Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
nickyu schreef:okee dus op een rijtje![]()
- koudbloedachtig
- niet al te hoog
- iets breder
- matured (zeg iig boven de 9 gekheid er uit braaf verkeersmak
iets ouder geen probleem)
- groninger
- gelder
- ouderwetse type haflinger ( er zijn er van 150 +)
- Noriker
- Quarter
- American Appaloosa of paint
- Fries
- Kruizing afvalbak x vuilniszak![]()
- Tinker
maw ... ga op je gemakje zoeken kijken sluit niks uit
beter klein en ronder dan groot en smal
neem je tijd en word niet bij een 1e bezichtiging verliefd
WilmaW schreef:Verder denk ik ook niet onbelangerijk...
Hoe groot zijn de stallen, of wel hoe groot is de ruimte waar 1 paard ik zou komen te staan.
MissBurberry schreef:ik mis 1 ras op het lijstje wat ik denk dat ook wel geschikt kan zijn.....
een Shire, groot rustig en koel in het hoofdje....
Maggie_Eddy schreef:...alleen is het dan ook de bedoeling dat de paarden 24/7 buiten blijven?
)cymo schreef:Nogmaals allemaal bedankt voor het antwoorden/ reageren
Zoals het er nu naar uit ziet (na alle reakties, surfen en eigen ideeën) gaat vooralsnog de gedachte uit naar een Fries van een jaar of 15.
Dan wel één die als recreatiepaard te boek staat en niet één waar je Z-dresuur mee kan rijden.
Leuk zou wellicht ook zijn als ie voor een kar zou kunnen lopen dan kunnen mijn vrouw en ik idyllisch een tochtje maken op een aangename zomeravond door het mooie Friese Wold. (ach, een mens mag toch wel een beetje wegzwijmelen zo nu en dan)
Voorlopig zijn het echter allemaal nog plannen en in een oriënteren fase, maar dat het allemaal gaat gebeuren over niet al te lange tijd is een ding dat zeker is.
Mirkim schreef:Waarom geen Groninger? Ik ben niet helemaal thuis in dat wereldje, maar ken wel iemand die een heul aantal leuke en brave Groningers op stal heeft staan. Die dieren zijn in het algemeen toch iets 'breder' dan een echte rijtypische KWPN'er, waardoor je je lengte ook goed op kwijt kan en daarbij zijn ze uitermate geschikt voor de recreatie (en de sport). Volgens mij kun je ze ook makkelijk een dagje 'stil' zetten en ze zijn ook niet heel moeilijk met andere paarden. (toen ik mijn ietwat nerveuze ponypaard bij haar groninger in het land zette, was deze groninger alleen maar heel lief en nieuwsgierig naar hem toe).
Ik zal als ik jou was daar eens naar kijken! Volgens mij echt een aanrader! Ik zal haar dit topic even pb'en, misschien kan zij jou iets meer vertellen over 'haar' ras!