sjanien schreef:Houdt er wel rekening mee dat een pony ouder kan worden dan een paard. Bij pony max leeftijd 30 en paard 20 (er zijn natuurlijk wel uitschieters, onze pony werd 37) Ik zou hem eerst laten keuren want vindt dat overkruiste wel vreemd voor een oude wond op het been. Mijn pony is ook in de draad geweest maar loopt gewoon goed. Kan misschien ook zwakte zijn wat beter wordt door meer trainen, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Hoe galopeert ze los in de wei/bak? Maar stel ze wordt goed gekeurt en je bent zo gek op haar en de prijs is erna dan zou ik haar kopen. Maar realiseer je wel dat je misschien nog 5 jaar kunt rijden maar het kan ook maar 1 jaar zijn. Dat risicio is er nu eenmaal en bij een ouder paard is dat groter. Je kan niet van te voren zeggen hoe oud een paard wordt en hoelang je kunt doorrijden. Er zijn paarden die met 21 al met pension zijn maar ook paarden die op hun 24 ste nog vrolijk rondhuppelen.
???
Dat mag ik hopen dat ie met 24 nog rondhuppelt, en een paard dat maximaal 20 jaar oud wordt? Ik weet niet met wat voor paarden jij te maken hebt, maar een paard moet de 30 zonder al te veel problemen nog wel kunnen halen hoor

. En dan kun je doorgaans ook nog heel prima blijven rijden (mits er niets misgaat) en je het rijden wel aanpast aan haar kunnen.
Dus die 5 jaar rijden, kun je ook nog wel een stukje verder uitrekken hoor, 10 tot 15 jaar kan hoogstwaarschijnlijk wel (nogmaals, mits ze gezond blijft).
Citaat:
Ik zou ongeveer 500 euro ervoor betalen. Maar voor dat geld kun je ook een veulen-jaarling kopen. Het is maar net wat je wilt, maar dat je veel vertrouwen in het paard hebt is wel heel belangrijk. Maar neem je straks genoegen mee dat ze alleen nog maar grasmaaier kan zijn? Of heb je de mogelijkheid om dan een 2de paard te kopen?
Dat is ook wel weer erg weinig, je kunt er nog makkelijk 10 jaar mee voort, het is geen paard van 35 ofzo. Als ze inderdaad 15 is, dan zou ik max 1000 betalen, ze heeft verder geen prestatied geleverd en die zijn voor jou verder ook niet van belang, misschien incl zadel e.d. iets meer.
Weet niet of je al eens eerder een eigen paard gehad hebt, maar dat is ook iets wat je niet moet onderschatten.