Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:19

Denk dat het mentaal gewoon vrij jong is, ze is zelf nog een puppy! Inderdaad beter van niet. Nikki als je serieus opzoek bent naar een plekje voor haar, kan je je ook aanmelden bij het ijslanderforum. Mensen met ijslanders houden ze vrijwel altijd zoals wij voor onze Koniks ook graag zijn (24/7 buiten etc). Ik heb via dat forum destijds ook een hele hoop tips gehad (maar helaas een totaal andere regio). Anders het NH forum.

Voor Kwita, vandaag foto gemaakt van mijn nieuwe Barefoot (maat 1) op Kaiyo. Hij zit prima, wat meer een zadel dan de vorige zonder VPS en natuurlijk een maatje kleiner. Daar had ik verder geen last van, moet hem alleen nog proberen met mijn bodyprotector aan (daarmee rij ik buiten), of die niet tegen de cantle aan komt. Kaiyo was helemaal happydepeppy *\o/* eindelijk lekker door kunnen rijden, zonder te hoeven aandringen. Kan natuurlijk door van alles komen, maar van 't zadel had hij zeker geen last. Ding piept alleen als een gek, komt door de drytex beugelriemen in combinatie met het drytex zadel had ik al bedacht. Als het geldschip weer eens langskomt, investeren in andere, want ik hoor 't hele paard niet meer :o .

Afbeelding

Van

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:47

je zadel ligt wel wat te ver naar voren Belinda maar als Kaiyo daar geen last van heeft zal het niet zo'n probleem zijn, zolang hij maar niet verder schuift.
Ik heb ook eens een drytex gehad dus ik ken het afschuwelijke gepiep :+

kwita schreef:
van de dames met een boomloos zadel, welke hebben jullie en waarom?
en hoe zit het met die pommels hoe bepaal ik haar maat ?
kan er eigelijk niet uitkomen
Ik heb een trekker, een semi boomloos. Dit omdat ik nog geen passend boomzadel heb gevonden en het ook wel makkelijk is dat het zadel aanpasbaar is gezien ik periodes weinig rij.
Een barefoot of soortgelijk model vind ik niet geschikt om echt intensief mee te rijden. Ik heb er wel een gehad voor Wolf voor het inrijden maar hij paste Wolf niet dus ga er ook niet zomaar vanuit dat een boomloos wel past.

Wolf haar endurance carrière is weer even uitgesteld :P Ik rij nu nog wel af en toe maar geen idee voor hoelang nog, ik ben namelijk zwanger. Wolf mag dus straks weer van een lekkere lange vakantie genieten :Y)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:29

Van! Van harte gefeliciteerd! Hoe ver ben je?

Ik ben er ook geen voorstander van om zon jong dier te laten veulenen, maar inderdaad.. De natuur had het wel anders geregeld als het écht niet goed zou zijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:30

Van !!!wat een nieuws van Harte *\%/*

die foto is inderdaad in verhouding zadel en paard ben dus blij dat ik van die aanbieding afhebgezien! :j
Maar wel jammer dat het zadel zo piept, dat is dan ook weer een les... :o

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:25

Gefeliciteerd Van wat leuk! *\o/*

Deze foto was van na het rijden, dus verder naar voren zal hij niet schuiven. Ben ook aan 't kijken voor een andere (leren) singel. Iemand advies over wat ik voor singel kan proberen bij mijn dikbuik :o ? Ik heb nu gewoon een standaard neopreen. Intensief rijden doen wij op dit moment ook niet, hooguit 3x per week max een uurtje. Vind het voor mezelf wel heerlijk zitten (ook voor langere ritten, maar daarmee wel alleen ervaring met de lederen versie).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:40

yess ik ben gaan fietsen met smoky het ging best goed voor'n eerste keer er zit zelfs n aardig meegeleverd drafje in. klinkt gek missch maar kan zelf niet rennen , ivm artrose(dus ze had nooit naast me gedraafd op de weg). En ik denk dat we het beiden leuk vonden, dus dat gaan we vaker doen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:57

Heeft iemand ooit nog wel eens iets van bootscoot gehoord? ik vroeg me eigenlijk af hoe de revalidatie zou gaan. :o

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:23

Ik vraag me ook af hoe het met haar is, aantal keer naar gevraagd, maar nog niks gehoord. Ben ook benieuwd hoe het met dr gaat..

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:19

Super Kwita! Wat een brave pony heb je toch! zou mennen niets voor jullie zijn?

Ik heb ook niets meer van bootscoot gehoord, wel van de evt koper van boots, maar weet niet of dat nog was doorgegaan.

Wij zijn hier flink de hele wei aan het opknappen :) hele metamorfose, paardjes blij en ik blij

Gefeliciteerd Van, wat spannend!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:38

Ik dacht dat de koop van Boots doorgegaan was. Ik ben ook benieuwd.

Gefeliciteerd Van! Echt leuk zeg!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:16

nu was het hier gisteravond even spannend, smoky was niet lekker. :(
niet willen eten liggen en blijven liggen ohh en die buik het leek wel of er een bokser inzat!
tja zou ze koliek hebben of zou....
Na een paar uur ging ze weer staan en was haar buik rustig en at ze alsnog haar biks op.
ik vannacht gaan kijken hoorde ik iets kreunen was het de shet die lag te snurken/ kreunen _O-
En nu is er niets meer aan de hand :)

nou zo zie je maar *\o/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:18

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:27

Afbeelding

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:27

Oh wat naar Kwita, hopelijk vandaag alles weer goed. Je 2e berichtje zie ik trouwens alleen maar :

javascript:openMidden(388006074,'YL6OF6LZ')
smoky

misschien dat er iets is mis gegaan?

Hier gisteren ook niet zo goed nieuws... Kaiyo was ALWEER in de sloot terecht gekomen, gelukkig kwam hij er dit keer op eigen kracht (en beetje hulp van de boer) uit. Denk echt dat ik stiekum een nijlpaard heb ipv een Konik :o . Hij heeft alleen een vrij diepe schram op zijn flank, dus zo maar even kijken of dat al wat geheeld is. Geen idee hoe het dit keer is gekomen, vorige keer was hij dus aan het stoeien met de andere en toen erin gegleden, maar dat heb ik hem niet meer zien doen sinds z'n vorige ongelukje, dus misschien is hij er nu gewoon ingegleden bij het drinken oid (ze hebben ook een waterpomp waar ze uit kunnen drinken, dus de sloot hoeft niet).

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:28

Ah net te laat, ik zie dat je het al hebt opgelost Kwita, wat snoezig! <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:29

nou hier is de foto dan smoky gisteravond in de tuin, ze kwam er gewoon even bij liggen de lieverd!,
sorry dat het er 2x opstaat maar het was de eerste keer ooit dat ik dit deed

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:36

Kwita, wat ziet ze er mooi uit! Het is ook een hele mooie Konik. gelukkig dat ze zich al wat beter voelt. het kan lichte koliek zijn inderdaad. voor lichte aanvallen heb ik altijd colosan in huis, geeft direct verlichting. Loki had in het begin vaak last van gasophoping, dit hielp vaak erg goed. Zou het iets met het veulen te maken kunnen hebben? Ik heb nog nooit een drachtige merrie gehad, dus ik weet niet of ze er buikpijn van kunnen hebben?

Ik sprak een tijdje geleden de koper van boots, dat de verkoop op allerlaatste moment niet door was gegaan? verder weet ik het ook niet.

het is Konikongelukkenweek:( Ook Thor stond eergisteren met een wond aan de achterkant van zijn hoef in de weide. Waarschijnlijk gebeurd met spelen ofzo.. Nu was het gisteren dicht en niet ontstoken, dus ik doe er voorlopig maar even niets aan, vaak wordt het alleen maar erger als je met allerlei middeletjes eraan gaan rommelen.

Hoe krijgt Kaiyo het toch weer voor elkaar belinda? je zou inderdaad gaan denken dat hij zich confortabeler voelt in het water :D

Loki heeft trouwens zijn manen afgeschuurd.. heel erg balen, hij had al niet zoveel, maar nu is het echt niets meer.. Weet iemand of zomereczeem vast te stellen is door de dierenarts? die moet over een tijdje toch komen voor de jaarlijkse entingen, dan zal ik hem meteen even daar naar laten kijken.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:46

Ah echt ongelukken week :( !! Als het dicht is en niet ontstoken, zou ik het ook gewoon even met rust laten. Klikt wel alsof het vanzelf over kan gaan.

Ja geeen idee, ik hoorde van de boer vandaag dat ze WEL aan het spelen waren, dus waarschijnlijk weer iets te wild geweest haha. Maar goed dat hij niet meer in de 'natuur' leeft := ! Z'n snee is gelukkig al ietsjes dicht.

Kaiyo schuurde z'n staart soms bij de vorige stal (nu helaas een stuk uit z'n staart door z'n water ongeluk, of stoeien?), nu kan hij nergens meer aan schuren. Maar het helpt heel goed (hij deed het niet meer) om eens in de week dit middeltje licht in te masseren: http://www.agradi.nl/tkc-97-stopt-zomer ... -500ml.htm

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:35

Ik zal eens kijken naar dat middel belinda, bedankt!

Gisteren voor het eerst een buitenritje alleen met Loki gemaakt :o Wat was hij braaf! Ik ben een rondje dorp gegaan met hem ( we wonen niet bij het bos en in de woonwijk is het rustiger dan langs de drukke weg) even langs ons huis en over de weg terug. Wat issie braaf he? Op de terugweg heb ik zelfs een stuk gedraafd. Hij vond het wel spannend, af en toe wat dribbelen maar hij bleef netjes bij me.

Ik ga dit jaar in september denk ik meedoen aan de oriëntatie rit in Oirschot. Hele mooie route over de hei en de bossen. je moet per 2 tal inschrijven en het zou natuurlijk wel het leukste zijn om met 2 Konikjes te gaan :) Een heeele kleine kans dat het voor iemand van jullie interessant zou zijn, aangezien er niet veel in Brabant wonen, maar niet geschoten is altijd mis: Vind iemand het leuk om met ons mee te rijden??
( mag ook via pb, mochten er nog meelezers zijn) Zo niet, dan rijd ik gewoon met een vriendin ofzo, ook gezellig :)
Hier is een link naar de activiteit:

http://www.oirschotsepaardendagen.nl/informatie.html

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:26

Super dat het buitenritje zo goed ging! Ik hoop dat ik binnenkort ook weer het lef heb om alleen met hem op stap te gaan. Misschien zadel ik hem wel een keer op en ga ik wandelen, als het goed voelt z'n rug op.

Lijkt me echt super leuk om met je mee te gaan, maar het is helaas wel erg ver voor ons rijden (1,5u zag ik op maps). Daarnaast ben ik met Kaiyo nooit op vreemd terrein wezen rijden, dus dat wil ik eerst dichter bij huis een keer proberen. Misschien dat we er volgend jaar meer klaar voor zijn (als ik ook weer alleen durf te rijden buiten haha)!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:59

hihi zin wel maar dat zal niet gaan, ben iets ....te zwaar voor smoky, en zij is dan net bevallen.
Jammer dat wel....

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:05

Geen probleem :o misschien is er volgend jaar wel een leuk evenement wat voor iedereen te doen is qua afstand.

Wat jammer dat je met kaiyo niet alleen weg kan Belinda, is hij niet zo makkelijk alleen buiten?

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:20

Het kon wel altijd (op de vorige stal), hij is wel vrij onzeker en kijkerig als hij alleen was, maar wel goed te rijden. Ben er van de winter lelijk afgevallen toen ik alleen met heb op stap ging (was mijn eigen schuld, hij was hyper, omdat hij net de eerste week vanuit 24/7 weiland opeens op een kleine paddock + stal stond). Sindsdien ben ik zelf te onzeker om weer alleen te gaan. In de bak nergens last van of met andere buiten, het is nu even een mentale drempel die ik over moet.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:33

Hoi, ik meld me weer even, zoals degenen die al langer hier op volgen, weten, heb ik mijn konik niet meer, en het zadel dat ik voor hem kocht, past ook niet op onze arabieren, dus verkoop ik het. Van heeft een soortgelijk zadel voor Wolf, het mijne heeft ook zweetbladen en geeft super veel steun aan je benen, ik vond het heerlijk rijden, maar past dus echt niet op de arabieren. Op Jull paste het wel, er moeten hier nog ergens foto's van hem staan met dat zadel, ga even kijken of ik die vind.
Is dus zadel van merk TREKKER... voor een goed bod mag ie weg.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:41