Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:52

Even geleden dat ik wat gepost heb, inmiddels terug van (een lekker lange) vakantie.
Kwita, gefeliciteerd met je prachtige veulen! Hij is echt mooi getekend! Geweldig goed gelukte kruising en met zo'n mooie en lieve moeder als Smoky kan het niets anders dan een superpony worden. Weet je al of je hem zelf houdt?

Arma Kaiyo, gaat het al wat beter met zijn oogjes? Hier ook veel vliegen, gelukkig nog geen ontstoken oogjes. Fijn dat het rijden en rechtrichten goed gaat. Rijd je ook al weer buiten met hem? Of nog even niet?

Met mijn mannetjes gaat alles goed, Thor is ontzettend hard gegroeid! De meeste hebben hem al op facebook gezien, maar hier toch nog wat leuke foto's van hem. Hij is heel hard gegroeid de afgelopen maand! Hij meet nu al ruim 1.40 en zijn billen zijn nog een stukje hoger. Hij is nog steeds hengst, maar dat is nergens aan te merken, hij is nog steeds heel lief, rustig en respectvol. Ik ben zo verliefd op mijn knappe ventje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:29

Wat is Thor toch een knapzak! En dat kleine kolletje :~

Ik heb jullie en tijd terug ook foto's beloofd, dus bij deze

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn babietje word morgen 10 maanden oud en meet inmiddels over de 1,40 stokmaat.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:56

Knappe Indah wordt ook steeds groter he! Super leuk hoor die kleintjes (ze zijn bijna groter dan Kaiyo haha!) van jullie <3 .

Kaiyo heeft geen ontstoken ogen meer, enige voordeel van 't slechte weer... Sinds zondag (eerste koude dag) liep Kaiyo stijf :( , afgelopen dagen alleen aan de hand bezig geweest de rechtricht oefeningen en gewoon veel stappen, voornamelijk op zijn tempo (sloom) en als hij warm was iets vlotter. Morgen maar eens kijken hoe hij loopt met mij erop. Hij zal wel de enige Konik in Nederland zijn met een deken op nu haha :n, maar dat is niet anders.

Overigens leek hij er twee dagen geleden geen last van de hebben op de wei (sukkel begon overigens zelf met stoeien en lastig vallen van de jonkies). Sorry voor de slechte mobiele telefoon kwaliteit :oo .

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:11

Wow wat een prachtige foto´s weer van jullie en leuk om al die veranderingen te zien in de ponies. Hoe gaat het met Kaiyo Belinda? Pumbaa heeft last van pollenallergie en loopt ook regelmatig met zulke waterige oogjes :( De ene dag meer dan de andere. Ik hoop dat Kaiyo weer opgeknapt is, gelukkig minder vliegjes met dit weer.

Wow ik had het idd al op fb gezien, maar wat is Thor een beauty! En al zo'n maat en nog hengst! Wat gaaf joh, en wat heeft hij een prachtig donkere kleur!

Wow Indah! <3 Wat is ie toch prachtig en nu al zo aan de maat, zo he! Dat is echt wel heel gaaf. Ik kan niet wachten totdat ze is uitgegroeid. En nog gefeliciteerd met Indah haar 10 maanden verjaardag! Wat een koppie <3

Zo leuk om al die vooruitgangen te zien. Hier weinig met Pumbaa gedaan. Laatste tijd druk met werken e.d., minder tijd voor de paardjes :( Pumbaa wordt echt een vetzakje ondanks dat ze niet veel gras krijgen, maar hij moet gewoon meer bewegen. Volgende week ben ik een weekje op vakantie, maar na die tijd moet hij eraan geloven, haha. Ga ik hem weer intensief trainen en spiertjes opbouwen, want zo kan ik natuurlijk niet de auditie doen hahaha. Ik hou jullie op de hoogte!

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:36

Gisteren les gehad onder het zadel, stap niets aan de hand, rechtsom draf ook niet, linksom helaas toch weer linksachter onregelmatig (niet kreupel) :(. Ik heb gisteren wel te horen gekregen dat 1,5 week geleden (toen het stijf lopen begon) de leider van de kudde terug is gekomen van vakantie en dat er een soort van gevecht ontstond. Dit omdat Kaiyo erg enthousiast was, maar de tijdelijke leider van de kudde niet erg blij was met de terug komst van de merrie. Vervolgens heeft de tijdelijke leider dit vol op Kaiyo afgereageerd (ook handig dat niemand mij dit toen heeft verteld...). Kan dus ook zijn dat hij iets heeft verrekt of ergens een trap heeft gehad (maar hij is/was nergens warm of dik). Hoe dan ook, wel erg vervelend. Kaiyo mag de aankomende 1,5 week weer even lekker nietsen op de wei, hopelijk loopt hij over 2 weken weer beter, anders wordt het de DA/osteopaat erbij -O- .

Nadine, waar ga je auditie voor doen? Heb ik iets gemist haha? Veel plezier op vakantie!

Avalon87

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:35

Jeetje Belinda wat balen!!
Hopen dat het allemaal meevalt en dat hij volgende week weer beter loopt..
Niet echt netjes dat je het pas zo laat kon vernemen nee. Hou ons op de hoogte.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:58

Ohh balen zeg Belinda!! Ik hoop dat Kaiyo gauw opknapt!!!

Dankjewel, ik ben gisteravond thuisgekomen van een midweekje Duitsland samen met mijn moeder, even lekker er tussenuit.
Ik ga met Pumbaa auditie doen voor Parelli level 3, liberty. Dit stond vorig jaar al in de planning, maar toen heeft Pumbaa een half jaar kreupel gelopen en toen hij eindelijk beter liep en ik de training weer op ging pakken ben ik van hem afgevallen en zat ik met mijn gebroken pols :( Ik wilde eigenlijk al de auditie opgenomen hebben, maar het is nu alweer bijna september, ongelooflijk, de tijd vliegt!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:59

Een dikke knuffel voor Kaiyo :(:)

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 01:34

Mooi dat je het fijn hebt gehad met je moeder! Ah oke, dan moet Pumbaa inderdaad wel enigszins in shape zijn haha! Ik zou dit jaar nog wel auditie willen doen voor online lv 2, puur omdat ik het leuk vind om ergens naar toe te werken en extra bevestiging te hebben. Alleen even kijken of ik het er financieel ook voor over heb (ben nu ook geen lid van parelli connect). Ik ben vanaf volgende week namelijk weer student {:} haha!

Eerst maar hopen dat Kaiyo weer snel goed loopt -O- !

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:21

Wat een leuke kiekjes van jullie kanjers ik heb gewoon weer even bij moeten lezen.
ik had wel af en toe meegelezen maar had de tijd niet om zelf te reageren.
hoe gaat het met kayo, hopelijk al wat beter?
en wat een geweldige foto's van thor...zo een droppie!
Hier gaat het ook lang niet slecht... skylar groeit als kool en begint zelfs meerdere donkere plekken te krijgen. Het is echt zo een lief kalm kereltje, soms crosst hij door de wei en loopt dan heerlijk de shetten uit te dagen.Springt op zijn moeder en laat mij ontzettend schrikken door op de nek van zijn moeder te steigeren als ik haar halster uit doe!. en smoky staat dan echt me aan te kijken van maak je niet druk gewoon laten doen.!
kan al gewoon vanaf 2 weken biks eten en dan niet alleen de kleine veulenbrokken maar ook de grote van zijn moeder!
Hij is vandaag voor het eerst weggeweest van zijn moeder smoky in de bak en skylar in de wei ernaast gewoon gras eten! en smoky vond het wel goed zo.
zelfs het eerst binnen op stal was een klein feestje hij lag zo lief en bleef gewoon liggen, ik kon zijn beentjes optillen en buigen hij vond alles goed hij is echt zo een my littel pony, knuffel pony echt ongelofelijk braaf!
(zal proberen binnenkort de foto's te plaatsen)

En op de vraag of ik al weet wat met hem te doen nee ik ben er nog niet uit, als hij het goed krijgt elders waarom niet. Maar ik vind hem echt bijzonder lief en vriendelijk en tja ik ga hem dan echt zo missen. zelf probeer ik aan de gedachte te wennen . Maar zo ontzettend veel mensen om mij heen zeggen dat hij zo bijzonder is en dat ik spijt ga krijgen ( en ik ben daar ook bang voor). 8)7

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:24

Skylar klinkt echt als een my little pony veulen inderdaad, heerlijk toch, zeker van genieten <3 !!

Gisteren bij Kaiyo geweest, maar alleen even gepoetst, supplementen gegeven en kort wat lekker gras laten eten voor de deur. In stap valt er niets te zien van de kreupelheid/onzuiverheid, verbetering kan ik dus niet beoordelen. Hij had alleen wel erge honger (of trek), want ze staan al een hele lange tijd op het zelfde stuk land. De originele boer van het bedrijf is gisteren overleden, na een korte maar heftige periode van kanker. De familie had dus helaas wel even iets anders aan hun hoofd, aangezien ze ook het melkvee bedrijf moeten runnen. Het is niet zo dat ze helemaal geen gras hebben hoor, alleen al het lekkere en voedzame is er wel vanaf. Hij krijgt deze week nog lekker vrij & dan weer rustig oppakken. Morgen ga ik wel weer even langs voor z'n supplementjes.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:58

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:12

ja had het ook gezien was weg van de bovenste....maar mijn financien besluiten dat ik genoeg heb!
heb nogs teeds geen foto's geplaatst sorry

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:16

omg wat is die 2e vet :x

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:44

Ja, genoeg heb ik er ook ;) Maar omdat regelmatig de vraag voorbij komt of we er te koop weten.. deel ik het maar even.

Volgensmij valt wel wel mee, maar hij heeft een ontzettend dikke nek.

Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe foto's Kwita!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:36

hij heeft een hele laag aangezette hals, begint zowat tussen zijn voorbenen := niet handig om mee te dressuren trouwens
maar ook duidelijk te vet
vind het ruintje leuker, lekker attent koppie zit daar op

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:52

Oh die hengst <3! Als ik nou toch een plekje zou hebben :/

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:34

Die hengst is echt een knoest! Super gaaf dier <3

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 04:17

Ja echt wel, ik ben verliefd hier! <3

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:01

Zo jammer, ik had maar even een berichtje gestuurd naar de mensen van die hengst, gewoon als interesse. Is hij vanmorgen opgehaald door door een handelaar in Noord-Limburg...

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:52

Zo zonde.. maar van de nieuwe handelaar zou je toch ook informatie kunnen winnen?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 15:52

Klopt, maar ik weet toch dat ik geen plekje voor hem kan vinden :/

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:40

Wat een beest die hengst! Wel apart, hij staat nog steeds op Marktplaats?!

Vandaag heb ik mijn vriendje lief eindelijk zo ver gekregen om foto's van mij & Kaiyo te maken, vanwege zijn vervelende achterbeen helaas geen rij foto's:

[ITP] Kaiyo de Konik, 1 jaar samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 03:03

Ik heb waarschijnlijk al eens verteld over een verkoopspaardje op de manege een konik
beestje is al zo'n 3 of 4x terug gekomen en is nu vaste manegepony omdat ze voor veel inzetbaar is...
Vorige keer met spelletjes wouden ze me er op zette maar nee danku ik kruip me mijn 1m80 niet op een pony van 1m30

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:40

Hoe is het met jullie paardjes dames? En met het veulen ^^?