Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:33

Punz, Ohw...wat een geweldig filmpje en wat een heerlijk dier ! <3 <3
De glazen in Ierland zijn groot, maar een emmer had handiger geweest voor die hengst. Dan had hij vast z'n pint wel opgedronken.
De wei van Carna Bobby!!!!!!!! WOW!!!! Da's inderdaad heilige grond. Mag je gasten meenemen op de breeders tour???? Lijkt mij super gaaf!!!!

Morgen ga ik naar een binnenbak: moet toch beetje zien te oefenen voor mijn dressuur debuut. Is maar goed dat ik me al ingeschreven heb, anders had ik vast afgehaakt. ...

FelineNanet

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 19:04

Weet iemand van de stamboek-kenners wat een 1B premie is? Is dat gewoon een eerste premie? (Ik ben zo een heerlijke leek met dit soort dingen :+ )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:20

1b is een eerste premie en als 2e geplaatst in de rubriek.
Had Rosey een 1b premie? *\o/*

Komt vast goed Esther. Wanneer is je debuut?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 19:22

Ja! Op de tweede keuring ja! (Mag ik nu juichen :)) ). Had je al toegevoegd op FB om het daar te vragen :')

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:28

Ik denk dat je mag juichen ja!!
Jinja ster is 4 punten
Dimitri en Rosey beide een eerste premie is 6 punten. Dus samen 10 punten. *\o/*

http://connemara.nl/fokkerij/predicaten/

Hier kun je het nalezen en daar staat ook hoe je het predicaat kunt aanvragen.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 19:38

Heb alles al gelezen ja en eigenaar Dimitri voor de zekerheid nog een appje gestuurd :')... kan ik dan gewoon alle informatie doorsturen naar dat algemene emailadres?

Dankje voor het verhaal in eerste instantie, anders was ik nooit verder gaan zoeken! En om erachter te komen dat Kiet dus al 5 jaar preferent is hahaha :+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:49

Je zult ook het paspoort en stamboekpapier moeten opsturen omdat het predicaat daarin vermeld gaat worden. Handigst is om het dus op papier te zetten en samen met paspoort en oranje papier op te sturen naar het stamboekbureau.

En als het officieel is dan lijkt het me leuk om Kiet in het zonnetje te zetten op de facebookpagina. Zoveel preferente merries zijn er nl niet in het stamboek!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-17 20:13

Ik stuur ze eerst wel even een mail. Krijg je eigen een tijdelijk vervoersbewijs als je paspoort bij het stamboek? Het was destijds bij overzetten van naam eigenaar niet zo

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:08

FelineNanet: (voorzichtig) gefeliciteerd! Ik vind Nikita een prachtige pony met heel veel uitstraling, maar of dat ook betekent dat ze goed in het connemara-type staat kan ik zelf niet beoordelen. Maar zo te lezen dus wel. Leuk!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:49

FelineNanet schreef:
Ik stuur ze eerst wel even een mail. Krijg je eigen een tijdelijk vervoersbewijs als je paspoort bij het stamboek? Het was destijds bij overzetten van naam eigenaar niet zo

Daar moet je dan wel specifiek om vragen. Ze zijn wel beschikbaar.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:09

En Saams....hoe ging je wedstrijd vandaag?? Lekker ontspannen kunnen rijden?

Wat een gaaf filmpje Punz!! Hilarisch met je paard naar de kroeg! Net als toen dat filmpje van het paard van sinterklaas wat de schoolklas binnen ging!! _O- haha! Zo cool!

FelineNanet, van harte gefeliciteerd met je preferent Merrie!! Gaaf!!!! *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:27

FelineNanet:
Heel erg gefeliciteerd met je preferente merrie. Dit is zo ongelofelijk terecht en verdiend. Het verplicht je natuurlijk wel om hier een mooi statieportret van je merrie te plaatsen :D !
Ben zo helemaal plaatsvervangend blij! Gewoon, omdat het klopt, omdat het terecht is. Het is inderdaad, zoals Bar al meldde, zo'n díjk van een merrie!

Esje; als je tijdens de Clifden show week in augustus Ierland bent ( wat echt een aanrader is), kun je je gewoon aanmelden voor de breederstour. Ze nemen elke keer een ander stuk van het Connemara gebied om fokkers te bezoeken, en de wei van Carna Bobby hebben we niet tijdens de breeders tour bezocht, maar op een ander moment toen we de pony's van Kevin Bolger gingen bekijken. Maar vond ik echt magisch...

En spannend...
Omdat we ook belaagd werden door Kevins Troetel koe Vanilla... die wel aandacht en/of lekkers wilde. Mán, wat kunnen koeien opdringerig zijn :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:34

Kijk.... dit is de foto van de merrie van Kevin ( voorheen van zijn vader, en daarom nu zo belangrijk ook voor Kevin) die hij nu als profielfoto gebruikt op facebook:
Afbeelding

En de heilig grond :D :D :D :
Afbeelding

Afbeelding

Ooohhhhhh

Nu al weer zoveel zin in Clifden 2017!!
Hotel is al gereserveerd, kan niet wachten!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:58

Is ook een erg mooie foto punzel.

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:47

Oh wat gaaf, die breeders tour lijkt me super !! Ik ben in 2015 in Clifden geweest. Hele dag regen, maar ik vond het fantastisch! !! Maar krijg manlief vast niet voor de tweede keer mee.

Net met Rebel in de bak gereden waar het debuut gepland is. Viel niks tegen! Na compleet hieper de pieper de bak in te komen ontspande hij daarna redelijk. Er vloog een meisje van haar pony waarna die voluit zonder ruiter door de bak sjeesde. En Rebel wilde maar WAT graag meerennen, maar bleef netjes (met tegenzin) bij mij. Braaf dier!! <3 <3

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 20:01

Ik hoop ook volgend jaar een keer naar Clifden te gaan, voorlopig nog genoeg tijd om vriendlief ervan te overtuigen dat we echt niet alleen voor Connemara's gaan (stiekem wel :)) )

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:24

Felinenanet gefeliciteerd, wat goed en wat gaaf!!

Esje wat heerlijk dat rebel zo braaf is, je weet het nooit natuurlijk, zijn er zat die ook beginnen te stuiteren.

Saams hoe ging het? Ben heel benieuwd.

Sanne heeft zaterdag wedstrijd gehad, ze kon het aardig volgouden ondanks de pfeiffer gelukkig en pony was super braaf. De bak stond er vol en je moest tussen wat hondernissen door om bij 1 te komen, niet een hele mooie lijn om aan te rijden, dus bij de hindernissen die hij eerst zag wilde hij al overheen, maar nee dat mocht niet, dus oke, waren ze toch zeker nog niet begonnen....wat? Hindernis? Toch wel? Okee en spring! Tja helaas door onoplettendheid op de eerste hindernis een balk. En maar weer door, super netjes en onder controle gereden. In de dubbel helaas ook een balk, deze stond echt erg krap en kon de pony niets aan doen. Nog meer op t achterbeen en de driesprong in, wat een controle en wat een kracht, zotrots op dit team en wat een genot om naar te kijken.
Wat zie je dan een verschil in rijden bij de ruiters, zoveel plukken, trekken en gewoon maar gas geven en hopen dat je pony het red. Wat ben ik dan trots op sanne, dat ze t zo netjes doet. Geen tweede parcours meer gestart, ponylief had alweer zoveel indrukken opgedaan. Wel nog gekeken, ook bij de grote prijs en van de 64 maar 9 foutloos.....was een pittig parcours. S middags nog wat leuke connemara's voorbij zien komen bij de pony's....heerlijke dag dus.

En ja ook wij willen eens naar clifden, op zoek naar de roots van melody

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:09

Super goed gereden dan van Sanne! Dapper hoot zo'n technisch parcours.

Onze proeven gingen matig. Ze was voor het eerst mee met de trailer naar johan, meestal gana we erheen stappen. Stalgenoot was eerder dus die was al aan het inrijden dus ze moest even wachten op de trailer en dat zorgde ervoor dat ze 2 keer zo groot van de trailer kwam. Daarna moest ze ook nog is alleen inrijden in de binnenbak en waren de spiegels interessant. Je bent een Beauty of je bent het niet :+

In de proef door alle spanning erg tdh, jury vond dat ze ook geen tact had in stap. Ze werd kort door de spanning maar absoluut niet onregelmatig. En ze wilde weer 1 pootje over het witte hekje steken. De draak :+
Maar ik ben tevreden en veel geleerd. We gingen erheen voor de ervaring.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:35

Sky word wat baldadig en hij mist denkwerk. Ik weet zeker dat zeggen hij wil aan het werk echt niet is wat hij wil. Maar hij wil wel aan het denkwerk gezet worden.
Dus vandaag bedacht ik wil hem eigenlijk een beetje longeren maar dat kent hij nog niet. Buiten stappen aan een lijn op een 3 a 4 m afstand richting longeren wel.
En ik weet nog hoe dat vroeger met eamonn is gegaan . Die ging alle kanten op behalve op een volte. Dus ik ben ook een beetje voorzichtig ivm stuitergedrag dat ik wil vermijden. Ik wil namelijk sky niet laten ontdekken dat als ik maar hard genoeg trek dan houd ze me niet. dat vervolgt je een heel leven lang hahaha
Maar omdat ik het zelf gauw saai vind, komop 3 balken in een hoek gelegd ruim uit mekaar. En we kijken wel wat hij ervan maakt.
Nou echt waar uit het boekje.
Mooi in stap de volte kunnen opstarten en in stap gewoon alsof het niks is over de balken.
En ineens bied meneer ook nog een heel zacht drafje aan . Dus we gaan maar verder en ik beloon hem uiteraard met mijn stem. Daarna de andere kant op ook nog . Wauw knappe brave pony. Wat loopt hij toch gemakkelijk. Hij is wel explosiever maar anderzijds zoveel lichter als eamonn.
En later ging hij nog een stukje galopperen ook.
15 min gespeeld ontdekt en toen was hij klaar. Doel bereikt controle over richting en over tempo.

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:40

Super Kitobeer! Hij wordt steeds knapper :)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:54

Wow, mooie vooruitgang met Sky!! Knap hoor!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:38

Geen zin om een heel verhaal te typen, maar ik heb heerlijk in het zonnetje getraind vanochtend :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

<3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:59

Bevalt je mexicaanse neusriem nog? Jij was toch degene die het ging proberen toen?:D

Ik heb vrijdag Beauty al weer 1 jaar. Aantal collages in elkaar gezet per onderdeel van begin tot nu. Waaronder deze, waar bjuut inmiddels om bekend staat :=
Pony kan zich nooit gedragen..

Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:02

Knappe pony (of is het nou een ezel :P) is het! Tijd gaat snel he, haha

Ja bevalt nog steeds! Werkt niet heel extreem in ofzo natuurlijk, maar het haalt soms wel ff net dat scherpe randje eraf.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:25

Saams je weet nu weer waar je aan kunt werken. En heerlijk hilarische gekke bekken foto's

Kitobeer wat een stoere sky, leuk he dat ie het zomaar doet ook.

Tribunals heerlijk en helemaal als het zonnetje zo lekker schijnt.