Ah jammer, nog wel leuke foto's kunnen maken Avalon? Haha Kaiyo denkt ook altijd dat ik hem verzuip, ben maar over gegaan op sponsen, dat vind hij niet zo erg
.
Kaiyo is heerlijk aan het genieten in zijn kudde, ik ben nog steeds echt blij dat we zijn verhuisd deze winter, wat een fijne plek (voor ons beide
).
Rijden gaat behoorlijk, vandaag alleen weer tegen een oud probleem aan gelopen, misschien dat iemand hier nog wat (vriendelijke) tips heeft? Kaiyo is erg afgeleid als er iemand met een ander paard in de bak bezig is, rijden maar ook grondwerk. Het liefst plakt hij dan achter het andere paard aan, maar als ik dit niet toelaat, gaat hij drammen/staken. Gevaarlijk wordt hij verder totaal niet, maar echt 'rijbaar' is hij dan ook niet
. Dit probleem hebben we trouwens ook bij het werken aan de hand, maar blijkbaar heb ik dan meer te vertellen, want als ik het hem dan streng vraag (in fases), dan luistert hij wel goed en krijg ik zijn focus terug. Onder het zadel vraag ik het overigens ook in fases. Als hij gaat stilstaan, vraag ik hem eerst in fases weer te gaan stappen, lukt dat niet, dan laat ik hem of achterwaarts lopen of om zijn as draaien. Meestal is hij dit na een minuut wel weer zat en dan loopt hij wel weer. Ik heb het aan een dame (Orun lesgeefster) op stal gevraagd, die gaf aan dat het wel met onervarenheid/ zelfvertrouwen te maken heeft (en dus vanzelf minder wordt), maar mogelijk ook met onbalans. Vrijdag komt Roos van Wildenberg (lentepaard) lesgeven over rechtrichten, ben ook erg benieuwd wat zij voor ideeën heeft.