaat ondertussen ook een soort van discussie topic worden, moet je hem nu niet verplaatsen?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:56

Verschil tussen PaardenPraat en RassenPraat lijkt me vrij logisch.
PaardenPraat gaat over paarden in het algemeen.
RassenPraat heeft met de rastypische kenmerken te maken.
Zijn in dit topic al een paar voorbeelden van gegeven.

Valeska schreef:
Ja idd, als ik een ras specifieke vraag heb en ik zet hem bijvoorbeeld onder vraag maar raak, dan moet ik maar wachten tot iemand het leest die daadwerkelijk verstand heeft van gangenpaarden. Zou je de vraag onder gangenpaardenpraat kunnen zetten, zit je meteen goed. Want alle eigenaren checken die topic zowiezo.

Valeska

Dat is dus ook niet de bedoeling, om ras specifieke vragen op VMR te stellen, daar is juist dit forum Rassenpraat voor! Lachen
En als je met een duidelijke titel aangeeft dat het om een gangenpaard gaat, dan lok je vanzelf de juiste mensen naar je topic toe.
Had jouw vraag echter in een 30-pagina's lang topic gestaan dan heb je kans dat het misschien wel sneller gelezen wordt, maar door een zeer beperkt groepje, ik denk dat het bereik met gewone topics op Rassenpraat veel groter wordt. Kan namelijk best zijn dat iemand toevallig ook iets weet over gangenpaarden, maar niet genoeg interesse heeft om het "gangenpaard-praat" topic door te worstelen.
Dat is denk ik het verschil.

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:31

Ok, ik neem de proef op de som.....

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:04

Cody schreef:
Maar stel nu dat iedereen zulke topics ging openen.
"spring-praat"
"dressuur-praat"
"endurance-praat"
"hoeven-praat"
"zadel-praat" enz enz enz
Dat zou het allemaal toch veel minder overzichtelijk maken???
Ik snap het eigenlijk niet goed, slowchats zijn op geen enkel forum toegestaan, alleen op SC. Waarom zou er dan voor de rassen een uitzondering gemaakt worden? Het is een tijdje getolereerd omdat er geen andere mogelijkheid was, geen apart forum.

Maar nu is er zelfs een speciaal forum voor aangemaakt, waar zoveel over rastypische dingen gepraat mag worden als maar kan, en dan is het toch zonde om dat in een paar grote topics te houden?
Zou voor mij in ieder geval een reden zijn om niet op dit forum te kijken omdat ik niet al die lange topics door ga worstelen, terwijl als het een forum wordt zoals alle anderen dan denk ik dat ik hier vaak te vinden ben.

Dat eerste vind ik niet echt op de discussie slaan die we hier aan het houden zijn, want niemand heeft behoefte aan een zadelpraat e.d. Het gaat om de rassenpraat en dat ligt weer anders, het waarom hoef ik niet meer uit te leggen want dat heb ik hierboven al duidelijk aangegeven. En zoals ik al eerder zei: als de rassenpraat bij de slowchat gezet wordt heb ik daar vrede mee, als het maar kan blijven zoals nu, want het is vooral de sociale functie die verdwijnt met deze topics en dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:54

riccardo schreef:
Denk ook persoonlijk dat het verschrikkelijk rommelig wordt en juist minder toegankelijk voor nieuwe mensen.
Mensen voelen zich nu eenmaal beter op hun gemak als ze in een praat zitten over een bepaald ras.....
Komt bij dat voor jullie ook een verschrikkelijke klus wordt om alles te gaan controleren.
Laat die rassenpraat gewoon zo,echt niks mis mee hoor en veel toegankelijker voor iedereen.

Dat klopt niet. Ik voel me juist totaal niet welkom.
Door alle tussendoor - dingetjes en de VvdD - verslagen( geslowchat dus ) , is de lijn niet goed te volgen.
Ik heb zo geen zin om in een praat-topic over een ras waar ik het fijne niet van weet, wat te vragen over het karakter, uiterlijk of de gebruiksmogelijkheden van een paard van dat ras.
Erg jammer, want ik had gehoopt op topics waar je als leek wat kon vragen.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:11

Nou goed waar praten we dan nog over?

Er is een groep die de slowchat rassentopics wil behouden en er is een groep die voor ieder ras specifiek onderwerp een nieuw topic wil zien. Conclusie: slowchat rassenpraat naar de slowchat verhuizen en de rassenpraat voor 'kleine' rasspecifieke topics houden.

Iedereen blij, toch?

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:16

Niet echt want vertel mij maar eens hoe de mensen die nieuw zijn de arabieren praat kunnen vinden.
Wie zoekt er nou in de slowchat??
geen mens bijna.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:31

Dat klopt. Een oplossing is misschien dat er een sticky op rassenpraat geplaatst wordt dat deze slowchat rassenpraat er is?

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:19

Iedereen die direct in aanraking komt met rassenpraat vind t leuk! Dat is toch het belangrijkste. Het leuke van die topics is JUIST dat je gewoon ook nog even kan zeggen van: Weten jullie nog dat ik vorige week zei..oid, je weet zeker dat ze het allemaal gelezen hebben. Bovendien heeft niet alles echt een onderwerp. HEt is heel leuk als we elkaar dagelijks kort vertellen wat we die dag hebben gedaan, blijven we op de hoogte van elkaars vorderingen en belevenissen. Maar die korte verlagjes opzich zijn niet boeiend genoeg om bijv. een heel topic over te openen....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:11

ik moet zeggen dat ik het ook wel heel leuk en gezellie vind, maar om het nou onder de noemer SC te plaatsen nee...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 17:33

Zo'n praat topic is leuk als je dagelijks op Bokt zit en de tijd hebt om het bij te houden. Voor mensen die maar een paar keer per week of minder op Bokt komen is het bijna niet te doen een slowchatterig topic bij te gaan houden. Dat is ook helemaal niet interessant want tegen de tijd dat je een bericht ziet zijn er al 2 pagina's met nieuwe reacties en dan is het niet echt handig daar nog op te gaan reageren.

Verder is de kans groot dat die mensen vooral op zoek zijn naar informatie over een bepaald onderwerp en niet zozeer een hoop gezellig geklets door mensen die hetzelfde merk paard hebben.

Ander punt is dat je bij een praat topic alles moet lezen, het is zo goed als niet te doen om een bepaald onderwerp over te slaan aangezien alles door elkaar loopt.

Maar dus: gezellig gekeuvel vind ik best, maar dan in SC. Nieuwe mensen hebben redelijk lang de tijd om die topics te vinden aangezien je eerst 150 postings nodig hebt voor je in SC kan komen. Voor de andere, echt informatieve of iig meer gerichte topics, kan je dus in RP terecht.

Vinessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:27

Hazzebaz schreef:
Alles is voor iedereen goed toegankelijk, dus waar maak je je druk om???

Ja, nu dus niet meer dankzij die SC! Ik heb toch echt meer dan 150 berichten en nu kan ik bij me favo topics in SC niks meer toevoegen. Nee dat is lekker handig! Boos!

Bovendien vind ik het ondanks deze sticky erg onduidelijk dat de topics zouden nu al zouden verhuizen. Lekker sociaal! Scheve mond

Nieuwkomers krijgen nu ook gelijk geen kans meer, om ervaren mensen iets te vragen. Nee, echt een superoplossing. Brilliant! }>

EvilSaSSy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:37

ik vind het ronduit belachelijk en heb een vraag aan bart:

hoeveel last heb jij ervan dat we met een stel mensen door bokt een gezellig vriendenclubje zijn geworden. nu het topic is verplaatst heb ik en een heleboel anderen geen kans meer om mee te doen aan een leuk gesprek.
kan je niet gewoon de topics die je niet interreseren niet lezen dat doe ik ook met de duizenden die me niet aangaan, alleen de 2 waar ik wel op zou reageren zijn nu in de sc geplaatst en daardoor val ik buiten de boot.
een echt sociale chat vind ik het nu niet meer, dankzij de zeikerts die zich overal aan storen
zal ik nog iets nieuws vertellen, wij storen ons ook aan jullie maar omdat we met een kleinere groep zijn worden we platgewalst door jullie mening. lekker sociaal forum is dit [NOT!]

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:53

Ik vind het voor me zelf niet erg dat die 2 topics op rassenpraat nu op SC staan, maar ik vind het wel zwaar matig voor de mensen die daar aan meededen en dus niet meer kunnen meepraten!!! Zoals Evilsassy al zegt, sociaal vind ik het zeker niet!!

Vinessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:57

Goed me eerste punt laat ik bij deze vervallen, omdat ik lid ben geworden.

Maar mijn laatste twee punten zitten me nog steeds dwars! Boos!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:00

Ik vind het erg jammer dat het voor nieuwkomers niet meer toegankelijk is..

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:13

Mazzel-meid schreef:
Ik vind het erg jammer dat het voor nieuwkomers niet meer toegankelijk is..

Volgens mij krijg je nu juist dat probleem dat er steeds maar nieuwe berichtjes komen, want ze kunnen daar niet meer reageren en dat betekend dus zelf maar van ellende een berichtje tikken! En ik vind het voor me zelf niet erg, ik bedoel ik klets lekker verder hoor.......maar mijn zusje zit nu echt effe grof te balen. Is ze net vrij van school, kan ze eindelijk weer wat van zich laten horen en dan kan je er niet meer op! Kan daar nu ook nog niks typen en op zich kan ik daar mee leven, want ik vertrek toch voor een week naar Friesland. Kiek daarna wel even....

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:07

Tja als je het mij vraagt bart, stel je een heleboel leden teleur.
Laat die oude bestaande lekker staan,het is toch mooi dat er vele en vele mensen er nu plezier in hebben.
Wil jij zo graag die mensen hun dagelijkse gang naar dit forum verstoren????
Het lijkt er erg sterk op dat jij persoonlijk zich ergert want zoals je hierboven leest de meeste dus helemaal niet.
Proficiat dat jij zo weinig begrip hier voor hebt.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:01

Echt jammer dat het zo moet....in het andere topic schrreef ik het ook al: Bokt is een groot forum met heel veel leden. Ik wist niet waar ik moest beginnen om mensen een beetje te leren 'kennen'. Met zoveel leden is het moeilijk om persoonlijk met mensen in gesprek te raken. Je zwemt al snel tussen al die duizenden leden. Rassenpraat (in mijn geval arabierenpraat) zorgt ervoor dat ik eindelijk Bokt een beetje gezellig begin te vinden.....Je zoekt toch naar personen met gemeenschappelijke interesses...in dit geval het paardenras. Het is fijn om elke dag weer dezelfde mensen te 'ontmoeten' en te kletsen over dingen waar je allemaal enthousiast over bent. Nu dat er niet meer is...verlies ik een groot stuk plezier in het Bokken......terug naarr het anonieme gepraat hier en daar in een 'los' 'algemeen' topic.....bah...echt jammer hoor.

Wat betreft SC.....ik heb begrepen dat niet iedereen daar toegelaten wordt.....dat maakt het nou juist zo irritant. Misschien daar dan wat aan veranderen, zodat Sc toegankelijk wordt voor iedereen?

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:32

voor rassenpraat:

maak een hotmail adres aan en download msn.
zet in één topic neer: je hotmail adres en houdt via deze weg 'rassenpraat'?