Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Welke manege is dat?
Caesar schreef:Ik ben zelf ook 1.85 en ik rijd ook gewoon op een paard van 1.70.. Dus ik denk dat je gewoon beetje moet kijken naar de bouw en de rib van het paard. Jouw vader heeft lange benen, je kunt dan wel een groot paard hebben, maar zonder rib dan bungelen zijn benen er nog onderuit
MysticTinker schreef:Belgische trekpaard![]()
Kunnen een flinke vent zonder problemen dragen, kun je lekker rustig op rond sjokken, ook als je een maand niks meer hebt gedaan, en lekker makkelijk in de omgang![]()
Tinkers vind ik minder geschikt, dan moet je al een erg grote maat vinden, en tinkers zijn eigenwijs met een klein hartje en vaak een vervelend verleden, dus je moet ervaren zijn en consequent maar eerlijk ermee kunnen omgaan, anders loopt het gegarendeerd mis.
Luf_Midnight schreef:als ik jou was zou k me niet speciaal toeleggen op ee ras.
maar gewoon leuke paarden die in de opschrijving voldoen bezoeke en dan zit er vast wel een leuke tussen.
soms zie je ook wel advertenties van maneges die er mee stoppen, dan zijn vaak ook wat rustigere paarden in een wat lagere prijsklasse

Niwla schreef:Hebben ze bij jullie op de manege Stoere Mannen les? Wat leukWelke manege is dat?
Ik zou denk gaan voor een Fries
Ze zijn gewoon op een paard gestapt, ik lig elke les weer in een kreukel
Stoelendans, springen, zaklopen ze doen echt alles!
Net grote, mannelijke pennymeisjes. Er zijn op dit moment zelf al mannen met eigen halsters, dekjes enz.

Maar ik moet iets hebben om naar te zoeken, toch? 
), als ik er maar lekker mee kan gaan rijden, als jij eerst even zoekt, dan gaan we proefrijden en zeg ik wel wat ik ervan vond
" _Sigrid_ schreef:Haha, klinkt echt super! Zou ook wel wat zijn voor mijn vader denk ik.
Wij hadden vroeger op de manege op dinsdagochtend de huisvrouwen les. Uitstappen duurde 15 minuten en dan reden ze 2 of 3 rijden dik om met elkaar, al stappend, te beppen. Echt prachtig, hahaha.
Ze rijden nu met z'n allen al ruim een jaar, maar ze kunnen me echt nog niet missen met het opzadelen enzo. 10 minuten voordat de les begint hebben ze ineens allemaal hulp nodig, kijken of het zadel wel goed ligt, bitten indoen en dat soort dingen
Opstappen is al helemaal een ramp "Oeps, vergeten aan te singelen
"
Te vertellen hoe vervelend die paarden wel niet waren
melsh schreef:Luf_Midnight schreef:als ik jou was zou k me niet speciaal toeleggen op ee ras.
maar gewoon leuke paarden die in de opschrijving voldoen bezoeke en dan zit er vast wel een leuke tussen.
soms zie je ook wel advertenties van maneges die er mee stoppen, dan zijn vaak ook wat rustigere paarden in een wat lagere prijsklasse
Dat van die maneges vind ik een goed plan, die beestjes kijken over het algemeen echt nergens van op.
Nadeel is wel dat die vaak een behoorlijke trukendoos hebben ontwikkeld in alle jaren manegewerk
EDIT: typo

Ik zou voor een braaf gelders paard gaan.
of idd iets groninger achtig.