O wat leuk die strandfoto. Hoop het ooit ook weer te kunnen doen.
esje007
Geplaatst: 05-02-17 10:20
Wedstrijd overleefd! met bleek, zilvershampoo en talkpoeder rebel toonbaar gekregen. Mijn dochter (die als groom mee was, de lieverd) hoorde zelfs complimenten dat hij zo leuk en WIT was. Dat hij leuk is, dat wisten wij natuurlijk al lang! Maar dat hij mooi wit leek heeft heel wat voeten in de aarde gehad. En hoe ging het in de ring???? De eerste proef leek nergens op. Hij wilde NIET langs de hekjes en WEL hard rennen. Zijn orenspel was hilarisch! Die draaiden overuren! Toch nog redelijk controle gehouden, maar er zat veel te veel spanning in. De tweede proef ging vele malen beter. Volgens meekijkende dressuur vrienden moesten de 1e WP in de pocket zijn. Maar helaas toch slechts 175 punt, dus viel beetje tegen. Maar Ria had gelijk. ....wij hebben de leukste pony weer mee naar huis!! Op naar de volgende keer!
Haha wat leuk! Mooie ervaring dus. Ik ben blij dat in het indoor seizoen pony zichzelf altijd wit houd. Van de zomer zit ik met de handen in het haar te zoeken naar haar witte vacht Terwijl ik me druk maak waar de cowboy magic en groene zeep is hoor je iedere niet-schimmeleigenaar: Wat is ze mooi wit! He wit? Waar? Over wie heb je het?
Punz
Geplaatst: 05-02-17 22:02
Esje: gefeliciteerd met je debuut!! Supergaaf!!!
En 175, dat is maar vijf puntjes onder een winstpunt, dus helemaal zo slecht nog niet voor debuut, toch? Zeker niet als de eerste proef eigenlijk mis ging door spanning van je pony. Dan heb je je gewoon prima hernomen voor je tweede proef. Nu gewoon je protocol even bekijken om te zien waar je puntjes hebt laten liggen, (en waar je dus wat extra op te trainen hebt), en dan binnen niet al te lange tijd weer starten. Lekker meters maken, proberen te leren van je protocollen, en dan komen de winstpunten vanzelf!! ( op vijf onderdelen een puntje meer, en je winstpunt is binnen!!)
Helaas heten we niet allemaal EK... Die heeft vandaag Jou weer gestart... Hun vierde wedstrijd in het M2 En joh.... Met 195 en 190 drie winstpunten binnen, eerste en tweede in de gecombineerde M1/M2 rubriek,. én nu in vier wedstrijden 9 winstpunten, dus nog 1 puntje en dan mogen ze ( oohh durf het haast niet hardop te zeggen, bang om onheil over ons af te roepen..) Z starten....
Pfff Binnenkort ga ik zelf weer een keer starten... L2... Met Jou.. En ik weet nu al dat dat niet zó spectaculair zal zijn Dit ga ik haar voorlopig nog láng niet nadoen....
Maar ben wel zo supertrots op ze!! Dit is zo gaaf om mee te maken!
Marrit was er vandaag ook bij, altijd fijn om getuigen te hebben, nóg fijner als die getuige dan haar camera inclusief indrukwekkende lens bij zich heeft, om onder andere deze foto te maken:
Zo blij mee!!
Daar kan mijn huisvlijt niet aan tippen, maar ik plaats hem toch omdat ik het zo leuk vind bij elkaar:
esje007
Geplaatst: 05-02-17 22:15
Ik zag het al op FB, EK en jou-jou gaan super! ! Wow, die beentjes van Jou!! ik heb me al ingeschreven voor volgende wedstrijd. .. nu goed oefenen! !
Zag het op facebook! Jou is een totilas in een kleiner jasje
Punz
Geplaatst: 05-02-17 22:49
LOL....vrees dat ik veel van jullie inderdaad ook op fb heb, dus dan is de berichtgeving wat dubbelop..
Maar om het hier níet te melden voelt dan ook weer raar ( ook al omdat je hier soms toch even iets uitgebreider iets kunt/wil vertellen soms/ iets meer achtergrond kwijt kunt als je dat wil.)
En Esje: gaaf dat je je al weer ingeschreven hebt.. Saams: dank je... zijn draf wordt inderdaad steeds beter!
Esje wat goed van je, hartstikke knap met al die spanning om te gaan en dan toch nog 175 punten! Toppie, op naar de volgende x.
Punz ik vind het echt geweldig en wauw mooie foto! Bijna bijna, nog 1 puntje......gaat ook vast goed komen. We zijn hier natuurlijk wederom heel trots.
Kitobeer wat leuk!
Hier gister na lange tijd, ik geloof een week of 5 het bos weer eens in geweest samen met sanne, heeeeeeerlijk. Zonnetje scheen, dus was lekker genieten. Altijd zo gezellig dat moeder dochter momentje. En straks lekker les, heb ik nu al reuze zin in, wat kun je je daar dan op verheugen, is nl ook alweer drie weken niet gebeurd ivm de vorst. Wel thuis kunnen rijden, maar ik had niet de hele bak dooi, dus voor les vond ik dat dan weer niet fijn. En dan de komende vorst periode maar weer afwachten, gatsie....
kitobeer
Geplaatst: 06-02-17 13:38
Punz schreef:
Hé.... heeft sky als veulen bij Isabelle gestaan? Of vergis ik me?
Een maandje toen dat moeders weer gedekt werd. In 2014 dus.
Oh, zo! Ik herkende de plek onmiddellijk. Wat grappig. Door wie is de moeder toen gedekt? Rasp of Ryan? ( gewoon nieuwsgierig of Sky nog een Punzel halfbroer of zus heeft)
Birgit01
Geplaatst: 06-02-17 22:18
Gaaf beest hoor die Sky! Volgens mij heb ik nog wel eens een foto voorbij zien komen van een zoon/dochter (?)van Ryan uit een donkere moeder! Herkende de plek ook direct! Was er vorige week nog voor een pony voor een vriendje van mijn dochter ( maar hij twijfelt nog of hij er niet te snel uit zal groeien). En gaaf Ria en EK! Bijna Z! Knap hoor!
Knap dier is Sky! En uiteraard goed gedaan met Jou.
Jack weet lekker getraind vanavond, eerste 10 min erg fris en bokkerig, even uit laten galopperen en toen was het klaar. Daarna heel fijn gereden en proefjes geoefend dus binnenkort de startkaart maar eens aanvragen, wil in maart starten
Ria welke hengst bij isabell dat moet geweest zijn moet je aan haar vragen. Dat weet ik niet. Maar stel dat het sky een punzel half broer of zus via rory zou hebben zou het betekenen dat hij ook ergens ver weg familie van eamonn zou zijn. Stel je voor.
Staat er in het stamboekboekje van in maart een stamboom van de dekkingen in ?
Ik begrijp je laatste vraag niet helemaal vrees ik.
Mbt de familiebanden: Sky zou dan via de moeder een halfbroer/zus hebben, Als de moeder van Sky gedekt is door Rasputin, dan is dat dus via vaders kant een halfbroer/zus van Punz. Sky en Punz ( of eamonn) hebben dan op zich niet zoveel met elkaar ( of eigenlijk niets) te maken. Of bedoel je dat niet??
Prima debuut esje!! De kop is eraf en blijkbaar smaakt het naar meer...top dat je je meteen weer ingeschreven hebt!
Tja...Punz....het is wat met die Jou-Jou!! Echt gaaf hoe hij zich ontwikkeld!! Daar mogen jij en EK super trots op zijn!! Geweldig! Rijden jullie binnenkort nog in de buurt van Apeldoorn?
Oh pony was niet geschikt helaas, zoektocht gaat verder, dus mocht nog iemand wat weten? Een super brave nuchtere pony in de D maat.....
Saaams
Geplaatst: 07-02-17 16:54
Wat was er mis mee? Ziet er wel uit als een toffe pony!
Bjuut is vandaag naar de tandarts geweest. Paar scherpe randen, kies die sneller groeide dan de rest en richels. Les ging rommelig. Slordig en ze wilde rechts niet inbuigen. Zijn we nu mee begonnen. Op t einde kon het hele kleine stukjes wel icm lengtebuiging.
Die connemara bij Stal de Eikenhorst, is een paar mnd terug nog van de markt gehaald voor een prikkie door een kennis van me. Heb haar er toen niet echt over gesproken, maar ik vind het dan al weer sneu, pony krijgt weinig tijd om ergens te aarden. Maar goed zo gaat het natuurlijk vaker in de handel (helaas)