Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
russel schreef:Ik vind bont heel mooi, maar die hengst dus niet, vind zijn bouw niet mooi en door de bonte aftekening lijkt het of het niet past. Maar dat is dus ieder zijn mening, jammer dat er dan een ras gemaakt wordt waar de verhoudingen zoek raken..

Citaat:Maar een pinto is een kompakt klein paard en niet met zo een grote tuigerhals er op en dat vind ik dus niet mooi. Dan is het niet een barocke pinto maar een bonte Fries.
nuka schreef:Citaat:Maar een pinto is een kompakt klein paard en niet met zo een grote tuigerhals er op en dat vind ik dus niet mooi. Dan is het niet een barocke pinto maar een bonte Fries.
dan ben je nu in de war gebracht door de naam.
kijk anders eens op http://www.barockpintostudbook.com dan kan je de rassenbeschrijving zien.
het is dus de bedoeling dat er een flinke scheut fries bloed in zit, met de raskenmerken, en ja daar hoort die hals ook min of meer bij.
ben het met je eens dat er veel verschil in de paarden zit, en vind het ook niet allemaal even mooi, maar dat heb je bij alle stamboeken, en dan nog, dan zijn deze paarden die hier getoond worden (die waar jij het over hebt) ook niet ingeschreven bij bovengenoemd stamboek.
zo is bonte bart dus geen dekhengst bij het barock pinto stamboek.
het is dus niet zo dat alle bonte, gekruist met fries bloed, zomaar een barock pinto is, ze doen daar ook aan selectie.
het is wel een beginnend stamboek, dus moet allemaal van de grond komen.
hoop dat het gaat worden wat de oprichters voor ogen hebben
hoop dat die van mij daar ook een beetje op gaat lijken..

cocochanel schreef:@ meisje dankjewel,ga toch eens verder informeren,vind mijn veulen echt veel op hem lijken,zou leuk zijn als ik de ouders kan achterhalen!
)