Jullie ervaringen met de connemara....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Jullie ervaringen met de connemara....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:54

Mijn ervaring:

Zeer veelzijdig, altijd even enthousiast.
Hele leuke pony's. Lachen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:56

vriendelijk, werkwillig, leergierig, koel, braaf en veelzijdig, echt superfijne pony's!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:57

Maar ondanks dat ze wel braaf zijn, zijn ze zeker geen goedzakken. Er zit wel pit in.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 16:59

Pit is niet erg als ze maar geen gekke capriolen uithalen ofzo, moet geschikt zijn voor drie dames voor de recreatie.
Hoeven ook geen doetjes te zijn.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:00

Bar dat ga ik tegen die tijd zeker doen, dank voor de tip!!!!

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:25

Als je ff Connemara googled kom je als het goed is ook op het stamboek site van de Connemara terecht, daar staat geloof ik ook welke te koop zijn.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:33

Ragga is een connemara pony, een werklustiger, mooier, liever, trouwer, begripvoller en goedmoediger paard kan ik me echt niet voorstellen. Hij kan zo goed als alles, maar het liefste springt hij, zondag nog een metertje gedaan, vind 'ie geweldig en doet hij zonder moeite. Van dressuur kan hij ook wat. En -al zeg ik het zelf- op zijn 19jaar ziet hij er nog prachtig uit!(en hoop ik stiekum om hem binnen enkele jaren als we genoeg weide hebben te kunnen kopen Bloos Lachen

Hun merrie Eiblin hebben ze sinds ze 6maanden was, nu is ze 24 en rijd nog altijd mee voor de beginners, prachtbeest, en heeft 9 veulens gehad (allemaal gezond en nu echt toppers!)
O.a. Habban en ragga, geweldige paarden! Lachen

En ook grappig aan ragga vind ik als er kleintjes op rijden, is het een echte makke en slome manegepony, met mij (en helaas ook alleen met mij) ziet hij er na een lessuur uit alsof hij net onder de douche gezeten heeft, geweldig beest Haha! Lovers

pascalle9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:11

Op onze manege was een Connemara, (stichting paardrijden gehandicapten ermelo) en in het begin ging ze steeds hangen en gingen alle halsters kapot. Ook had ze iets met haar hoeven dus altijd kreupel. Verder met rijden wel erg leuk. Dus alleen ff dat hangen moesten we afleren, dan was t een leuke pony.

xxLisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:40

ik heb er zelf 2 gehad vind het echt supper pony's lkkr koel in het hoofd en wil graag werken voor je. En super veelzijdig (L)

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:41

de Loof:
ik ben er zelf niet geweest
maar een vriendin heeft er ooit is een kamp meegedaan
(kan natuurlijk zijn dat de stalling enz wel leuk is)
maar zei wou er absoluut niet truggaan

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:39

Ze zijn geweldig Lachen

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:47

Wij hebben een connemara x nrps, een 9-jarige ruin. Hij is nu L2 dressuur en M dressuur mennen. Hij kan ook goed springen en ziet er erg stoer uit. Hij is echter ook zeer dominant, intelligent en lui. Zeker geen pony (hij is 1.56) voor kinderen of iemand die onzeker is.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:41

ga eens kijken op hc westland (ook bekend als condorcity), dat is een connemara manege en die doen ook aan fokke.

Tis in poeldijk

succes :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:47

Ik heb ook een connemara. Toen ik hem als 3 jarige voor het eerst zag, vond ik hem helemaal niet leuk.
De band is langzaam gegroeid, maar ik moet ook toegeven dat dat mede door mij zo is, omdat ik me niet open wilde stellen aan een paard waar ik mijn hart niet aan kon verliezen. (voordat de opmerkingen komen: ik heb hem gekregen!)
Toch is het gebeurd en sindsdien zijn we echte maatjes, ik zal ook voor geen goud een ander paardje meer willen.

Het is wel zo dat hij een muurtje om zich heen heeft en daar zeker niet iedereen in toelaat. Dit is vooral met rijden heel goed te merken. Als ik er een ruiter opzet met een behoorlijke attitude, weet ik zeker dat het geen succes zal zijn. Ook kan ik er beter geen onzekere ruiter opzetten, want daar gaat hij een loopje mee nemen. Wanneer je fair bent en toch laat merken dat je wil dat jij degene bent naar wie hij moet luisteren, heb je echt een heerlijk paard eraan! Kinderen kan ik er ook altijd opzetten, hij zal extra voorzichtig doen en geen stap verkeerd zetten! Hij is zéér werkwillig, ik merk aan hem dat als hij een tijdje stilstaat, sjagrijnig wordt en lekker aan het werk wil... We rijden samen western, iets wat hij echt superleuk doet en ook graag wil doen! Foto staat in mijn profiel. Ook is hij erg leergierig, hij vind het geweldig om nieuwe oefeningen te doen, net als moeilijke oefeningen. Pit heeft hij ook gelukkig, ik heb zelfs af en toe nog steeds mijn handen vol aan meneer :). Gemeen zijn zal hij nooit! Buiten of trappen kent hij ook niet. Ik kan onder hem gaan liggen, op hem gaan liggen, achter hem gaan staan etc.

Ja, ik heb mijn hart er zeer zeker aan verloren!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:52

Ik heb er 2 jaar 1 gehad. Erg prittig beest die van mij.
Buitenrijden kon ik niet fijn. Maar ze deed altijd haar best. Ik kreeg ook erg last van hoefbevangenheid. Erg schraal houden dus...

Maar ik heb er wel met 2 jaar plezier op gereden, en ze was erg lief! Ik denk ook dat negen van de tien wel wat rustiger zullen zijn.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:55

Heb zelf een "ouwe" van 20, een heerlijk schitzofreen ding.
Mijn moeder heeft een "ouwere" van 25 en haar dochter van 8.

Het zijn gewoon heerlijke dieren met een bijzonder karakter, geen duffe dodo's !!

Voor foto's, kijk maar in mijn profiel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:58

Bij ons op stal verzamelt := iemand connemara's. Ik denk dat dat al genoeg zegt. Voor mij is het niets, maar het zijn stuk voor stuk allemaal hele leuke paarden. Zetten geen stap verkeerd ondanks wat boevigheden hier en daar. Ik denk dat het een goede keus is.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:00

Een jongen van 12 en haar moeder rijden hun connemara.
Pittig beestje maar goudeerlijk.
Moeders doet extra haar best in de dressuur.
De jongen is meer van de cross.
Echt een super pony.
Doet het goed in de sport en vind het heerlijk om buiten in het bos te lopen.
Zou er zelf ook wel een willen

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:43

haha hier ook connemarafan.

Heb er 2 hoog in de sport gereden, heerlijke beestjes. Veel werklust, gaan voor je door het vuur.
En voor mij altijd heel belangrijk, veelzijdig. Ideaal voor crossen, maar ook voor spring en dressuurwerk heel geschikt :)

Rij nu 2 hengsten zo af en toe, en ook die hebben en geweldig karakter :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:45

Dan ben jij zeker het meisje dat Rasputin vandaag reed op de keuring?
We hebben nog wel een paar leuke foto's van je. :D

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 09:18

Hoi, ik ben echt blij met alle reacties. Ik ga dit voorjaar of deze zomer gericht op zoek! Heb er zin in!
Laat het jullie zeker weten als ik de ware heb gevonden.
Tot die tijd lees ik jullie reacties en tips graag!!
astrid ;)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:27

hier nog een ware fan, ik was een paar jaar geleden op zoek naar de ideale gezinspony en kwam uit bij de connemara. Nou is het me een tante geworden en de kids moeten er nog maar even niet op, maar ik heb nog niet vaak zo veelzijdige pony gehad. een supermerrie, met een karakter om wel even doorheen te bijten, lees hierboven van YV_ een berichtje waar ik mijn pony heel erg in herken, weet of niet of dat heel kenmerkend is, maar een troetelpony is de mijne iig niet.. maar zo eerlijk, intelligente en stoer. Is geweldige springer, dieseltje, heeft pit, jajaja, ik ben een echte fan:))
Ik raad je aan eens op connemara.nl site te kijken. Hier kun je echt allerlei informatie vinden, info over fokkers, weetjes, foto's ervaringen,etc, etc. Je weet waarschijnlijk al dat het niet het allergoedkoopste ponyras is, maar eerlijk is eerlijk, dat zijn ze meestal ook echt wel waard. veel plezier iig met de voorpret en aanschaf!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:36

Wat betaal je nu dan eigenlijk voor een connamara?
Om even een simpel iets te nemen: een ruintje van een jaar of 8, gewoon recreatief gereden en zonder stal of andere gebreken.
Ik heb Moon nl gehad, het echt geen idee wat daar nou de waardes van zijn...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:15

Mijn bijrijd pony is een connemara, wat een geweldig beest! Hij is goudeerlijk, en gaat echt voor je door het vuur. Springen kan hij erg goed, en ook cross ik weleens met hem. Ook dressuren gaat hem heel goed af! Het is een super beestje om te rijden, erg leergierig, ik doe er ook vd mee. Connemara's zijn ook echt pony's met humor:D dat is echt aan Eddy te merken. Het is ook echt een knuffel!
Zeker een ras om aan te raden!

Voor foto's zie mijn profiel!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:27

las ik hier ergens soft ? Sóft ?? :D

Ik verzorg er momenteel terug 3, en dat zijn niet bepaald doetjes. :)
't Zijn eigenlijk 3 totaal verschillende karakters, eentje is uiterst dominant en bijtgraag, tot ze onder het zadel is, dan is ze superbetrouwbaar, je kan niet beter wensen op de baan. Een anders is een erge knuffelkont (nooit onder het zadel gebracht), en de derde is zo wantrouwig en heet als je maar kan denken. :) Ik ben erg gek met die laatste, helemaal verliefd op dat beest, maar 't is zeker geen gemakkelijke.

Over het algemeen, zou ik het ras zeker aanraden, maar je moet goed naar pony per pony kijken (zoals bij elk ras natuurlijk)/