Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:37

Laten we het er maar op houden dat jouw post, én mijn reactie daarop, op meerdere manieren te interpreteren zijn En het lijkt er op dat we elkaar hierin niet gaan begrijpen..

@silverfox: ik weet niet beter dan maantop, maar kan evengoed zijn dat ik het fout heb hoor!

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:48

Ik heb twee keer een reactie geschreven naar aanleiding van de opmerkingen van Change en beide keren weggehaald. Nu dan toch maar: ik vatte de eerste post over prijskaartjes op dezelfde manier op als Punz deed. Storender vond ik echter de reactie van Change hierop met "Rustig maar" en weer een smiley die niet op veel verschillende manieren te interpreteren is.
Ongepast, naar mijn mening. Net zoals de aanroep 'Joh' met toevoeging tegen iemand die 30 jaar ouder is dan de puber in kwestie. Zo...en nu heb ik als oma even mijn hart gelucht en ga weer in de meelees-stand.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:51

Dan blijkt het wel weer dat op internet dingen heel erg verkeerd kunnen worden opgevat. ;)

Overigens interesseert het mij helemaal niks wat iedereen voor zijn pony vraagt, lekker doen. Ik heb alleen het idee, dat omdat het om een Connemara ging, mijn post daarom slecht werd opgevat. Mijn bedoelingen zijn nooit slecht en ik denk dat de meesten dat wel weten. +:)+

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:36

Miscommunicatie dus. Kan iedereen overkomen, hoort er bij!

Ik wil me hier verder helemaal niet mee bemoeien want ik heb er niks mee te maken, maar even @ Wilma: Ik vind jou laatste twee zinnen best wel neerhalend/kleinerend. Ik vind niet dat dat op die manier hoeft.

Hoe was jullie dag? :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:57

Blijft nog maar even onder haar steen ;-) (leuk bedoeld)

#geschreventaalissomslastig
#iedereenbedoeldhetvastgoed
#mondmaarweeropslot

:wave:

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:00

Afbeelding

Ohja mijn mijn dag was goed :-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:09

Ik wilde graag fotos maken met het rijp op de bomen ivm bos naast stal.

Ik ben een trots baasje :') en blij met de hulp van mijn stalgenoot die altijd zo gek is om mijn wilde stuiterende al capriole uithalende merrie te willen hanteren :+
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:47

Heerlijke foto's!

En curly.....Niet op je foto, maar het doet me er aan denken: Ik ben dus wel officieel verliefd op jullie shet hoor...Over knuffelen gesproken..wát een leukerd!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:42

Heerlijke plaatjes <3

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:21

@Saaams wat een mooi foto <3 zo'n mooie sfeer ook.

@Punz, nee je hebt wel gelijk het is maantop, ik heb het waarschijnlijk mijn hele leven verkeerd verstaan en gezegd :')

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:53

Mooie winterse plaatjes, hier is het ook zo prachtig. Sanne rijdt al twee dagen in een sprookje, s morgensom half 8 zit ze op haar pony, kan het nog mooi voor ze naar school moet. Maar dan is het nog schemer en dan doen we de lampen aan en rijdt je zo mooi tussen de bomen met al dat rijp...
Morgen mag ik weer even rijden en zaterdag wedstrijd. Gelukkig de bak goed kunnen houden met dit weer. Meestal lukt dat wel, behalve als het erg nat is en nu was er zoveel regen gevallen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:44

zo dat is karakter hebben om half 8 zo koud. Ik neem aan dat de grond gelijk getrokken is maar wel hard ? Ik heb een geen karakter hoor . Nadat alle 20 paarden buiten staan hooi gegeven water en poep geschept houd het op voor mij .

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:33

Ik heb de buitenste baan dooi van de bak, dus een hoefslag van 3 meter breed zeg maar. Het midden van de bak is hard, maar we kunnen zo toch lekker rijden. We zijn er even druk mee geweest, ligt aardig wat zout op, maar zo gaat het heerlijk. Mooie zachte ondergrond, dus alles kan. Ik vlak de bak meteen weer na het rijden met een pallet die ik achter ons paard hang, ik zit er dan op. Hihi, niet lui ofzo, maar wel leuk om te doen. Daarna 20 kg veezout erop en klaar is ie weer voor de volgende dag. Meestal hou ik de hele bak mooi dooi, maar er was vorige week zo allemachtig veel regen gevallen dat ik dat niet eens geprobeerd heb. Ik was tevreden met die drie meter. Sanne heeft zaterdag wedstrijd en ik vind niet dat je een week niet kan rijden en dan je pony mee kan nemen op cc.

En nog even off topic....ik ben zo ontzettend blij, ons zelfgefokte veulen....wordt dit jaar twee, heeft vandaag de mooie maat bereikt van 148,5 dus joehoe dat is onze toekomst!! Mama is 1.65 ongeveer....denk ik....geen idee eigenlijk en papa is 1.47 dus we hoopten op een E pony en yes dat is al gelukt. Nu hopen dat ie nog wat door groeit, maar dat komt vast goed.oooooh wat kun je dan blij zijn.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:47

Heel zeker dat jij blij bent. Is het ook een halve connemara dan ?
Lijkt dat de 2 jarige veulens allemaal zo groot zijn. Ik he sky niet meer gemeten maar die is ook al 1m54. en weer gegroeid. Straks groot genoeg voor de grand prix . Hahaha we dromen gewoon verder.
Maar lopen kan die wel.
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:58

Prachtige foto!!
Hoe was Sky ook al weer gefokt Kitobeer?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:45

Wat een knapperd <3

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:59

Udine du lys merrie (24j) gefokt bij ariane yolie. Moeders is meermaals nationaal kampioen geweest . 1 van haar veulens werd best performance pony of the uk . Maar welke dat is geworden geen idee. Misschien kun jij dat nog wel vinden.
CAHERLISTRANE ROBBIE: kampioen hengst
Nationale Show Ham-sur-Heure september 2011
Werd Nationaal Kampioen in 2012 en 2016
Kampioenhengst 2015 -AVEVE reservekampioen
Deze hengst werd door Jonjo O' Neill in County Galway in Ierland in 2003 geboren. Als hij 3 jaar oud was, werd hij als klasse 1 hengst gekeurd. In het voorjaar 2010 is hij naar België gekomen.
Hij stamt af uit de klassieke bloedlijnen van de Ierse fokker Bobby Bolger. Zijn grootmoeder Coral Misty was de uitzonderlijke merrie die 2maal “supreme champion” werd op de show in Clifden.
Op de nationale show in Ham-sur-Heure in september 2011 werd hij kampioen. Hij slaagde eveneens voor de springproef.
In 2012 werd hij algemeen kampioen op de Nationale Connemara Show te Oud-Heverlee.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:00

oja als ik mijn binky zie staan dagelijks denk ik vaak ik heb dta toch goed gedaan zo in mijn eentje skyfall uit gezocht. ;)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:24

Kitobeer wat groot zeg!! En nee, niks geen connemara in onze twenter. Moeder is fries x kwpn en vader is welsh. Puur gefokt op karakter en natuurlijk wel naar type e.d gekeken met de gok dat er ook qau bouw iets moois uit kwam Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:01

Mooie plaatjes hoor! <3

Heb je mooi gelijk in Kitobeer, dat je Skyfall goed uit hebt gezocht!! Mooi dier!

En jullie knappe palomino vind echt geweldig Tineke, en dat zelf gefokt! Leuk ook dat ie al zo braaf is en zo makkelijk. Daar gaan jullie straks vast een fijn paard (E-pony ) aan hebben!

Saaams, hoe gaat het met Bjuutje?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:48

Knappe Palomino! Wauw.

Met Bjuut gaat het goed. *afkloppen* Loopt rad, druk bezig met spieren opbouwen :D Donderdag gaan we naar de zadelmaker even controle dressuurzadel en springzadel aanmeten.

We gaan morgen op wedstrijd. Nu zal je denken wtf?
Stalgenoot gaat met de trailer en we gaan naar laseur (5min) verder op. Mijn doel is niet winstpunten halen maar met rust en ontspanning rijden. Ik vind wedstrijden rijden leuk, bjuut kan ontspannen in stap en draf thuis alle figuurtjes rijden inmiddels. Galop is nog een dingetje. Maar ze bouwde voor de ring elke keer spanning op, nu wil ik gewoon lekker oefenen. Of we nu een half uurtje thuis rijden of een half uurtje in een bak waar we al wel 5 keer zijn geweest.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:33

Kitobeer: Wat leuk, uit een hengst van John Joe! Dat is mooi bloed!
En tja... de fokkerij van Bolger( Bobby is de vader van Kevin, die 2/3jaar geleden de Clifden winnaar had)

Mooie lijnen hoor!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:00

Punz schreef:
Kitobeer: Wat leuk, uit een hengst van John Joe! Dat is mooi bloed!
En tja... de fokkerij van Bolger( Bobby is de vader van Kevin, die 2/3jaar geleden de Clifden winnaar had)

Mooie lijnen hoor!

Tis dat jij het weet. Ik weet er niks van.
Ik zou het wel willen weten. Maar ik weet helaas niet waar gezocht.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:11

Ik ben eens gaan zoeken naar de fokkers. En dan kom je erachter dat een racejockey blijkbaar vader moet gefokt hebben. Grappig. En dat fokker bolger een grote meneer was met veel paardenkennis.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:38

Bobby Bolger ( vader van Kevin Bolger die nu bestuurslid is in het Ierse stamboek) is een beroemdheid binnen Connemara land!

Dit is zoon Kevin, die op deze manier zijn show overwinning viert:

Dit jaar in Clifden met de breeders tour bij Kevins en ook zijn vaders ( niet al te lang geleden overleden) huis/ grond langs geweest, later nog met Kevin pony's bekeken op voor mijn gevoel "heilige grond": de wei van Carna Bobby. Zo gaaf!

Grappig detail: de facebook achtergrond foto die Kevin nu heeft, is de foto die ik tijdens het bezoek gemaat heb :)