Welke rassen in je paard's stamboom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Welke rassen in je paard's stamboom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:59

Alleen maar volbloed Arabieren, waaronder beroemde Arabier Nazeer en nog wel meer beroemde arabieren.

saai he alleen maar arabieren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:48

nu is allbreed geen betrouwbare bron.... alles is door iedereen aan te passen cq in te vullen.
en als je dan begint met het invullen van de gegevens van een paard, dan gebeurd het wel eens dat opa Fury die eigenlijk een shet is, toegevoegd als Fury de Shire... en dat is op zich wel jammer.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:55

mijn paard is een kwpner ik kon vinden;

kwpn, groninger, sf?, engels volbloed.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:57

Bij mijn paarden allen friese paarden als voorouders.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:01

Welsh Cob!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:10

Equidea schreef:
mijn paard is een kwpner ik kon vinden;

kwpn, groninger, sf?, engels volbloed.

Selle Francais ;)

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:33

Holsteiner en Trakhener.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 15:39

Alane schreef:
nu is allbreed geen betrouwbare bron.... alles is door iedereen aan te passen cq in te vullen.
en als je dan begint met het invullen van de gegevens van een paard, dan gebeurd het wel eens dat opa Fury die eigenlijk een shet is, toegevoegd als Fury de Shire... en dat is op zich wel jammer.

Klopt, ikzelf heb ook een paar aanpassingen aangebracht in de stamboom van mijn pony.
Nadat ik zijn pedigree via o.a het appaloosa stamboek en Knabstrupper stamboek gecheckt had (= iets betrouwbaardere bron ;) ), bleek dat er helemaal geen Fjorden voorkwamen in m'n pony's stamboom. Was op allbreedpedigree.com fout ingevuld door iemand... :\
Even dubbelchecken dus! :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:14

omdat ons lijstje erg overeen kwam wat er in de stamboom voorkwam heb ik jou pony maar eens opgezocht, maar hij is een zoon van mijn pony dus dan klopt dat wel haha.
Heb ook nog een paar andere bekeken:
Aliese welsh part bred
welsh
arabier
en heel ver weg vond ik nog hackney

Demey nrps
arabier
appaloosa
engels volbloed
quarter
deens warmbloed
gelders
draver
oldenburg
lipizaner
duits warmbloed
selle francais
trakehner
EAST PRUSSIAN????
fjord
en zo vind ik het al weer heel wat

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:20

Ik heb een haflinger (met stamboom en alles er op en er aan )

Haar voorouders zijn shagy arabieren en een 'native terolian mare'. Wat die merrie presies is geweest weet ik niet.

Iig daar zijn stamvaders uit gekomen. maar allenmaal uit de stammerrie en arabieren.

Er zitten bij mij merrie dus:
Arabier
Haflinger
Thurobread (ik schrijf het niet goed, maar weet niet hoe het wel moet :+
Andalusier
Lusitano
uhm... wat nog meer, nog een aatla racepaarden...

Heeeel vreemd...

EllekeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:26

Selle Français is het ras van mijn paard.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:27

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:29

klopt dat ook met je papier?

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:32

Ja en ze hebben ook hetzelfde nummer?!
Huhhhh.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:37

Mijn vorige verzorghaf heeft ook een native tyrolian mare in z'n stamboom, waarschijnlijk gewoon pony uit de omgeving van Tirol. Bij die van mij stond ook iets over Spanischer reinrassige pferde. Oke dan, Spaans bloed?!? (gaat dat toch eens verder uitzoeken) Shagya Arabieren zijn waarschijnlijk van El Bedavi, een van de stamvaders van de Hafjes.

(East Pruissian is OostPruis, even erg kortweg gezegd een voorloper van de Trakehner)

Mijn huidige verzorgpaardjes, Quarter Horses, hebben uiteraard QHbloed (duhuh), maar ook Engelse Volbloed (Thoroughbred) tot aan beroemde namen als Sir Archy, Matchem, Eclipse, Herod en wat dichterbij Man o'War! (verklaart vast waarom ze zo verdraaid hard kunnen ;) ) En uiteraard Darley Arabian, Byerly Turc en Godolphin Arabian als de stamvaders van de Engelse Volbloed.

En of het nu 100% betrouwbaar is of niet, het is wel grappig om dat zo eens te bekijken, ook met die plaatjes erbij. Zo lijkt de oudste merrie als twee druppels water op haar overgrootmoeder, alleen een paar tinten lichter. Bouw en zelfs aftekening klopt als een bus (inclusief haar looplust :D , overgrootopoe heeft nog eens wat prijzen in de wacht gesleept op de renbaan).

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:30

mijn paardje is een KWPNer

vaderskant zit veel kwpn bloed in, loopt uit naar holsteiner en nog wel wat andere stamboeken,
ik kan zeggen dat de moederskant volledig hannoveraans is

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:15

Bij mijn merrie zit er in ieder geval 50% NF bloed in via vaders kant. Hoewel 3,125% Golden Wonder bloed is, en het is nog steeds niet duidelijk of dat een zuivere NF was omdat het niet de pony bleek te zijn die ze dachten dat het was.
Van moeders kant zit er nog Knabstruber in, engels volbloed en deens warmbloed, maar het is niet echt verder gespecificeerd.

Bij mijn hengst bijna hetzelfde, is een zoon van mijn merrie en een New Forest hengst. Iets meer NF bloed dus.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:40

Pluizebolpum schreef:
Mijn vorige verzorghaf heeft ook een native tyrolian mare in z'n stamboom, waarschijnlijk gewoon pony uit de omgeving van Tirol. Bij die van mij stond ook iets over Spanischer reinrassige pferde. Oke dan, Spaans bloed?!? (gaat dat toch eens verder uitzoeken) Shagya Arabieren zijn waarschijnlijk van El Bedavi, een van de stamvaders van de Hafjes.

(East Pruissian is OostPruis, even erg kortweg gezegd een voorloper van de Trakehner)

Mijn huidige verzorgpaardjes, Quarter Horses, hebben uiteraard QHbloed (duhuh), maar ook Engelse Volbloed (Thoroughbred) tot aan beroemde namen als Sir Archy, Matchem, Eclipse, Herod en wat dichterbij Man o'War! (verklaart vast waarom ze zo verdraaid hard kunnen ;) ) En uiteraard Darley Arabian, Byerly Turc en Godolphin Arabian als de stamvaders van de Engelse Volbloed.

En of het nu 100% betrouwbaar is of niet, het is wel grappig om dat zo eens te bekijken, ook met die plaatjes erbij. Zo lijkt de oudste merrie als twee druppels water op haar overgrootmoeder, alleen een paar tinten lichter. Bouw en zelfs aftekening klopt als een bus (inclusief haar looplust :D , overgrootopoe heeft nog eens wat prijzen in de wacht gesleept op de renbaan).

Dat komt doordat de 7 stamvaders uit ÉÉN merrie zijn gekomen... El batavi is een van de hengsten die die merrie heeft bevrugt en daar zijn de Stamvader van de Haflinger uitgekomen... De haflinger heeft dus allenmaal de zelfde voorvader...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:32

Bij Embla kan ik enkel ijslanders terug vinden in haar stamboom :)

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:43

Ze is een bwp en er zit in:
-BWP(vader)
-AES
-KWPN(opa)
-Holsteiner(opa)
-Trakehner
-Selle Francias
-Thoroughbred
-Hannoveraan

wat een mixie :D :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:47

Na mijn pony sowieso 5x alleen maar haflinger (vaderskant, wempire), bij moederskant nog meer haflinger (altjo vd kenterstreek) daarna komen er wat spaanse rijrassen voorbij en achteraan arabier geloof ik :j

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:47

In het stamboek van mijn paard volgensmij alleen maar KWPN misschien ook nog wel wat duits bloed maar dat zou ik dan moeten gaan nakijken... Niks bijzonders dus.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:52

Bij mijn Gelderse merrie zie ik heel veel KWPN/Gelderlander, maar ver terug ook Oldenburger, Selle Francais, Groninger, Hannoverraan, Duits Warmbloed, en zelfs Engels Volbloed.

Edit: mijn andere paard is echt alleen Engels Volbloed.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:57

Mijn paarden zijn allen volledig fries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:58

de mijne is een draver maar heeft verweg (1825) wel wat andere rassen zitten
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt