Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:Juangi schreef:Het ene paardje komt er na hard werken en oefenen en bij de andere zit het al in het bloed.
Geen enkel, maar dan ook geen enkel paard komt ooit op niveau zonder dat het enorm veel werk gekost heeft.
Zelfs een Totilas niet...
s0173957 schreef:Zo'n kruising kan voor jou net zoveel of meer betekenen dan een 'raszuiver' paard, maar economisch en foktechnisch gezien zijn ze quasi waardeloos.
Anoniem schreef:Verder als we even op de draver kruisingen door gaan is er geloof ik ook nog een olymipsch kampioen! misschien zegt Jappeloupe de Luze je iets?
NienkeNiels schreef:Weer een verkropte dressuur ruiter S107blabla die hier weer even de sfeer moest verpesten![]()
Ik denk dat jij als je je paard vertrouwt en er mee op buitenrit kan wat menig dressuur paar niet kan. dat jij daar meer plezier aanbeleeft als je je paardje hebt dat alleen maar wedstrijd moet lopen en moet presteren!
Succes met je aankoop!
kriebel schreef:Haflinger kruisingen zijn over het algemeen veel sterker dan de gemiddelde kwpn'er. Het overgrote deel van de kpwn'ers heeft blessures (gehad). Dat kan ik van de 'zinloze' kruisingen toch echt niet zeggen.
Daarnaast zijn ze een stuk betrouwbaarder.
s0173957 schreef:Het lijkt mij, eerlijk gezegd, een zinloze kruising
Ik neem aan dat het 'paard' gebruikt zal worden als wandelpaard?
s0173957 schreef:Het lijkt mij, eerlijk gezegd, een zinloze kruising
Zidore schreef:Hier wat linkjes naar kruisingen:
uit ander topic geplukt is foto van desiree http://i215.photobucket.com/albums/cc31 ... 1246886773 (wat een leukerd!)
[RIJ-ITP] Mijn topper Tamara 'n jaar later! (haflingerxdraver)
[RPA] Meer bokkers met een aparte Kruising? Foto's in links!!
[RPA] Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*
[HA] foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN
Wanneer worden die kruisingen nou eens erkend!! grr
MelisXFeikje schreef:s0173957 schreef:Het lijkt mij, eerlijk gezegd, een zinloze kruising
En ik wil even ontploffen over dit, niet iedereen heeft geld voor een of andere bloed dressuur / spring knol van ferro of nimmerdor of weet ik veel, er zijn ook mensen die het moeten doen met minder en die dus niet anders kunnen dan een 'kruising knol 'zoals jij eigenlijk denkt kunnen aanschaffen.
Als je zo nodig moet zeiken op mensen met minder geld mag jij morgen vroeg een mooi wpn'ertje bij me aan de deur brengen want zo te horen vind jij'alleeeen raszuivere paarden goed voor de sport.
Sorry hoor maar er zijn mensen die dat NIET kunnen betalen, en een kruising kan ook heel leuk zijn!
s0173957 schreef:btw, nog ff reageren, als laatste, zodat er terug ontopic kan gegaan worden en ik jullie niet meer stoor met mijn mening...
de ' ' rond paard kwamen vanuit het oogpunt dat ik een halfinger een groot uitgevallen pony vind en geen paardenras...
en ja, technisch gezien zit ik daar verkeerd maar hey, who gives a ...?
Kijk, iedereen doet wat hij/zij wil, en ik geef mijn mening en kan er dan ook volledig mee leven dat een ander het ook doet...
En trouwens, ik rij met mijn volledig BWP-gefokte ook zowel dressuur als springen hoor, daar heb je echt geen kruising voor nodig
bij deze kan deze discussie gesloten worden en kunnen jullie terug ontopic gaan!