wat zouden jullie voor haar betalen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: wat zouden jullie voor haar betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:19

Ik zou niet meer dan 800 geven, al weet ik verder niets van dat paard. Als ze er leuk uitziet 800, anders minder. Voor dat geld vind je wel een andere leuke als het niet lukt. Ben wel benieuwd naar de hengsten aan moeders kant, kan je daar achter komen?

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 09:56

Ik ga straks ff langs en probeer ik ook wat foto's te maken,ga ik het even hebben over de prijs en vraag ik nogeens naar de naam etc van de moeder..
Zal wel pas aan het einde van de middag zijn dat ik hier weer terug ben want moet zo eerst nog even de wei gaan maken.. ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:16

suleilitha schreef:
Hoe weet je dat, Juangi, heb je het paard gezien dan?

Nee, maar als ze hem al mager ziet en als ze zegt dat de hoeven slecht zijn...Dan ga ik er wel van uit, ja. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:51

Zegt niks over de prijs, Juangi. Tweejarigen kunnen er vreselijk uitzien als ze half in een wintervacht zitten en een bekapbeurt nodig hebben, maar dan nog is dat geen voldoende info om een prijsindicatie neer te zetten. Stel dat het dier over supergangen beschikt, dan krijg je toch echt een ander prijsplaatje, zo werkt dat nu eenmaal.
Al acht ik de kans groot dat dat in dit geval niet zo'n vaart loopt omdat men ook al met het dier naar de markt is geweest.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:55

Gisteren had ik het
Laatst bijgewerkt door cocochanel op 22-04-09 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:57

Gisteren had ik het allemaal niet meer gehaald ,maar ik ging vandaag naar haar toe,eigenaar was er niet dus ging gewoon langs de wei,is ze gewoon niet meer zo mager ????? das toch gek,toen ik haar zag stond ze nog niet op de wei,daar is ze precies daarna naartoe gegaan,maar wist niet dat een paard zo snel kon aankomen... :oo ???(het is niet zo dat ze graat en graatmager was maar ze zag er echt niet zo goed uit ) Maar nu echt al veel beter ...:)
Maar dat is natuurlijk alleen maar goed..
maar heb maar 2 foto's kunnen maken,fototoestel dat ik had was na 3 foto's leeg en 1 ervan was echt niks,(pff om gek van te worden..) Maar dit is ze dus,heb helaas dus ook geen echte rennende foto's kunnen maken waar ze haar benen helemaal opgooit :( maar misschien hebben jullie hier ook iets aan :)
Afbeelding
Afbeelding

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:00

Oeps ging iets niet helemaal goed met het eerste berichtje geloof ik maar weet niet hoe ik het weg moet halen :o

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:02

nou ik zou het zo rond de 600/700 houden...
ze mag iig nog wel wat aankomen ziet er niet enorm slecht uit maar dr billen mogen wel wat voller en dr hals

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:06

_Daniella schreef:
nou ik zou het zo rond de 600/700 houden...
ze mag iig nog wel wat aankomen ziet er niet enorm slecht uit maar dr billen mogen wel wat voller en dr hals

Ja ze mag zeker nog wat aankomen,maar vorige week zag ze er nog een stuk magerder uit.. dus ze is wel al wat aangekomen..denk dat ik ook zoiets ga bieden .. misschien kan ik dan nog iets omhoog gaan maar niet teveel denk ik...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:10

wat wil je met dr gaan doen in de toekomst?
houd wel rekening mee als je dressuur wilt gaan doen dat het niet makkelijk zal gaan worden met een tuiger

het kan wel maar maar daar zuin tuigers eigenlijk niet voor bedoelt/gefokt (kan het even niet omschrijven :P)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:27

Nou het is eigenlijk zo dat ik haar een goede kans wil geven,haar voorhoeven zien er ook niet uit,en ze is best mager zoals je ziet,ze staat nu op een kinderboerderij waar heel de dag kinderen komen,zal niet de eerste jong paard zijn wat zo verpest word..dus wilde haar houden totdat ze 3 is ,inrijden en als ze helemaal goed eruit ziet weer een goed huisje voor haar zoeken ;) Wil niks met haar verdienen ofzo,is meer omdat ik haar zielig vind en vind dat ze wel een kansje verdient..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:39

Ach ja, van een twee-jarige kun je nog niet zo heel veel zeggen. Ziet er wel okay uit, heeft nog tijd nodig om te worden wie ze is. Lijkt een wat 'gemiddelde' merrie, al lijkt ze wat klein(hoe groot is ze?). Genoeg ruimte in haar borstkas en een behoorlijke achterhand. Beenwerk vind ik mooi fijn, hals/schoft minder mooi, maar dat is vaker bij tuigers.
Gelukkig zit er veel energie in het voorjaarsgras. Hopelijk krijgt ze deze zomer veel kans om gras te eten (= groeien)
Jammer van het ene witte voorbeentje. (dan kan het er uitzien alsof ze onregelmatig loopt)
Ik zou wel even laten checken of haar hoeven wel voldoende kwaliteit hebben. Als ze slechte voeten heeft, kun je een vermogen kwijt zijn aan ijzers/smidskosten. Ik zou niet meer betalen dan 700/800
(er vanuit gaande dat ze goede gezondheid, gangen en karakter heeft)
Enne: Altijd goed om een kenner te vragen om irl zijn oordeel te geven. Maakt wel uit wat je met haar wil gaan doen rijden/mennen.
ps. waarde van mijn observatie: ik ben geen echte liefhebber van tuigers, maar kan een mooi tuigpaard wel waarderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:18

Ze is niet mager, en over een paar maanden ziet ze er heel anders uit als ze in het land loopt.
Rijtypisch vind ik haar niet, plat kruis en zoals ik nu kan zien neigt ze sterk naar een onderhals. Ligging van schouder is wel oké zo te zien en wijst op een ruim voorbeengebruik, bouw achterhand verder ook in orde, beenwerk idem dito.
Maar voor de rest heel gewoontjes en niks aparts en luxe kan ik er ook niet aan afzien.
750 euro.
Met slechte hoeven valt het vaak erg mee met tuigers, dat is weer een voordeel. Ik denk dat ze gewoon even goed moet worden nagekeken door de smid.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:52

Ziet er niet gek uit hoor, lijkt me wel een aardig dier.

Met de goede voeding en training kan je daar een leuk paardje van maken, en dan zal die onderhals ook wel meevallen.

Maar goed, het gaat er natuurlijk om wat ze waard is, en niet wat het wordt, want dat is niet jouw uiteindelijke doel. Ik blijf bij max 800 euro, en vind ik zelf al best hoog. Niet met oog op dit paard, maar gewoon voor welk geld je een tuiger kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:57

Die onderhals verander je niet met voeding, GJ9. En met training kun je er wel wat aan veranderen maar tis nu al zo aanwezig dat ook dat heel wat bloed, zweet en tranen gaat kosten.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 01:16

Nee dat begrijp ik. Met voeding kan ze wat ronder worden en met training kan je die onderhals wel minder krijgen.

Ik heb weleens foto's gezien van een paard met een vreselijke onderhals, en na training een heel ander paard zonder onderhals. Maar hoeveel bloed, zweet en tranen dat gekost heeft was niet te zien op die foto's, heb daar zelf ook geen ervaring mee. Ik kan me zo voorstellen dat bij een onderhals ook een bepaalde manier van bewegen hoort, die je eruit moet trainen. Wat misschien wel hardnekkig kan zijn. Maar dit is enkel en alleen speculatie.

Is wel een overweging waard, wat je met dat paard bereiken wil en hoeveel je daar voor over hebt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 01:31

Ik vind het bij dit paard wel meevallen hoor, ze heeft wel een onderhals maar de bovenlijn is niet verkeerd van vorm en op de draffoto draagt ze haar hoofd ook niet extreem hoog.
Ik denk dat het met wat training al flink kan verbeteren.

En ik vind dat ze opvallend mooi beenwerk heeft, vind het in zijn geheel geen verkeerde merrie, hoewel ze ook niet opvallend is, jammer van die hals.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:06

Een tuigpaard veulen kost ongeveer 500 euro. De onderhoudskosten voor een jaar zijn ook ongeveer 500 euro. Maakt 1000 euro wat voor hem de geschatte kostten zijn. Hij wil er nog wat aan verdienen dus komt hij uit op 1100...Duidelijk dus.
Ik vind het paard er ook niet slecht uitzien. Mijn biedprijs zou 900 euro zijn en voor 950 zou ik haar nog kopen....

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:53

800 a 900 euro?

ponyvriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:53

Ik ken iemand die heeft 2200 euro betaald voor een gelders veulen. Nu was het een 100 procent gelders veulen en die zijn schaars, dus hij heeft er wat meer voor moeten betalen. Het veulen was toen anderhalf jaar en dat is nu 2 jaar geleden. Kerngezond dier, leuk karakter.
Als de hoeven niet goed zijn bij zo´n jong paard, zou ik er niet veel voor geven. Aan de hoeven kan je zien hoe hij physiek is geweest toen zijn hoeven groeide. Als het paard nog zo jong is, heeft hij geen goede basis meegekregen.
Ik zou er dan ook niet te veel voor betalen, en zeker geen 1000 euro. 800 euro lijkt mij meer in de buurt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 01:24

Dit is geen Gelders veulen, ponyvriendin, er zit nog een heel gat tussen Gelders en KWPN-tuigpaarden.
Hoeven die er slecht uit lijken te zien zijn vaak geen echt probleem op deze leeftijd, de gemiddelde tuiger heeft vele malen betere hoeven dan het gemiddelde KWPN-rijpaard. Het is in veel gevallen gewoon een kwestie van 1 tot 2 keer goed bekappen bij paarden als deze en dan staan ze weer netjes op de voeten mits je het bij houdt.
Kwa beenwerk en body hebben tuigers veel minder zwakke plekken dan rijpaarden, kwa karakter moet je er mee om moeten kunnen gaan, anders moet je er niet aan beginnen.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 14:14

Hoi dankjwel voor alle reactie's.. ben er helaas niet uitgekomen over de prijs,hij wilde er absoluut niks van afdoen,dus hield het op .. :( wel jammer... Maarja dan gaan we maar weer een rustig verder kijken... ;) Dankjwel in ieder geval allemaal!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:24

Rustig verder kijken naar een ander paard dat je kan redden? Ik neem aan dat je dit paard wilde kopen omdat je zelf graag een paard wilt hebben. Je zegt haar te willen kopen omdat ze er niet erg goed bij stond, mager, slechte hoeven.. dat is echter geen reden om een paard te kopen. Ik hoop dat je dat bij je eventuele volgende keuze in je hoofd houd, zo slecht vind ik het paard er niet bij staan. Daarbij is ze ook nog maar twee jaar, de meeste twee jarigen staan nog op de wei zonder andere verzorging. Hooguit een hoefsmid, en verder mogen ze lekker blijven staan. Wat voor paard zoek je, waarvoor zoek je een paard? Ik denk dat je daarbij moet gaan nadenken, en geen paard moet gaan kopen omdat je het zielig vind.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:33

Ik vind dit paard er helemaal niet echt verwaarloosd uitzien. En waarom zou ze het slecht krijgen op een kinderboerderij? Misschien is het voor jezelf leuker om een paard te kopen die je langer wilt houden....... Verder zou ik denken dat ze rond de 600/700 euro waard is.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 15:40

ccathalijne schreef:
Ik vind dit paard er helemaal niet echt verwaarloosd uitzien. En waarom zou ze het slecht krijgen op een kinderboerderij? Misschien is het voor jezelf leuker om een paard te kopen die je langer wilt houden....... Verder zou ik denken dat ze rond de 600/700 euro waard is.

Ik zeg toch ook dat ze er op de foto al stukken beter uitziet... toen ik haar voor het eerst zag stond ze niet op een wei en was ze echt vermagert,ze is toen die dag op een hele volle wei gekomen dus toen ik die foto's ging maken zag ze er stukken beter uit,maar dat heb ik er ook bijgezet.. (en dat is natuurlijk alleen maar goed :))
Ik heb al een paard waarvan niet de bedoeling is dat ze ooit weggaat ;) dus daar ben ik niet naar opzoek!
Ik ben echt opzoek naar een paardje wat goed is maar slecht verzorgt/gedragsproblemen heeft en wel een nieuwe kans verdient.

Maar dat word deze dus niet want zoals ik al zei in het laatste berichtje gaat de koop niet door.