KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:30

Wayenne: 6.500
Eerlijk karakter, M2 niveau (had gezien de leeftijd wat hoger opgeleid mogen zijn), goed gangenwerk.

Bling bling: 8.500
Goed op niveau t.o.v. leeftijd, maat. Naar mijn smaak had ze wat meer klasse mogen hebben in het hoofd, maar dat is inderdaad het gelderse. Moedig paard, fijn karakter, veelzijdig.
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 29-12-11 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

flooooo

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:51

Blingbling: 9500
Zeer aansprekend paard, braaf karakter, superniveau.

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:58

Wayenne: 6.000 fijn karakter, mocht wat hoger opgeleid zijn.
Blingbling: 8.500: goede maat, leuk niveau voor leeftijd.

maar nu mijn paard.

naam: Utharin
Leeftijd:10
Krack C x Juventus x Wolgang.
Stokmaat: 1.77
Super fijn karakter, doet geen vlieg kwaad. 1000% bomproof.
Ze is bij de fokker in de stal gevallen en nu kan ze alleen nog maar rustig recreatief gereden worden, ;(
Ze word nu gebruikt als fokmerrie en ze fokt Super veulens. Een 3 jarige San Remo die als veulen werd uitgeroepen tot het beste merrie veulen Ermelo en ze behaalde een eerste premie. De andere is een 2 jarige Santano van al 1.72!! Helaas is deze niet naar de keuring geweest door omstandigheden.
Ze fokt vooral maat en karakter en doorzetting vermogen door. Dus voor iemand die niet wil rijden maar wel wilt fokken is dit een ideale merrie.
Afbeelding

Afbeelding

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:12

Utharin: 3000

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:09

BlingBling:
Maat, werkwillig, goed op niveau voor leeftijd, veelzijdig.
9.000

Utharin:
Vind ik moeilijk.
Fijne fokmerrie, nog wel te rijden maar niet in de sport.
2500

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:12

Wat een interessant topic dit, echt leuk en leerzaam om te lezen! :)

Een eerste poging tot taxeren:
Bling Bling: mooie maat, fijn niveau en allround, braaf te rijden. Vind het echt een aansprekend paard! => 8500
Utharin: groot, braaf, erg zonde dat ze niet de sport in heeft gekund, dat zou haar ook als fokmerrie meerwaarde hebben gegeven. Zelf nooit op de keuring geweest? Wanneer nakomelingen in de sport het goed doen beter bewezen als fokmerrie imo. Ik zou zeggen voor nu 2500.
Ga eens vaker meetaxeren, krijg ik er uiteindelijk hoop ik eens wat kijk op :P

Ben ook wel erg benieuwd wat mijn paard nog geschat wordt :)

* Romy
* Merrie
* 13 jaar
* Balzflug x Zuidhorn
* 1.68m
* Keur predikaat
* bij vorige eigenaar Z+dressuur uitgebracht, en was M-springen startgerechtigd. Wegens lichte peesblessure uit de hogere sport gehaald, na rust (pauze als fokmerrie) 100% goedgekeurd als rijpaard.
* nu sinds kort als leerpaard weer uitgebracht in de B-dressuur, ook recreatief (buitenritten zowel alleen als in een groep, TREC, schriktrainingen, langeteugelen, meertal) een prima paard. Braaf te laden, braaf op de trailer, braaf bij DA/TA/osteopaat/noem maar op.
* enorm sensibel en werkwillig, erg voorwaarts. Zeker niet voor de beginnende ruiter.
* vriendelijk, eerlijk en oplettend naar mensen, en kan in een groep buiten (staat 24/7 buiten in een vaste groep). Geen storende merriestreken, wel een duidelijke eigen mening en soms wat te weinig geduld :D
* 2 veulens gehad, deze zijn nog niet op een leeftijd om daar wedstrijdresultaten e.d. van te kunnen hebben.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XSUGH3UP.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v210/lepeltje/Miep/miep49.jpg

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:18

Miep ;) :
Mooie maat, op leeftijd, door sportprestatie fijn leerpaard, echter niet geschikt voor beginnende ruiter.
Door blessure tijdje uit de sport geweest.
Eventueel nog geschikt voor de fok.
4000,-

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:23

Fijn om te horen dat jullie wayenne tussen 6000 en 7500 schatten. :D Heb namelijk de helft voor haar betaald (als je van de 7500 uit gaat dan)!

Blingbling: 8500 Mooie gangen, had iets sjieker gebouwd mogen zijn.

Utharin: 3000 Lief hoofdje, geeft goede nakomelingen maar niet geschikt voor de sport.

Romy: 5000 Goede prestaties, beetje op leeftijd, wegens blessure tijd niet mee gereden.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:37