de naam betekend leerling, niet zo heel spannend maar het past zo goed bij hem. we vonden het vlot, stoer en lief ... en dat is hij echt alle drie ook hadden we nog Devotus dat is latijns voor aanhankelijk....dat is echt van toepassing, maar het was te statig...dit had wel bij n kwpn er gekund.
Verder crost hij al heerlijk door de wei, springt bovenop zijn moeder als die rolt: heerlijk om naar te kijken en is skylar echt heel nieuwsgierig naar alles om hem heen!
,gelukkig kan hij nog niet weg voorlopig (wat zal ik er hartzeer van hebben zeg, hij is echt zo leuk !)
Leuke naam Kwita! Vind het heel goed bij hem passen . Gelukkig hoeft hij voorlopig nog niet weg nee. Wel veel foto's blijven posten hoor, ben benieuwd naar zijn ontwikkeling!
nou vandaag een mijlpaal ...hij heeft zijn eerste eigen halster aan gekregen. en bokkensprongen dat hij maakte ...echt zo lief nee het is geen saaie diender
Kwita, hoe is t met die knappe beebie van je? Heb je nog fotos?
En hoe is t met de rest van de knappe koniks?
Indah is afgelopen week wat ziekjes geweest.. Had wat zand in de darmen, dus zgm een kuurtje gehaald en nu gaat het alweer een stuk beter! Hij word echt héél donker en groeit als kool! Zal binnenkort weer eens mn kanon uit de tas halen en het resultaat delen met jullie Hij is inmiddels ook groter dan mijn bijrijdpony, van 1,37m, die bij hem in de wei staat
Wat een knap veulen Kwita! Wow! Ik ben al een tijdje afwezig op bokt, maar probeer de draad weer een beetje op te pakken en toch weer regelmatig wat te posten, vind het altijd zo gezellig met jullie en zo tof om onze ervaringen over de Konik te delen. Hoe gaat het met jullie Koniks? Met Pumbaa gaat het goed, we doen met de warmte wat rustiger aan, maar doen nog veel Parelli en af en toe rijden. Deze zomer komt het er dan toch echt van, de opnames voor mijn auditie van Parelli, level 3 liberty. Ik kan niet wachten! Maar moet nog wat puntjes op de i zetten en dat valt soms niet mee. Afgelopen zondag heb ik een fotoshoot gehad met Pum in het bos. Ik heb er een topic van gemaakt bij ITP: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1799990
Ik weet dat Pumbaa te dik wordt, ben ik druk mee bezig om dat enigszins er weer vanaf te krijgen
kwita
Geplaatst: 08-08-14 10:35
hier snel even een berichtje, zal proberen dit weekend weer foto's te nemen. vandaag met skylar geprobeerd met een los touwtje om vast te staan zomaar naast mama...dit ging echt gewoon 5 minuten goed geen gespartel niets...daarna geborsteld ook de eerste keer zelfs de benen ging ook goed.dus in totaal ongv 8 min vast gestaan!!! zonder protest nou ik vind het een top prestatie! daarna een rondje over het erf zomaar los vooral de auto was interressant, daar zag hij zich zelf in.... Terug naar de weide het laatste stukje vast aan een touwtje en meelopen tja dat was best even spartelen , maar dat deed hij beetje bij beetje ook netjes. Ik ben echt zo trots op mijn paardje dat ik het echt met jullie wilde delen
Van
Geplaatst: 08-08-14 15:38
leuke naam kwita en ben benieuwd naar nieuwe foto's!
veel succes alvast met je parelli auditie Nadine!
Ik heb toch maar besloten om Wolf een paar keer per week te gaan longeren, ze begint me toch iets teveel vetjes te krijgen en zo kan ik haar mooi langzaam aan het bit laten wennen zodat ik volgend jaar de dressuur eindelijk een keer goed op kan pakken (heel zwak van mezelf maar ik dressuur toch liever met bit als zonder )
Hey, Ik heb dus een verzorgpaardje, volgens mij geen zuivere konik want daar is hij te groot voor. Ik heb net een topic geopend over wat we ebben bereikt al op 2j. Iemand zijnde dit eens op het koniktopic te zetten. Alvast veel kijkplezier!
komt hij ergens uit het noorden? ik denk eerlijk gezegd eerder dat het een fries/rijpaard/fjord kruising is. Als er al Konik in zit is dat niet veel. maakt hem niet minder leuk natuurijk Ik mocht willen dat Wolf zo groot was
Dankjewel Lynn! Ook fijn dat je Wolf kan longeren. Je zult nu wel minder kunnen rijden he met je zwangere buik! Zo kan ze toch mooi nog wat in beweging blijven.
Wat goed Kwita van het kleine veulentje Skylar! Super knap.
Stiefeke, een prachtig dier zeg! Maar zeker geen rasechte konik. Haha, die heb je niet met schofthoogte 1,65, was het maar zo. Ik ga mee met Lynn hierin. Denk een hele grote kans van kruising Fjord en Fries. Ik heb al veel van die kruisingen voorbij zien komen en hebben veel van de konik weg qua kleur, aalstreep e.d. De bouw is echter heel anders en dat zie ik bij jouw paard ook terug. Maar dessalbietemin is hij echt een plaatje, wow!
Is het wel mogelijk dat hij dan witte aftekeningen heeft? Misschien zou je hem eens in het kruisingentopic kunnen plaatsen, daar zitten er ook een aantal die er wel verstand van hebben.
En Kwita hoe gaat het met de kleine? Alweer nieuwe foto's ?
Hier alles z'n gangetje, rijden gaat steeds beter met Kaiyo, nog veel aan het oefenen met zijn scheefheid. Parelli de ene dag beter dan de andere dag, vandaag toevallig plezierig goed!
Verder heeft Kaiyo last van ontstoken oogjes door de vliegen, gelukkig voor hem is het nu wat minder weer, krijgen z'n oogjes even wat rust (en ik maak het natuurlijk goed schoon & creme).