Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 10:14

Ik hopelijk ook beide dagen, in ieder geval 1. En neem de eigenaresse van Dimitri ook mee :) (veulen van Kiet)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:21

Punz schreef:
Cob maat... En het moet ook echt niet groter zijn voor hem.

Enne..
Ik ben er natuurlijk, zowel de zaterdagavond ( boekpresentatie!!! En ooh.. het boek wordt gaaf, gaaf gaaf!!!) als zondag( int. hengstenkeuring, kür, en springen.)

Ga je kür rijden en springen ;-)

Ik ben het weekend vrij, dus kom ws. ook, wel even afhankelijk van de bouwklussen dat moment.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:36

Wij twijfelen nog, willen wel graag maar t is wel een heel eind en ik weet niet of t met mijn gezondheid wel lukt twee dagen en ik moet n chauffeur regelen want het hele stuk auto rijden gaat niet lukken helaas, dus misschien .....hopelijk kan sanne meedoen met springen

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:48

Wij twijfelen ook nog, ook i.v.m. de afstand. Al hebben we wel een aanbod om in Overijssel te overnachten. Maar dan moeten we oppas regelen voor de paarden en de rest....
Misschien op de zondag heen en weer.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 19:51

Mocht er iemand uit Noord-Holland komen, stuur mij dan even een PB wie weet kunnen we wat regelen dus :)

Kiet weer oppakken, vandaag een heuze 4,5 km gestapt :+. Ze is vooral enorm stuiterballig, dus hopelijk kan ze dit weekend even een stukje voluit.
Afbeelding

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:13

Hi, leuk om te zien dat jullie komen!! Ik moet zelf nog even kijken wat ik doe. Ik neem in ieder geval geen pony mee. Te veel gedoe voor een rondje BB-springen...
Tineke, waar moet jij vandaan komen? Ik zit in regio Eindhoven.
Nog even een vraagje: ik heb nu startpas. Hiervoor heb ik bij de KNHS de namen en stamboekgegevens van Rebbie's paps en mams in Ierland ingevuld, maar nou staat er uiteindelijk toch bij afstamming 'onbekend' -O- -O-
Enig idee hoe dit op te lossen is? Maakt geen biet uit, maar toch....

Debuut komt nu snel dichterbij (zaterdag avond)...klamme handjes...en blinde paniek als ik zie hoe smerig Rebel is. Elke nacht marineert hij zijn hoofd in de mest...al meerdere keren gewassen met zilvershampoo maar de wangen blijven overduidelijk groen/bruinig....

Edit: fijn dat het met Kiet de goede kant op gaat!!!!!
Laatst bijgewerkt door esje007 op 01-02-17 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:14

Marieke, hoe gaat het nu met Clooney?

Succes met je wedstrijd! Komt vast goed Esje.
Schimmels -O-

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:12

Esje, wij kome uit drenthe....heeeeeele andere kant :D

Wat betreft de afstamming....even bellen met knhs doet wonderen, ze waren het bij onze pony ook vergeten, terwijl het wel bekend was en ja dan wil je het er ook bij toch? Bij ons hebben ze het toen meteen voor elkaar gemaakt, was geen enkel probleem. En leuk zaterdag al....spannend! Mel was ook zo'n smeerkees, maar die mest nu netjes in een speciekuip en kan er dus niet meer met zijn hoofd in gaan liggen, als hij op 1 plek mest zou je dat kunnen proberen.

En....na twee dagen met bijna 40 graden koorts op bed te hebben doorgebracht...maandag middag sloeg de griep toe, mezelf vanavond toch naar exloo gesleept met sanne voor een cc met onze topper. Meestal gaan we niet door de week, maar aangzien er in het weekend hier bijna niets meer is, toch maar eens door de week geprobeerd. Ik ben er nog steeds geen fan van maar goed, we zijn zeker niet voor niets heen geweest. Twee keer foutloos, 2 wp erbij in de pocket en nu Z startgerechtigd. Wat is ze blij *\%/* stuitert nu nog een beetje rond in bed :=
Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:27

Gefeliciteerd! Wat gaan ze snel! Knap hoor!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:43

Voor wat betreft de hengstenkeuring: Er staat een hotel zowat náást De Nieuwe Heuvel, en voor de pony's zijn er stallen te huur natuurlijk ( ok... niet heel goedkoop, maar het kán) O:)

Tineke: wat góed, en inderdaad wat vliegen ze de klassen door zeg! Niet te geloven hoe snel ze gaan!
Feline: wel boven gebleven op je stuiterbal?

Esje...
Adem in, adem uit......... En bedenk... dit is HOBBY... dit is LEUK :D :D :D
( en verder: de leukste pony gaat aan het eind van de wedstrijd gewoon weer met jou mee naar huis (inclusief groene vlek) dus joh, er kan jou niets gebeuren!)

Curly: Nee..... ik ga niet springen en kuren... EK gaat kur doen, thats it

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 07:38

Esje, inderdaad even bellen of mailen met de knhs. Het lijkt wel als de afstamming niet in de databasezit ze eerst onbekend neerzetten. Ik heb ze gewoon gemaild (zag het niet zitten om die ingewikkelde namen telefonisch door te geven) en was binnen een dag geregeld. Vond het toch wel leuker staan dan onbekend.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:34

Leuk om weer even bij te lezen!

Tineke, wat gaaf!!!!!! Gefeliciteerd! Z startgerechtigd.. *\o/* ..poeh poeh... _/-\o_

Gaaf hoofdstel Punz. <3 Ben dol op Lak en bling bling... (en setjes!! :D )

Esje, Heel veel succes met je wedstrijd! Probeer er ook van te genieten! +:)+

Feline, dapper hoor, met je stuiterbal over straat! Hopelijk kan ze snel wat energie lozen! *\%/*

Saams, met Clooney gaat het goed. Omdat ze angstig is onder het zadel hebben we haar rug op de foto laten zetten, en die was gelukkig helemaal goed. Heel fijn om dat zeker te weten. Haar rug nog een keer losgemaakt (osteopaad) en was stukken verbeterd. Ze moet nu helemaal goed en recht zijn. (ze zat erg vast achter het zadel) Ik zelf heb mijn knie verdraaid...dus kan weinig spannends doen met de paarden (beetje longeren...zucht...)
Gelukkig krijgen vanmiddag vakkundige hulp die met Clooney aan de slag gaat. Super blij mee! :) :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 13:17

Spannend met Rebel! En starten met schimmels... mijn ervaring is dat helemaal niks helpt (Jin kreeg zelf poepvlekken als ze in een deken was ingepakt) geen shampoo, nada noppes. Mijn tactiek was alles wat vies was snel nat te maken voordat we moesten en er talkpoeder op te gooien. En mensen verbaast als er dan met een blok ook een wolk wit poeder uit de staart kwam := _O-

Sanne gaat snel joh, Z al! Heeft ze ook wel eens gecrosst? Lijkt me ook het paardje wel voor!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:52

Hahaha feline ik heb meteen beeld bij die stofwolk.

Wat goed marieke dat je toch iemand vind die wil komen helpen.

Saams het lijkt de goede kant op te gaan met buutje he ?

Deze week 3 tal keer geoefend met sky om een volte op te starten aan een longeerlijn.
En ik heb de hulpen netjes uitgelegd en nu gaat die mooi de juiste kant op.
Bedenk mij net dat die over 2 maanden echt 3 j word. Als ik eamonn bedenk hoe die was en als ik sky nu bekijk. Een wereld van verschil. Die is er echt nog niet aan toe .

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:04

Knap van Sanne! Wauw de Z! Potentie als combinatie. Gewoon doorgaan als ze 18+ is tussen de paarden. Ik vind het jammer dat ik niet nog 16/17 ben :+

Bjuut gaat weer fijn ja! Gister onze eerste springles weer gehad. Ze was er moe van die avond :+ Alles rustig aan doen! Dierenarts was gister nog wel op stal, maar die had wederom geen medische verklaring.

Afbeelding
Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:14

Wat fijn Saams dat het zo goed gaat met Bjuut! Wat kun je dan blij zijn he?
Hoe houd Bjuut haar deken zo mooi schoon, hij lijkt wel nieuw!???? Die van ons hebben die deken ook, maar zien er niet meer uit na een paar weken...

Kitobeer, wat goed dat je zo lekker rustig aan de slag bent met Sky. Jullie band zal vast ijzer sterk worden! Moet voor Sky ook heel fijn voelen om op zo'n fijne ontspannen manier de dingen voorzichtig te leren.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:56

Bjuut rolt nu niet buiten. Vind ze te nat. Is vies :+
Verder ligt ze alleen op stal en die probeer ik heel schoon te houden. Maar je hoofd in de poep is het lekkerste.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:02

Feline ze heeft vorig jaar meegedaan met een oedencross en dat deed ie super. Foutloos en de snelste tijd :D maar ze gaat zich nu ook wat meer richten op de dressuur, is ook belangrijk en handig voor t springen. De volgende oefencross staat wel weer gepland trouwens.

Verder had ik even gekeken hoe vaak ze nu gestart was met melody en....tot mijn grote verbazing zijn ze pas 32x gestart in totaal, dus klasse B, L en M dus van helemaal stuurloze net op kunnen zittende pony....pfff dus dat vertelde ik haar net, was ze zelf ook wel verbaasd van, je hoeft helemaal niet iededre week op wedstrijd mam, zegt ze om zo lekker met je pony te kunnen rijden en idd. Blije mams, blij kind en blije pony zo met zn allen <3 <3 <3 /3

En saams gelukkig gaat het nu weer goed met bjuut. Lekker genieten samen

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 23:13

Volgende week paspoort opsturen voor predikaat *\%/*

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 08:35

Gaaf!! *\%/* *\%/* *\%/*

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 08:42

Woeeeh!!
We willen nog een kiet veulentje! Haha nee hoor! Wanneer ga je weer trailer oefenen en endurance rijden?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 13:00

We zijn alweer beginnen met de trailer. Vol goede hoop maar ook een beetje bang, omdat ze de vorige keer zo heftig werd dat ik er even aan dacht om haar nooit meer in een trailer te zetten... maar goed geoefend en echt niks aan de hand, schot open, dicht, klep dicht, stang alles gaf 0 problemen. Ze deed echt precies wat ze moest doen. Dus dan komen we op het punt dat thuis laden idd het probleem niet is, maar op een andere locatie wel. Vorig jaar Amsterdamse bos: super druk en ze stond er netjes met een minuut in. Alleen Ermelo blijft het probleem: alleen wat was dan het grote verschil met Ermelo/alle andere locaties. Het enige wat ik kan bedenken is dat er meer paarden waren in Ermelo, maar of dat nou de trigger geweest kan zijn. Anyway, weekend van 21 april gaan we naar kootwijk als weekendjeweg. Mijn instructrice kan dat weekend gelukkig dus gaan we daar ook lekker oefenen, want dan is de druk er niet dat ze naar huis moet en hebben we uren de tijd. En verder hopen dat zij clinics geeft, ergens heenrijden is het probleem niet maar terug dus wel

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:35

Afbeelding

Onze Mel.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:28

Vandaag heerlijk naar het strand in Ouddorp geweest. Was voor beide ponies de eerste keer maar ze hebben zich super gedragen.Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:22

Fino schreef:
[ [url=m/OzEMNx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze Mel.

Ach wat een heerlijk ding is het toch! Kan niet anders, ze komt uit een goed nest <3