Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:04

Afbeelding

Afbeelding

Mijn pony's ook nog even!
Wat ben ik trots op ze, en vooral Bosco die het gewoon opeens voor het allereerst deed! Na een jaar oefenen en oefenen heeft hij gisteren bewezen dat hij het écht kan en dat het echt niet zo eng is! <3

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:12

Change3x schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mijn pony's ook nog even!
Wat ben ik trots op ze, en vooral Bosco die het gewoon opeens voor het allereerst deed! Na een jaar oefenen en oefenen heeft hij gisteren bewezen dat hij het écht kan en dat het echt niet zo eng is! <3

Geduld wordt beloond!! _/-\o_

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:15

Wat een fijne verslagen komen hier langs :D <3 Echt leuk!
Mooi filmpje ook!

Mijn foto's staan trouwens online!
https://www.oypo.nl/CE819F86010336EF

Mocht je jezelf hebben gespot, stuur dan even een mailtje of een pb'tje, dan krijg je de foto('s) op webformaat van me.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:23

Prachtige foto's komen er weer voorbij <3

Ik ga oefenexamens maken met een connemara pen, misschien brengt het geluk :))

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:46

zeeschildpad schreef:
Haha eline, is ook van alle markten thuis _/-\o_

haha zeker weten! en weer nogmaals bedankt!! _/-\o_

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:07

Majabeestje schreef:
Wat een leuk filmpje!

Punz, je bent weer veel te streng voor jezelf!

En idd, iets niet goed gegaan (herstel?)

Helaas heb ik Ben vrijdagavond terug moeten trekken. We zijn tijdens het oefenen in Ermelo vrijdagavond, over de kop geslagen en liep hij niet goed.

We hadden woensdagavond al toen we aan het rijden waren dat we tot 2x toe bijna onderuit gingen. Ik dacht: hij let niet op omdat Saar hengstig is en de wei glad is met ijzers omdat het zo droog is. Tot vrijdagavond. Janien en Anouk reden ook met hun knappe hengsten en een aantal merries draafde rond. Dus toen hij tijdens het draven weer een paar keer struikelde dacht ik weer: hij let niet op omdat hij alles in de gaten moet houden. Op een gegeven moment wilde ik van stap naar een rustig galopje aanspringen (op de AClijn) en hij door zn voorbenen zakte en we over de kopsloegen en doorgleden. We kwamen op de hoefslag te recht waarbij ik het hek nog net vast kon pakken om mn hoofd hoog te houden, maar arme Ben sloeg om dwars over mn rug. Ik durfde er niet meer op omdat ik wist dat hij niet goed was en dit geen toeval meer kon zijn. Anouk is er nog even opgeweest maar helaas hij was niet goed. Zelf nog even opgestapt en rond gestapt en mn gevoel bevestigde het: hij voelde door zn hele lichaam niet goed. Gekoeld en op stal gezet. Zelf nog even op Jackson (valk ruintje van Anouk, waarmee ik de pas de deux zou rijden) gereden, zodat we met haar pony's onze pas de deux konden doen. Ik had met Janien afgesproken om dan met Parsifal voor de gein de pas de deux te doen.

Zaterdagochtend na het ontbijt haalde ik Ben uit de stal en het leek wel dronken. Hij zwenkte uit met de achterhand, als je er tegen aan duwde, viel hij zowat om. En struikelde over zn eigen voorbenen. Dierenarts gebeld, hart en alles was goed. Waarschijnlijk toen hij vorige week ontsnapt was en bij Parsifal is gekomen, te veel gekloot, waardoor hij waarschijnlijk beknelde zenuw heeft zitten door een scheve wervel. Hij krijgt nu cortosterioide (of hoe je dat noemt) om de zwelling bij de wervels tegen te gaan en pijnstilling. Voorlopig rust en waarschijnlijk fysio. Morgen komt thuis de dierenarts nog even om hem helemaal goed na te kijken en wanneer pijnstilling af is beginnen met fysio. Dus we zijn nog even weken uitgeschakeld. Maar belangrijkste is dat hij er weer boven op komt.

Het was dus een behoorlijke domper. Vooral omdat hij zo fit en goed loopt op het moment. Hij is nog nooit zo fijn geweest. In die 10 jaar dat ik hem nu rijdt, heeft hij 1x een hoefzweer gehad en verder altijd goed over de benen en alles...

Gelukkig kreeg ik smorgens van Margriet te horen dat ik van haar, Chantal en Britney, Paddy mocht lenen tijdens de kur met Janien&Otto. Qua gevoel met rijden leek hij zoveel op Ben, echt genieten en heb het filmpje vd kur terug gekeken en het zag er nog niet eens zo gek uit!

Helaas na het springen van Jack was hij niet goed. Dus moest Anouk op Jackson en ik op Parsifal tijdens de andere kur. Arme Pars.. even op Z niveau... We hebben voornamelijk heeeeeel veeel gelachen en lol gehad en ik was toch wel heel trots op hem dat hij zo braaf en goed zn best deed!

En ook super dat hij een 2e prijs had in het L1 met een winstpunt en een 1e prijs tijdens het springen met Anouk! *\o/* *\o/* /3

En dan wil ik Ria nog heel erg bedanken dat ze had geregeld dat ik alsnog de parade kon rijden op Marissa. Wat was ik daar blij mee!! Want ik had (onze) Marissa beloofd dat zij op Pars de parade mocht rijden... En dan ben ik niet zo van: ik heb geen pony dus ik moet Pars terug hebben om de parade te rijden! Maar gelukkig is alles opgelost, heb ik toch nog veel plezier gehad en kijk toch terug op een geslaagd ONCK. Op naar volgend jaar! *\o/* *\o/*

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:13

en SM; wat heb je een leuke pony!! en een super gaaf setje met dat blauw en cognactuig!! <3
En wat reed je die "heks" netjes! Super!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:18

Wat ontzettend tof Elysa dat het voor Bosco allemaal op zijn plek viel. Dan is het oefenen echt de moeite waard geweest. En wat was hij stoer met de ererondes. :7

Jeez Eline :oo wat een verhaal van Ben. Wat sneu voor die arme pony. Hopelijk knapt hij snel weer op en kunnen jullie weer lekker rondsturen. :j
Jij op Marissa was echt leuk om te zien. :)) En die kur....wij hebben helemaal blauw gelegen om het plezier, de slappe lach en de 'joh we moesten die kant op' momenten. :')

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:24

SkyMarian schreef:
Wat ontzettend tof Elysa dat het voor Bosco allemaal op zijn plek viel. Dan is het oefenen echt de moeite waard geweest. En wat was hij stoer met de ererondes. :7

Jeez Eline :oo wat een verhaal van Ben. Wat sneu voor die arme pony. Hopelijk knapt hij snel weer op en kunnen jullie weer lekker rondsturen. :j
Jij op Marissa was echt leuk om te zien. :)) En die kur....wij hebben helemaal blauw gelegen om het plezier, de slappe lach en de 'joh we moesten die kant op' momenten. :')

ahahaha ik kwam tot de ontdekking dat Parsifal meer kon dan ik dacht... Appymentje, schouderbinnenwaarts, klein beetje travers en zowaar een 5m te grote keertwending! _O- _O- _O-

maar liever zo rondrijden dan helemaal niet! :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:26

Volgens mij vond Parsifal het allemaal nog niet zo erg. Die liep luid te knorren en te snurken. :))
Plus dat het ook jouw veelzijdigheid en flexibiliteit toont als ruiter. Je moet maar even schakelen nog geen 24 uur tijd. +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:30

Eline: Je hebt in ieder geval laten zien dat je niet voor 1 gat te vangen bent, en heeeeel flexibel van de ene op de andere pony stapt ( zelfs tijdens de prijsuitreiking: hup van Marissa af om op Pars de ereronde te kunnen rijden.. gááf :) ) En zoals verwacht was Marissa braaf: Bij een ervaren ruiter is ze dat altijd. ( maar de volgende keer haar wél echt rijden hoor: ze kan nl echt super lopen :j )

Had je verder nog een appje gestuurd, want hoe is het nu vandaag met Ben?

( edit: en bedankt voor de bedankjes, heel graag gedaan hoor!!!!)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:36

Punz schreef:
Eline: Je hebt in ieder geval laten zien dat je niet voor 1 gat te vangen bent, en heeeeel flexibel van de ene op de andere pony stapt ( zelfs tijdens de prijsuitreiking: hup van Marissa af om op Pars de ereronde te kunnen rijden.. gááf :) ) En zoals verwacht was Marissa braaf: Bij een ervaren ruiter is ze dat altijd. ( maar de volgende keer haar wél echt rijden hoor: ze kan nl echt super lopen :j )

Had je verder nog een appje gestuurd, want hoe is het nu vandaag met Ben?

ik weet het maar vond het een beetje zielig dat ze mij op haar rug had :') maar... tijdens laatste rondje parade begon ze toch maar even te lopen hihi, super schattig!!

dat kan ik ben nog bij mama en Ben en mijn mobiel is uit... leeg... ;(

Hij gaat ietsjes beter, nog wel wat slap achter maar voor wel iets beter.. morgen DA even afwachten.

Ik sta zo versteld van alle lieve berichtjes van iedereen!! Nu pas zie ik hoe gek iedereen eigenlijk is met Ben, heel erg bedankt allemaal. Ik hoop dat hij zsm opknapt. Zou niet weten wat ik zonder hem moet :oo

Ik houd je op de hoogte Ria!

heb nu tijd over joh met rijden.. dus als iemand nog hulp nodig heeft...... (nog wel even weekje afwachten, ben zelf nog niet in staat om op een paard/pony te kruipen) _O-

Carol10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:37

Wat een gave foto's allemaal, en de prijswinnaars gefeliciteerd.
Het zag er leuk uit, misschien volgend jaar ook een poging wagen.
En wat een leuke connemara's zo verschillend en toch weer het zelfde.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:38

SkyMarian schreef:
Volgens mij vond Parsifal het allemaal nog niet zo erg. Die liep luid te knorren en te snurken. :))
Plus dat het ook jouw veelzijdigheid en flexibiliteit toont als ruiter. Je moet maar even schakelen nog geen 24 uur tijd. +:)+

Ja die vond het wel leuk! en Thanks! :oo

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:39

Ben je erg bont en blauw? := :(:)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:39

Ik hoop ook echt dat jij en Ben snel weer back on track zijn, topteam!! :j

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:43

SkyMarian schreef:
Ben je erg bont en blauw? := :(:)

uhhh linkerarm kan ik geen kracht in zetten, nek, hals/keel, ribben, borst en rug zijn ontzettend beurs en voelen niet prettig aan :') :') les maar afgezegd morgen ;(

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:44

Klinkt echt niet fijn nee! :n Voor jou ook beterschap!!!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:44

kirsten4 schreef:
Klinkt echt niet fijn nee! :n Voor jou ook beterschap!!!

Dankjeeee! :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:46

Klein plaatje dan nog om nog even na te genieten. De ereronde met de kleine bruine brultoeter. :))
Afbeelding

Bij wie wapperen de manen meer. :))

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:51

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:01

waaauw gave foto! bij allebei dikke bos hihihi

en foto's van Bos ook gaaf! Als ik thuis ben zal ik is gaan neuzen. Ik houd van foto's <3

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:06

Eline, je mag hier wel komen rijden hoor. :D

En thanks! Ik ga de foto's even doorkijken. :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:11

Superleuke foto's! Ik heb er ook een paar opgeslagen om op fb te zetten. :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:16

LOL..Fijne felicitatie foto:
Ik geef jou een hand... maar.....naar wie kijk ik dan eigenlijk :=

( en oohhhhhhhhh gód... wat ga ík aan het lijnen nu!! :oo :oo :oo )