Lauss_ schreef:Groot gelijk dat je voor jullie veiligheid kiest, gelukkig wel lekker kunnen rijden!Ik heb me vannochtend helaas afgemeld voor de tripalon. Ik durfde het niet aan met al die regenval, het terrein wordt daar snel glad. Erg balen, maar goed veiligheid is belangrijker.
Heb in plaats daarvan even gereden in de binnenbak van de club. Hij liep ontzettend lekker! Volgende week hebben we clubkampioenschappen, ook veel zin in!

Wat voor clubkampioenschappen zijn het?

Eerder deze week had ik 'r even meegenomen de bak in, vandaag hebben we een kort rondje over de dijk gedaan die naast stal ligt, en wat een heerlijk dier is het toch.
Ze vond het even heel raar om weg te lopen van de paarden op het erf, tegelijkertijd gingen het hek van stal open en schopten er wat kinderen tegen een bal in het speelveldje achter de heg naast onze stal, maar ze is zo vol vertrouwen dat ze zich makkelijk laat overtuigen dat het allemaal oké is.

Wat betreft het sterker maken van de achterhand, denk ik dat oefeningen die je in de dressuur daarvoor gebruikt ook in het springen heel nuttig zijn, dus veel (schijn)overgangen en tempowisselingen rijden zodat hij die motor echt moet gebruiken. Nu zijn veel volbloeden ook niet de allerbeste springers, maar als het een gebrek aan kracht is, kun je daar idd wel op trainen. 
en dan merken dat als hij dat patroon volgt en op de juiste plek afzet het springen veel makkelijker is voor hem. Dit alles kan ook met vrijspringen.
Geef je haar al ruwvoer bij in een andere vorm?