Majabeestje schreef:Wat een leuk filmpje!
Punz, je bent weer veel te streng voor jezelf!
En idd, iets niet goed gegaan (herstel?)
Helaas heb ik Ben vrijdagavond terug moeten trekken. We zijn tijdens het oefenen in Ermelo vrijdagavond, over de kop geslagen en liep hij niet goed.
We hadden woensdagavond al toen we aan het rijden waren dat we tot 2x toe bijna onderuit gingen. Ik dacht: hij let niet op omdat Saar hengstig is en de wei glad is met ijzers omdat het zo droog is. Tot vrijdagavond. Janien en Anouk reden ook met hun knappe hengsten en een aantal merries draafde rond. Dus toen hij tijdens het draven weer een paar keer struikelde dacht ik weer: hij let niet op omdat hij alles in de gaten moet houden. Op een gegeven moment wilde ik van stap naar een rustig galopje aanspringen (op de AClijn) en hij door zn voorbenen zakte en we over de kopsloegen en doorgleden. We kwamen op de hoefslag te recht waarbij ik het hek nog net vast kon pakken om mn hoofd hoog te houden, maar arme Ben sloeg om dwars over mn rug. Ik durfde er niet meer op omdat ik wist dat hij niet goed was en dit geen toeval meer kon zijn. Anouk is er nog even opgeweest maar helaas hij was niet goed. Zelf nog even opgestapt en rond gestapt en mn gevoel bevestigde het: hij voelde door zn hele lichaam niet goed. Gekoeld en op stal gezet. Zelf nog even op Jackson (valk ruintje van Anouk, waarmee ik de pas de deux zou rijden) gereden, zodat we met haar pony's onze pas de deux konden doen. Ik had met Janien afgesproken om dan met Parsifal voor de gein de pas de deux te doen.
Zaterdagochtend na het ontbijt haalde ik Ben uit de stal en het leek wel dronken. Hij zwenkte uit met de achterhand, als je er tegen aan duwde, viel hij zowat om. En struikelde over zn eigen voorbenen. Dierenarts gebeld, hart en alles was goed. Waarschijnlijk toen hij vorige week ontsnapt was en bij Parsifal is gekomen, te veel gekloot, waardoor hij waarschijnlijk beknelde zenuw heeft zitten door een scheve wervel. Hij krijgt nu cortosterioide (of hoe je dat noemt) om de zwelling bij de wervels tegen te gaan en pijnstilling. Voorlopig rust en waarschijnlijk fysio. Morgen komt thuis de dierenarts nog even om hem helemaal goed na te kijken en wanneer pijnstilling af is beginnen met fysio. Dus we zijn nog even weken uitgeschakeld. Maar belangrijkste is dat hij er weer boven op komt.
Het was dus een behoorlijke domper. Vooral omdat hij zo fit en goed loopt op het moment. Hij is nog nooit zo fijn geweest. In die 10 jaar dat ik hem nu rijdt, heeft hij 1x een hoefzweer gehad en verder altijd goed over de benen en alles...
Gelukkig kreeg ik smorgens van Margriet te horen dat ik van haar, Chantal en Britney, Paddy mocht lenen tijdens de kur met Janien&Otto. Qua gevoel met rijden leek hij zoveel op Ben, echt genieten en heb het filmpje vd kur terug gekeken en het zag er nog niet eens zo gek uit!
Helaas na het springen van Jack was hij niet goed. Dus moest Anouk op Jackson en ik op Parsifal tijdens de andere kur. Arme Pars.. even op Z niveau... We hebben voornamelijk heeeeeel veeel gelachen en lol gehad en ik was toch wel heel trots op hem dat hij zo braaf en goed zn best deed!
En ook super dat hij een 2e prijs had in het L1 met een winstpunt en een 1e prijs tijdens het springen met Anouk!
En dan wil ik Ria nog heel erg bedanken dat ze had geregeld dat ik alsnog de parade kon rijden op Marissa. Wat was ik daar blij mee!! Want ik had (onze) Marissa beloofd dat zij op Pars de parade mocht rijden... En dan ben ik niet zo van: ik heb geen pony dus ik moet Pars terug hebben om de parade te rijden! Maar gelukkig is alles opgelost, heb ik toch nog veel plezier gehad en kijk toch terug op een geslaagd ONCK. Op naar volgend jaar!