Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Lotteke schreef:er zijn degelijk verschillen, geestelijk en bouw.
Kwpn , fries
warmbloed , koudbloed
sportpaard , recreatiepaard
heter , en iets cooler
enz..enz,,,..
natuurlijk licht en zit elk paard ander in elkaar,
een fries rijd wat hobbeliger dan een kwpn en
een kwpn is vaak wat heter maar een fries kan ook wel weer
heet zijn van zichzelf...,,tja het is maar hoe je denkt

Marliesvr schreef:_Lotteke schreef:er zijn degelijk verschillen, geestelijk en bouw.
Kwpn , fries
warmbloed , koudbloed
heter , en iets cooler
enz..enz,,,..
Haha, nou ik vind dit echt een onzin rijtje!![]()
Ten eerste is een fries inderdaad geen koudbloed maar een warmbloed.
Ten tweede doen de friezen het ontzettend goed in de dressuursport en rijden ze menig KWPN'er voorbij.
Friezen hebben net als KWPN'ers verschillende temperamenten. Er zijn inderdaad coole friezen maar er zijn ook hete/ drukke friezen (net als KWPN'ers toch?)
En wat betreft dat hobbelen, dat ligt gewoon aan de gangen van een paard! Mijn KWPN'er 'hobbelde' meer dan mijn friezen
Miszy schreef:Ik vindt het best wel een groot verschil friezen hebben een moeilijke galop (niet alle) en de stap is heel belangrijk daarin tegen vindt ik kwpn'ers makkelijker rijden ze zijn wat soepeler in alle bewegingen.. maar dat is mijn mening..
_Lotteke schreef:_Lotteke schreef:er zijn degelijk verschillen, geestelijk en bouw.
Kwpn , fries
warmbloed , koudbloed
heter , en iets cooler
enz..enz,,,..
dat meen je niet, zijn friezen warmbloedpaarden? Een die sokken, ik werd dus altijd voortgelogen.
Nou ben ik dus een beetje onozel bezig geweest, maar ik wist echt niet dat friezen warmbloedpaarden waren.
Oke weer iets geleerd.
IDD nu ik later naar dit rijdje keek, slaat idd nergens op, maar ik heb niet gezegd dat friezen niet voor
de sport waren, integendeel zeer zeker recreatief. Springen vinden de meeste friezen dan nog wel de beste niet in.
En over dat hobbelen, het is meniging wel zo, natuurlijk hangt dat ook van het hele paard af...
Maar dat is het dan ook wel

Jantine_ schreef:Ik heb een keer een fries gereden die bij ons stond op pension.
Ik vind het echt heerlijk zitten zeg!
Galop vond ik echt geweldig, beestje denderde en gaf echt een machtig gevoel
En over KWPN'ers dat ze niet lekker zitten, dat is ook bullshit. Sommige zitten wel lekker en sommige niet. Dat is met elk ras zo.
Rena100 schreef:Tja ieder paard is anders! Zo gooien Friezen heel hoog op en zijn ze meestal breder dan een kwpn'er...maar je hebt ook tuigers die ook heel hoog op gooien, maar niet zo breed zijn, die rijden ook weer anders! En elke kwpn'er rijdt ook anders...wat ik wel vind van friezen is dat ze zo'n ontzettende brede/grove nek erop hebben zitten, dat is toch wel een groot verschil...ik denk dat dit gewoon even wennen is, maar dat het in principe qua rijstijl e.d. niet anders wordt