M'n vader wil een paard, welk ras?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Re: M'n vader wil een paard, welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:02

mooi dier sies!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:02

Ik zou ook voor een groninger of shire gaan ! Of gewoon een grote kwpner of een mixje, het kan allemaal want je hebt natuurlijk bij elk ras brave en minder brave... Een tinker zou ik zelf ook niet doen die vind ik te klein en ook niet geheel onbelangrijk wat vind je vader leuk !? :D

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:04

Ik ben van mening dat je niet zo zeer naar een ras moet kijken, maar gewoon naar een lekker makke (oude) grote braverik. Meestal zijn deze ook niet gigantisch duur. Kom ze hier regelmatig tegen op bokt en marktplaats, ik zou als ik jou was eens gaan snuffelen, kijken wat je kwijt bent.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:05

Hebben ze bij jullie op de manege Stoere Mannen les? Wat leuk :D Welke manege is dat?

Ik zou denk gaan voor een Fries :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:05

Ik ben zelf ook 1.85 en ik rijd ook gewoon op een paard van 1.70.. Dus ik denk dat je gewoon beetje moet kijken naar de bouw en de rib van het paard. Jouw vader heeft lange benen, je kunt dan wel een groot paard hebben, maar zonder rib dan bungelen zijn benen er nog onderuit :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:08

Een braaf al wat ouder dier (en gezien de lengte van je vader een war groter paard) Maakt het dan uit wat voor ras het is??
Groninger/kwpn/fries overal zijn wel brave en minder brave paarden....

Cream je bent me voor...
En je hebt helemaal gelijk, vooral oudere paarden die nog prima zijn voor af en toe een rondje staan er genoeg (en betaalbaar).

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:11

Paardje_13 schreef:
orienta schreef:
lange mannen horen niet op een tinker,dat vind ik net zo erg als een man die met een chihahau loopt :7

chihuahua ;)

ook goed ;)[/quote]

sorry kon het niet laten :o

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:11

Een wat oudere Gelderse, in het algemeen zijn dit wel brave paarden zonder dat het slome duikelaars worden.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:14

Citaat:
chihuahua ;)

Citaat:
ook goed ;)

Citaat:
sorry kon het niet laten :o

dat is een bokt kwaaltje ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:18

Belgische trekpaard :D
Kunnen een flinke vent zonder problemen dragen, kun je lekker rustig op rond sjokken, ook als je een maand niks meer hebt gedaan, en lekker makkelijk in de omgang :)
Tinkers vind ik minder geschikt, dan moet je al een erg grote maat vinden, en tinkers zijn eigenwijs met een klein hartje en vaak een vervelend verleden, dus je moet ervaren zijn en consequent maar eerlijk ermee kunnen omgaan, anders loopt het gegarendeerd mis.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:19

Caesar schreef:
Ik ben zelf ook 1.85 en ik rijd ook gewoon op een paard van 1.70.. Dus ik denk dat je gewoon beetje moet kijken naar de bouw en de rib van het paard. Jouw vader heeft lange benen, je kunt dan wel een groot paard hebben, maar zonder rib dan bungelen zijn benen er nog onderuit :D

Ik ben 1.80 en heb lange benen, mijn paard is 1.61 maar heeft veel rib
Kijk maar http://www.robinshorsepictures.nl/fotos ... el/015.jpg

De Slaska uit de vorige post die ik plaatste was ook maar 1.65 De ruiter dik 1.90

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:23

MysticTinker schreef:
Belgische trekpaard :D
Kunnen een flinke vent zonder problemen dragen, kun je lekker rustig op rond sjokken, ook als je een maand niks meer hebt gedaan, en lekker makkelijk in de omgang :)
Tinkers vind ik minder geschikt, dan moet je al een erg grote maat vinden, en tinkers zijn eigenwijs met een klein hartje en vaak een vervelend verleden, dus je moet ervaren zijn en consequent maar eerlijk ermee kunnen omgaan, anders loopt het gegarendeerd mis.

Pas maar op, lang niet alle Belgen zijn koel en braaf... De meeste zijn ook kei-eigenwijs, en als je daar niet mee om kunt gaan heb je weinig te vertellen en nemen ze een loopje met je!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:24

als ik jou was zou k me niet speciaal toeleggen op ee ras.
maar gewoon leuke paarden die in de opschrijving voldoen bezoeke en dan zit er vast wel een leuke tussen.

soms zie je ook wel advertenties van maneges die er mee stoppen, dan zijn vaak ook wat rustigere paarden in een wat lagere prijsklasse

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:27

Luf_Midnight schreef:
maar gewoon leuke paarden die in de opschrijving voldoen bezoeke en dan zit er vast wel een leuke tussen.

soms zie je ook wel advertenties van maneges die er mee stoppen, dan zijn vaak ook wat rustigere paarden in een wat lagere prijsklasse

Dat van die maneges vind ik een goed plan, die beestjes kijken over het algemeen echt nergens van op.
Nadeel is wel dat die vaak een behoorlijke trukendoos hebben ontwikkeld in alle jaren manegewerk :P
EDIT: typo ;)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:03

Niwla schreef:
Hebben ze bij jullie op de manege Stoere Mannen les? Wat leuk :D Welke manege is dat?

Ik zou denk gaan voor een Fries :j

Manege de vier hoeven in Leusden, errug gaaf! :D Ze zijn gewoon op een paard gestapt, ik lig elke les weer in een kreukel :') Stoelendans, springen, zaklopen ze doen echt alles! :P Net grote, mannelijke pennymeisjes. Er zijn op dit moment zelf al mannen met eigen halsters, dekjes enz. :')

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:07

Haha, klinkt echt super! Zou ook wel wat zijn voor mijn vader denk ik.

Wij hadden vroeger op de manege op dinsdagochtend de huisvrouwen les. Uitstappen duurde 15 minuten en dan reden ze 2 of 3 rijden dik om met elkaar, al stappend, te beppen. Echt prachtig, hahaha.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:07

Ik zie ook weer leuke dingen voorbij komen, de Shire lijkt me op zich nog wel een leuke, alleen als die iets in hun hoofd hebben, lijkt het me dat je die echt niet meer houd, dat heb ik al met die Belgen, en die Shires zijn nog veel groter :+
Belgen zijn over het algemeen super eigenwijs en heel sterk, dat weten ze zelf ook maar al te goed :P

@De mensen die zeiden dat ik niet naar een specifiek ras moet zoeken,
dat ga ik ook zeker niet doen ;) Maar ik moet iets hebben om naar te zoeken, toch? :P

@Eva_D, m'n vader zei: "Ik hoef geen Anky-peerd en geen oliebol (ja, dat zei ie :P ), als ik er maar lekker mee kan gaan rijden, als jij eerst even zoekt, dan gaan we proefrijden en zeg ik wel wat ik ervan vond :+ "

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:09

niet zoeken op ras maar op karakter

edit je was me voor :P
Laatst bijgewerkt door Kimberley_ op 24-07-09 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:09

_Sigrid_ schreef:
Haha, klinkt echt super! Zou ook wel wat zijn voor mijn vader denk ik.

Wij hadden vroeger op de manege op dinsdagochtend de huisvrouwen les. Uitstappen duurde 15 minuten en dan reden ze 2 of 3 rijden dik om met elkaar, al stappend, te beppen. Echt prachtig, hahaha.

Haha, ja, dat is echt heerlijk :+ Ze rijden nu met z'n allen al ruim een jaar, maar ze kunnen me echt nog niet missen met het opzadelen enzo. 10 minuten voordat de les begint hebben ze ineens allemaal hulp nodig, kijken of het zadel wel goed ligt, bitten indoen en dat soort dingen :P Opstappen is al helemaal een ramp "Oeps, vergeten aan te singelen :+ "
Ik denk dat ze bijelkaar zo'n half uurtje serieus rijden, dan krijgen de paarden op stal nog een worteltje en zitten ze daarna tot half 12 ofzo een beetje bier te drinken met bitterballen :P Te vertellen hoe vervelend die paarden wel niet waren :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:10

melsh schreef:
Luf_Midnight schreef:

Dat van die maneges vind ik een goed plan, die beestjes kijken over het algemeen echt nergens van op.
Nadeel is wel dat die vaak een behoorlijke trukendoos hebben ontwikkeld in alle jaren manegewerk :P
EDIT: typo ;)

Ik vind dat geen goed plan. Die dieren zijn vaak gewend heel veel te lopen en dan zijn dat vaak brave beesten. Maar als die ineens maar een uurtje moeten lopen en soms zelfs een week niet worden sommige spontaan terug draken.... :=
cht o zoek bent
Friezen willen nog wel eens temperamentvol zijn du dat zou ook niet mijn keuze zijn :) Ik zou voor een braaf gelders paard gaan. :j of idd iets groninger achtig.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-07-09 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:11

Paardje_13 schreef:
een mooie stevige (volgroeide! min. 6/7) groninger

:j

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 19:12

Haha, ja, dat is vaak zo inderdaad, of echt van die manegetrucjes. En dan vooral de paarden die veel bij de beginners hebben gelopen. Chagerijnig doen op stal, kaken stijf opelkaar houden als je een poging doet het bit in te doen, buik uitzetten met aansingelen, hoeken afsnijden enz. :+

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:16

Niet naar een ras kijken maar gaan kijken naar een type karakter wat je belangrijk vind. Dat is het belangrijkste! en wat voor ras het is, is vaak van ondergeschikt belang. Omdat ook binnen een ras er uiteenlopende karakters zijn!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:20

Ik zou me niet focussen op een ras. Zoek gewoon op internet.
Je budget is beperkt, zeg je zelf, en kruisingen zijn in het algemeen goedkoper dan raspaarden. En daarom zeker niet slechter :)
kijk eens op 2dehands.be bij recreatiepaarden ;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:22

Ik zal niet opzoek gaan naar een specifiek ras. Gewoon een leuk paard zoeken die aan je eisen voldoen. Dat kan in zeer veel verschillende rassen te vinden zijn.