Arabofriezen wat zijn dat nu eigenlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:45

mijn oog was ook gevallen op de arabo fries. :D
combinatie karakter, werklust en uiterlijk spreken mij erg aan.
er zijn ( nog) erg weinig arabofriezen te koop. ( of het zijn veulens)
komt waarschijnlijk omdat het pas kort een erkend ras is, en er meer gefokt gaat worden.
Ben ook erg benieuwd naar de prestaties van de nakomelingen van de ( goed presterende) arabofries hengsten.

Ik houd ze in de gaten ! :9

piewie

Re: Arabofriezen wat zijn dat nu eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:25

Dat heb ik dus ook Lucille, daar ben ik ook helemaal voor gevallen. Maar aangezien de meningen nogal verdeeld zijn over het ras, brengt toch iets mij aan het twijfelen. Ik bedoel daarmee echte friezen of arabofriezen. Ze spreken mij beide aan. Vandaar dat ik dit topic heb geopend.
Maar tot nu toe alleen goede reacties gehad, wat mijn twijfel wel deels wegneemt.. Dus ben benieuwd wat er nog meer komt.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:29

Is de Arabofries niet het antwoord op de waslijst aan problemen bij de vele stukgefokte Friezen?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:53

Frank schreef:
Is de Arabofries niet het antwoord op de waslijst aan problemen bij de vele stukgefokte Friezen?

Ja wat ik ervan begrijp, zijn deze friezen speciaal in het leven geroepen(ook speciaal gefokt) om de inteelt in het frieze ras tegen te gaan. Met als fokdoel, zelfde karakter als een fries, zelfde uitstraling als een fries, maar meer longinhoud en soepeler in de beweging.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:58

Maarja.. Daar mag natuurlijk niet over gesproken worden bij de hardcore Friezenmensen!
Van harte met je verjaardag trouwens :)

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 14:08

Frank schreef:
Maarja.. Daar mag natuurlijk niet over gesproken worden bij de hardcore Friezenmensen!
Van harte met je verjaardag trouwens :)

Net wat je zegt frank, bij de friezenmensen is het geen volwaardig ras. Maar zoals je in mijn beginpost kunt lezen. Heb ik er 1 op het oog.
Zelf ben ik dus een echt friezenmens haha, maar toch iets in dit ras trekt mij aan.
Ook wat betreft het terugfokken weer naar de volle fries toe.
Ben erg benieuwd of ze daadwerkelijk zoveel verschillen van een volle fries.

thx voor de felicitatie (:)