Amable schreef:Mijn valkje weer eens![]()
[ Afbeelding ]
Hij heeft ook een eigen topic
[ITP] Valk Hengst Llevado in de sneeuw door Equi Photography!
Gaaf!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amable schreef:Mijn valkje weer eens![]()
[ Afbeelding ]
Hij heeft ook een eigen topic
[ITP] Valk Hengst Llevado in de sneeuw door Equi Photography!
Moragh schreef:CindyUniek schreef:dat zei ze zelf, neem aan dat ze d'r eigen paard het beste kent
en aan de manen zie je trouwens wel dat het aalstreep moet zijn
Op zich weet lang niet iedereen het verschil tussen countershading en een echte aalstreep.
En frosting (waar je denk ik op doelt bij de manen) kan ook bij valken voorkomen.Tinniie schreef:Lijkt mij ook bay dun
Zebrastrepen zijn echter echt geen absolute vereiste om dun te zijn hoor..
Wij hebben een smoky grullo merrie gehad zònder zebrastrepen op haar benen. Ze was overigens zelfs homozygoot dun..
[ Afbeelding ]
Klopt hoor, zebrastrepen hoef je lang niet altijd te zien.
Een donkerder hoofd en een duidelijke scherpe aalstreep geven wel goede indicatie (en dat donderdere hoofd mis in bij het bonte paardjde, aalstreep kan ik niet zien)
Overigens Tinniie, waar hebben jullie de dun laten testen dan als jullie weten dat het homozygoot was? Want in Europa is dat nog steeds niet op haar te testen dacht ik?
Tinniie schreef:Ja dubbel creme zoiezo.. Voor perlino vind ik zijn manen niet rossig genoeg. Ik denk Cremello of Smoky Cream. Cremello's zijn doorgaans echt spierwit he? Hij is meer crème/vanille-kleurig, daardoor zou ik smoky vermoeden hoewel die kans meestal wel het kleinst is..
Ik ben iig benieuwd naar de testresultatenVader was blijkbaar ook gevlekt, dus misschien maar best ineens het volledige pakket bij Van Haeringen aanvragen? Animal Genetics bied nog geen pakketje aan, dus dat gaat veel duurder uitkomen met al die afzonderlijke testen..
Peterina schreef:Perlino's hoeven niet rossig te zijn wat manen en staart betreft. Zij kunnen ook hagel witte manen en staart hebben. Alleen als de vachtkleur wat 'donker' is, lees rossig, dan zal de manen en staart ook rossig zijn.
Mijn gok is cremello of perlino.
Als de vader een buckskin was dan hebt je zowiezo meer kans op een perlino dan een smokey cream.