Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alane schreef:nu is allbreed geen betrouwbare bron.... alles is door iedereen aan te passen cq in te vullen.
en als je dan begint met het invullen van de gegevens van een paard, dan gebeurd het wel eens dat opa Fury die eigenlijk een shet is, toegevoegd als Fury de Shire... en dat is op zich wel jammer.
), bleek dat er helemaal geen Fjorden voorkwamen in m'n pony's stamboom. Was op allbreedpedigree.com fout ingevuld door iemand... 

) En uiteraard Darley Arabian, Byerly Turc en Godolphin Arabian als de stamvaders van de Engelse Volbloed.
, overgrootopoe heeft nog eens wat prijzen in de wacht gesleept op de renbaan). Pluizebolpum schreef:Mijn vorige verzorghaf heeft ook een native tyrolian mare in z'n stamboom, waarschijnlijk gewoon pony uit de omgeving van Tirol. Bij die van mij stond ook iets over Spanischer reinrassige pferde. Oke dan, Spaans bloed?!? (gaat dat toch eens verder uitzoeken) Shagya Arabieren zijn waarschijnlijk van El Bedavi, een van de stamvaders van de Hafjes.
(East Pruissian is OostPruis, even erg kortweg gezegd een voorloper van de Trakehner)
Mijn huidige verzorgpaardjes, Quarter Horses, hebben uiteraard QHbloed (duhuh), maar ook Engelse Volbloed (Thoroughbred) tot aan beroemde namen als Sir Archy, Matchem, Eclipse, Herod en wat dichterbij Man o'War! (verklaart vast waarom ze zo verdraaid hard kunnen) En uiteraard Darley Arabian, Byerly Turc en Godolphin Arabian als de stamvaders van de Engelse Volbloed.
En of het nu 100% betrouwbaar is of niet, het is wel grappig om dat zo eens te bekijken, ook met die plaatjes erbij. Zo lijkt de oudste merrie als twee druppels water op haar overgrootmoeder, alleen een paar tinten lichter. Bouw en zelfs aftekening klopt als een bus (inclusief haar looplust, overgrootopoe heeft nog eens wat prijzen in de wacht gesleept op de renbaan).