KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:32

viceversa schreef:
En dan nu mijn paard! Ik heb hem pas, dus ben benieuwd. :D

Leeftijd: 10jaar. 08-07-99’
Stokmaat: 1,72m
Geslacht: Ruin
Afstamming: Haarlem x Landwind II ( helemaal spring dus :o )
Niveau: Bij zijn vorige eigenaresse liep hij Z2+winst, en was ZZ-licht klaar. Kent de series om de 3 en de 4. Begin aan passage is gemaakt.
Karakter: Hij is een heel koel paard, als hij ergens van schrikt staat hij stil. Hij is heel gemoedelijk en vind knuffelen hartstikke fijn. En is werkwillig. Voor mij hét ideale leerpaard dus!
Overig: Hij heeft geen (stal) gebreken. Enige minpuntje van hem is is dat hij soms wat aan de fanatieke kant is met eten. :Y)

http://i26.tinypic.com/afbrzp.jpg

edit; ik heb nog geen duidelyke rijfoto. :o ~~}>

tja imo heeft die van jou ook niet zoveel wowfactor, op de fotoos gheeft hij heel weinig front en weinig lengte in het lijf, bovendien is hij 4 jaar ouder, ik zou hem zeker niet hoger taxeren.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 25-08-09 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd, geen foto's quoten!

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:49

KarinvdM schreef:
Iressa 1000
Whitenose 18.000-20.000 Afhankelijk van z'n gangen eventueel meer.
A Part of Tango 10.000 " " " " "
Dancing king 2000

Begon me al af te vragen waar ik een paard als A Part of Tango voor 3500 euro kon vinden :))

Mosh

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:00

Ik vind dat sommigen van jullie wel erg laag taxeren hoor, er is toch een duidelijk verschil tussen kwaliteit. Een goed paard wat L1 loopt haalt met gemak de Z terwijl het voor anderen gewoon de top is (en die worden dan hoger getaxeerd ?)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:04

viceversa schreef:
Ja dat is zo! Nogmaals, de paardenmarkt ligt nu totaal op zijn gat

Onzin, de echt goede dieren houden hun waarde.
De onderkant van de markt is slecht en de wat gewonere dieren brengen ook minder op. Maar de betere paarden zijn nog steeds duur.

fokfanaat schreef:
tja imo heeft die van jou ook niet zoveel wowfactor, op de fotoos gheeft hij heel weinig front en weinig lengte in het lijf, bovendien is hij 4 jaar ouder, ik zou hem zeker niet hoger taxeren.

Mee eens, bovendien zijn dit nou ik niet bepaald goede foto's.

nanda111 schreef:
Begon me al af te vragen waar ik een paard als A Part of Tango voor 3500 euro kon vinden :))

Als je weer eens wat zoekt moet je misschien even contact opnemen met Viceversa, zij weet de toppers schijnbaar goedkoop te vinden.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:19

karinvdM schreef:
Mee eens, bovendien zijn dit nou ik niet bepaald goede foto's.

Het staat er ook onder;) Omdat ik hem net pas heb. De rijfoto is zelfs gemaakt van een videofilm.

karinvdM schreef:
Als je weer eens wat zoekt moet je misschien even contact opnemen met Viceversa, zij weet de toppers schijnbaar goedkoop te vinden.

Tsja, het is ook maar vaak wat de gek ervoor bied. Als jullie voor 10.000 euro een paard kopen wat wel leuk gebouwd is en die het achterbeen er mooi onder zet. Succes ermee. Tuurlijk zyn er zat jonge paarden wat 10.000euro waard zijn, maar dit vind ik van dit paard niet. En dat is MIJN mening, als iemand daar anders over denkt prima.

editplus, het droompaard van iemand anders, hoeft jouw droompaard niet te zyn.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:12

Zantos: €10.000,- Prachtig best. Ben er meteen verliefd op! Ik denk dat je daar nog heel ver mee komt. Mooie afstamming en ook nog eens ster! Prachtig mooi groot.

Wodette: Niet heel groot, niet heel klein. Mooi dier om te zien. Fijn dier in omgang en al wedstrijd ervaring. Zou zijn afstamming wel willen weten. Nu gok ik hem op zo'n €6500,-

Iressa: Erg moeilijk te zeggen. Is al er oud en weinig informatie over het verleden. €2500,-

Whitenose: €11.000,- Fijne leeftijd. Rijdt al in het Z1. Is niet erg groot. Maar ook niet heel erg klein.

A part of tango: Mooie hoogte, geen bewezen prestatie. Prachtig dier. €5500,-

Dancingking: €2500,-

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 07:28

viceversa schreef:

Daar heb je gelijk in, maar ga mij niet wijsmaken dat bijvoorbeeld het KWPN al jaren verkeerd selecteert w.b.t. het extrieur van een dressuurpaard ;)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:40

white nose: 8.000 tot 10.000 > niveau
dancing king: 3.000 > leeftijd weet nog niet wat er van hem word.

naam: andante
geslacht: merrie
afstamming:Sibonw x Burggraaf X Voltaire
kleur: donkerbruin
leeftijd: 29-5-2005
hoogte: 1.76
stamboek: kwpn*
niveau: geen wedstrijd ervaring tot nu toe trainen en nog eens trainen

Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.113.132/704450001-7045000 ... _6DZB.jpeg
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 25-08-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:43

andante 1000,-

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:45

wonderworst_ schreef:
white nose: 5.000 tot 10.000 > niveau

Goede deal, ik hoop niet dat je die serieus meent?
Dan moet ik toch maar even een woordje gaan spreken met de eigenaar, daar wil ik hem wel voor kopen. :D

Andante: €2500-€3000.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:48

Andante: zo rond de 3500

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:50

sorry ben der niet zo goed in.. bloed speelt mee, eigenschappen spelen mee, en als ik het dus goed begrijp hoe hoger in de dressuur ook steeds duurder...

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:08

Mosh schreef:
viceversa schreef:

Daar heb je gelijk in, maar ga mij niet wijsmaken dat bijvoorbeeld het KWPN al jaren verkeerd selecteert w.b.t. het extrieur van een dressuurpaard ;)

Hoor je mij dat zeggen? Jullie nemen dit taxeren veel te persoonlijk. Ik ga toch ook niet huilen als een meid mijn paard tussen de 10.000 en 12.000 euro taxeerd. (Lees; ZZlicht klaar, passage is een goed begin aan gemaakt, en loopt series) En dan word een 5jarig paard wat nog nieteens op wedstrijd is gestart voor het zelfde geld getaxeerd. Beetje vriendjespolitiek hier. :o

In ieder geval dit is een topic om paarden te taxeren, en als die meid mijn paard zoveel waard vind, dan heb ik daar geen problemen mee, voor mij is hij toch onbetaalbaar en zou hem voor geen goud meer willen missen.
Ik hou er nu ook verder over op. Misschien heb ik sommige paarden wat aan de lage kant getaxeerd, maargoed, is ook moeilijk te zeggen van een foto af.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:14

fokfanaat schreef:
andante 1000,-

1000? :oo Dat vind ik wel heel erg weinig voor een paard van 4(!!) met mooi bloed! Dat betaal je voor een draver die net van de baan komt en die de galop nog niet eens onder de knie heeft. Hoe kom je op die prijs?

@wonderworst was is jullie niveau thuis?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:24

noekje schreef:
fokfanaat schreef:
andante 1000,-

1000? :oo Dat vind ik wel heel erg weinig voor een paard van 4(!!) met mooi bloed! Dat betaal je voor een draver die net van de baan komt en die de galop nog niet eens onder de knie heeft. Hoe kom je op die prijs?

Dat vind ik ook, dit paard is verwant aan Peppermill...

Hoe springt Andante? En wanneer is ze beleerd, gezien de maat?

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:25

Zantos 7.500,-
(_daisy14_) gebaseerd op de combi leeftijd en niveau, de omschrijving van het karakter bevalt me (nuchter, makkelijk te rijden)

Wodette 6.500,-
(rian_) ik zie ze liever iets groter en vind het paard om te zien niet echt spectaculair

Iressa 2.000,-
(booster) leuk dier om te zien

Whitenose: 11.000,-
(nanda111) fijn dat hij zowel dressuur als springpotentie heeft, maar ik zie ze graag wat groter

A part of Tango (alcazar :r , leuke naam :D) 4500,-

(nanda111) gaat meer worden als hij gestart wordt en zijn potentie waarmaakt :j

Dancing King :~ :wow: :9 3500,-
(stefluffmel) sorry meiden, ik ben gek op aparte aftekeningen. (hebben hebben hebben wakosttie? ;) )

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:31

bijna vergeten:

Andante 4000,-
(wonderworst_) gezien de leeftijd en niveau. Daarnaast ben ik wat huiverig voor zulke grote paarden, kunnen slungels zijn, wat betekent dat je meer training nodig hebt voor een bepaald gewenst niveau. Maar dat kun je alleen goed beoordelen als je hem in het echt gezien heb.

Ik verbaas me ook een beetje over de lage prijzen. Bij ons op stal staan er "mindere" paarden voor meer te koop. (maar goed, ze zijn nog niet verkocht, dat zegt misschien ook wel wat) :Y)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:57

thuis trainen we denk ik L1/2.
ze is op 3,5 jarige leeftijd ingereden
springen kan ze echt als de beste hebben de vorige eigenaren wel met der gedaan, ik nog niet ohz maar wel vrijspringen met veel techniek, en veel hoogte boven de hindernis

volgens mij heeft mijn paard toch redelijke ouders/voorouders en is ze zekers wel meer waard als 1000 euro..!!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:51

Uums schreef:
noekje schreef:

Dat vind ik ook, dit paard is verwant aan Peppermill...

Hoe springt Andante? En wanneer is ze beleerd, gezien de maat?

Hoe weet je dat deze verwant is aan Peppermill???

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:30

dots83 schreef:
Hoe weet je dat deze verwant is aan Peppermill???

wonderworst_ schreef:
afstamming:Sibonw x Burggraaf X Voltaire

Sibon gaat daarbij terug op Nimmerdor; prima springbloed!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:19

heeft dus niets met peppermill te maken omdat deze ook uit een Burggraaf x Voltaire komt. Zijn hele andere moeders dus is een beetje onzin. Dr loopt ook een Quidam de Revel x Ramiro internationaal, wij hebben een 3 jarige zelfde vaders, hebben toch ook niets met elkaar te maken?

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:52

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:21

dots83 schreef:
heeft dus niets met peppermill te maken omdat deze ook uit een Burggraaf x Voltaire komt. Zijn hele andere moeders dus is een beetje onzin. Dr loopt ook een Quidam de Revel x Ramiro internationaal, wij hebben een 3 jarige zelfde vaders, hebben toch ook niets met elkaar te maken?

Er staat toch VERWANT? Dat kun je wel onzin vinden, net als het gegeven dat water nat is, maar dàt is weer tamelijk onzinnig - want verwant zijn ze ;)

Het valt me juist op omdat ik een Haarlem (v. Voltaire) x Burggraaf van de hand heb gedaan waar vanuit springstallen veel belangstelling voor was vanwege het verwantschap aan Peppermill. Presteert zo`n dier goed dan is het bloed plotseling interessant. Zo werkt dat in de handel. Maar ga gerust een paard met zo`n pedigree zoeken voor de getaxeerde duizend euro, als je dat minder onzinnig vindt :D Lijkt me sterk, aangezien je de twenter die je hier plaatste te laag ingezet vond ;)

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:15

Ja maar die is niet 'verwant' aan een internationaal springpaard, die komt echt direct uit de moederlijn! Haar moeder is volle zus van 3 (!) internationale springpaarden en is moeder van een internationaal springpaard. Dus dat lijkt me iets meer bewezen bloed dan 'verwant' aan ....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:18

Neem de taxaties hier toch gewoon met een korrel zout! De ene penny zegt 10.000 en de 'kenner' zegt 5000, zoek daar zelf je middenweg in! Je kunt wel eindeloos blijven discussieren over de prijs van een paard..de eigenaar vindt zijn eigen paard toch goud waard!