KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sha_r0n

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:24

daar sluit ik me bij aan.. laten we gewoon verder gaan met het 'proberen' tot het taxeren van een paard ;)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:25

inderdaad :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:02

Simeusi: 3500-4000 aangezien het een 'ouder' paard is en nog geen ervaring heeft.. (afstammeling ken ik niet ;))

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:16

Dat ben ik wel met jullie eens, maar als er alleen maar ongefundeerd getalletjes in het luchtledige worden geslingerd is dat in mijn optiek minder nuttig dan wanneer deze gepaard gaan met een toelichting :)

Sharon... Afstamming, bedoel je? ;)

dots83 schreef:
Ja maar die is niet 'verwant' aan een internationaal springpaard, die komt echt direct uit de moederlijn! Haar moeder is volle zus van 3 (!) internationale springpaarden en is moeder van een internationaal springpaard. Dus dat lijkt me iets meer bewezen bloed dan 'verwant' aan ....

Dan is ze er dus wèl verwant aan :))

En dat dat meer bewezen is, daar gaat het niet om, aangezien jij met drie vraagtekens sterk vroeg:
dots83 schreef:
Hoe weet je dat deze verwant is aan Peppermill???
:D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:38

Dat hou je toch Uums niet iedere bokker in dit topic kan jou vertellen wat een paard op ZZL niveau waard is en waarom dan wel (ik ook niet, ken die markt niet en ik taxeer die paarden dan ook niet)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:42

Dan taxeer je, neem ik aan, toch iets meer in de marge dan het enige bedrag waar ik in dit topic ooit een kanttekening bij heb geplaatst :P

Ik snap je insteek hoor, heus. Mijn WPN`er is hier getaxeerd tussen de 2500 en de 6500 euro. Alleen de nieuwe eigenaar en ik weten waarvoor hij echt is weggegaan en voor de rest is het een leuk spel ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:48

Ik heb een klein verzoek :o ,
Mag ik mijn paard hier laten taxeren als een kwpn-er
Het is een hannoveraan, maar er is geen hannoveraantaxatietopic hier op bokt, (en mijn duits is niet al te best :+ )en hannoveranen zijn net zo'n soort (sport)paarden al kwpners (maar dan beter :Y) )

Natuurlijk zal ik dan eerst een aantal andere paarden taxeren!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 23:53

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:54

Volgens mij zijn de regels daarvoor aardig diffuus, Evie :)

Er is hier al eens een warmbloedpaard uit geloof ik een basismerrie maar met een WPN-papier weggefoeterd, omdat het paard geen WPN`er zou zijn, maar daarnaast staan er regelmatig paarden tussen die BWP gefokt zijn of anderszins buiten de WPN-boot vallen zonder dat het veel meelezers en taxateurs opvalt, trouwens :D.

Je kunt hierover het beste even contact opnemen met een mod (Neon of Vie), denk ik :) Volgens mij is er ook een topic voor Duitse warmbloeds. Edit: post is achterhaald, thanks Neon :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 23:56

ow bedankt :o ,
was me nog niet opgevallen :o?
ik zie altijd dit topic voorbij komen en die andere heb ik nog nooit gezien

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:01

uhm,

het laatste bericht daar is van Februari, mag ik mijn paard aub hier zetten :o
(zodat ik nog een taxatie krijg voordat hij dood is ofzo :Y) )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:12

Nee, het is toch echt de bedoeling om daar je paard neer te zetten. Dan zouden we alle taxatietopics op kunnen heffen en 1 taxatietopic voor alles kunnen maken.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:20

Jeanine84 schreef:
Neem de taxaties hier toch gewoon met een korrel zout! De ene penny zegt 10.000 en de 'kenner' zegt 5000, zoek daar zelf je middenweg in! Je kunt wel eindeloos blijven discussieren over de prijs van een paard..de eigenaar vindt zijn eigen paard toch goud waard!

Haha inderdaad

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:28

Uums schreef:
Sharon... Afstamming, bedoel je? ;)

[

Whaha ja klopt.. Ooops ;)

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:25

Kambius H:7000
viceversa: 10,000 is helemaal mijn type paard goed nivo niet te groot en niet te klein :P

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 17:18

Ach joh, als de taxatie je niet aanstaat, leg je m gewoon naast je neer. En als je geen taxaties wil die je niet zullen aanstaan, dan moet je je paard hier niet neerzetten. Net zo makkelijk.
Aan het eind van de dag weet je toch pas wat je paard op dat moment in de markt waard is als je het geld op je rekening hebt staan. Ik kan me ook wild laten maken door mensen die me in het wilde weg hoge bedragen voor mijn paard bieden, maar pas als ze t ook echt betalen, is je paard dat waard.

In dit topic fluctueert het een beetje. Dan stijgen de prijzen weer eens een tijdje, totdat iemand ineens zegt: jeetje, wat een hoge prijzen, de markt ligt nu toch min of meer stil. Dan gaan de prijzen hier weer omlaag, totdat iemand zegt: nounou, dat zijn lage bedragen....
En inderdaad, de kwaliteit van een paard kan je niet afzien aan twee kiekjes en wat informatie. Maar dat weet je voordat je je paard hier neerzet.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 00:18

Ik wil graag iedereen uitnodigen op het Duitse rijpaarden taxatietopic :

[RPA] Taxatietopic Duitse rijpaarden (holsteiner/hannoveraner etc)

Ik ga proberen dat nieuw leven in te blazen, maar dan heb ik wel mensen nodig die taxeren/paarden plaatsen :Y)

Ook al heb je zelf geen duits paard, een paard taxeren kan altijd ;)

(ook al hebben niet alle taxaties toegevooegde waarde, zoals al uit dit topic blijkt :+ )

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:16

Femke16 schreef:
Wodette: Niet heel groot, niet heel klein. Mooi dier om te zien. Fijn dier in omgang en al wedstrijd ervaring. Zou zijn afstamming wel willen weten. Nu gok ik hem op zo'n €6500,-

ze is inderdaad niet groot maar veel mensen schaten haar altijd rond de 1,69
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=154015 dit is de hele afstaming ! ;)
haha en veel mensen vinden het idd ook geen merrie :+ bedankt :D
woods schreef:
[
Wodette 6.500,-
(rijan_) ik zie ze liever iets groter en vind het paard om te zien niet echt spectaculair

op de foto hoeft het van mijn ook niet spectaculiar ;) zo lang ze het maar wel doet met rijden ;) en zo lang het voor mijn maar spectaculiar is ;) :P
maar wel bedankt :D

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 05:58

Simeusi 2000
andante 4500

Johnson x Aktion

Beauty
3,5 jaar
1.78 M
Sinds mei Zadelmak

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 06:09

Kan je iets meer zeggen over het karakter van Beauty? Ik vind het een aansprekend dier met zoals ik het kan zien op de foto's een goed model. Voor nu tussen de € 8.000,- en € 12.000,-

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:10

Beauty is een Super braaf paard, heeft zo haar nukken door af en toe er een potje van te maken. maar daar is het een jong dier voor. ze is erg aanhankelijk aan mij. als ze iets niet durft. en ik doe het voor. dan volgt ze me blindelings met haar neus in me jaszak. ze is wat snel zenuwachtig als je tegen haar scheld. maar ze begrijpt alles. verder wil ze heel hard voor mij werken. ook kan ik er nu zelfs al anderen op zetten alleen dan snapt ze niet helemaal wat ze er mee moet en wil ze ook niet vooruit of iets dergelijks. het is een schat van een paard. maar een draaka ls ze geen zin heeft:D dat is mijn beauty:D

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:06

Beauty: 7 500
Mooi paard, goede grootte, nog wel erg jong dus moet zich eerst nog wat bewijzen.

Simeusi: 3 000
Goede grootte, leuk paardje. Wel 'al' 10 jaar en nog geen wedstrijdervaring, daar leid ik van af dat ze nog niet hoog in training staat.

Dancing King: 5 000
Leuke jaarling, miss wel wat aan de kleine kant? Vader Gribaldi is deze tijd natuurlijk mooi meegenomen (zie Totilas :) ) Prachtige aftekening vind ik! Als ie nog mooi loopt kan dat echt een eyecatcher worden!

Whitenose: 10 000
Beetje klein maar al mooi prestaties gedaan!

De mijne :

Watch Out S

Future x Flemmingh x Samber
Net 6 jaar geworden
M2 niveau
Zeer lief en eerlijk paard, doet enorm zn best voor de ruiter.
1.71 groot
Ruin

Afbeelding

Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:10

M2 niveau thuis of M2 uitgebracht?

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:23

Uitgebracht, wel belgisch maar in een ander topic zei iemand me dat de oefeningen die ik moet doen in Nederland M2 zijn. Heb dat ook eens gecheckt en idd, kmoet ongeveer een M2 proef rijden (keertwendingen, achterwaarts, enkelvoudige wissel, middengalop, verzamelde galop, ... )

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:37

Paard heeft uitstraling en al een behoorlijk niveau (maar niet te vroeg op deze leeftijd vind ik). Ik vind haar alleen wat lang in de rug, maar dat kan verbeelding zijn door de foto's. € 15.000,-