Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:53

Ah jammer, nog wel leuke foto's kunnen maken Avalon? Haha Kaiyo denkt ook altijd dat ik hem verzuip, ben maar over gegaan op sponsen, dat vind hij niet zo erg :') .

Kaiyo is heerlijk aan het genieten in zijn kudde, ik ben nog steeds echt blij dat we zijn verhuisd deze winter, wat een fijne plek (voor ons beide *\o/* ).

Rijden gaat behoorlijk, vandaag alleen weer tegen een oud probleem aan gelopen, misschien dat iemand hier nog wat (vriendelijke) tips heeft? Kaiyo is erg afgeleid als er iemand met een ander paard in de bak bezig is, rijden maar ook grondwerk. Het liefst plakt hij dan achter het andere paard aan, maar als ik dit niet toelaat, gaat hij drammen/staken. Gevaarlijk wordt hij verder totaal niet, maar echt 'rijbaar' is hij dan ook niet -O- . Dit probleem hebben we trouwens ook bij het werken aan de hand, maar blijkbaar heb ik dan meer te vertellen, want als ik het hem dan streng vraag (in fases), dan luistert hij wel goed en krijg ik zijn focus terug. Onder het zadel vraag ik het overigens ook in fases. Als hij gaat stilstaan, vraag ik hem eerst in fases weer te gaan stappen, lukt dat niet, dan laat ik hem of achterwaarts lopen of om zijn as draaien. Meestal is hij dit na een minuut wel weer zat en dan loopt hij wel weer. Ik heb het aan een dame (Orun lesgeefster) op stal gevraagd, die gaf aan dat het wel met onervarenheid/ zelfvertrouwen te maken heeft (en dus vanzelf minder wordt), maar mogelijk ook met onbalans. Vrijdag komt Roos van Wildenberg (lentepaard) lesgeven over rechtrichten, ben ook erg benieuwd wat zij voor ideeën heeft.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:15

Kelz, klopt het dat jouw advertentie op marktplaats staat? Of is dit weer een andere pony?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:55

Zo hier weer eens even de tijd gevonden om bij te lezen, mede doordat ik nu de griep heb.
Het komt zo ongelegen op dit moment :brr: maar uitzieken is de beste methode.
Avalon hopelijk had je een mooie vakantie ook al was het n laag konik gehalte. :j
Belinda ik heb het hele barefoot verhaal maar even gelaten wat het was...ik ga eerst maar eens n test zadel aanvragen en dan gewoon maar sparen voor n nieuwe want ik heb het idee dat er veel oude sarry werd aangeboden en de oude troep van een ander hoef ik ook niet. want het is een jong paard en tja met een goed zadel kun je jaren voort!

Welke maat zadel of barefoot hebben jullie op de koniks liggen want volgens de beschrijving zou ik een maat o nodig hebben,
het gaat om de maat van smoky want zelf rijd ik niet, reuma en artrose helaas al doet het me echt verdriet het gaat echt niet meer.Ze is zo lief juist voor de kindjes dat ik haar echt niet kwijt zou willen. het verzorgen en knuffelen is me ook veel waard!
ze loopt wel een rondje of wat door de bak aan de leadrope met onervaren kindjes er op. dus een goed lekker zittend zadel is voor haar belangrijk.

Nu is ze met pinksteren met zwangerschaps verlof gegaan en ze geniet er ook zichtbaar van. maar als de andere ponys ingespannen worden wilt ze altijd mee, ja ze is zelfs boos. maar ze gaat dan wel naast de draad kijken om zo de aandacht van de wachten de kindjes te krijgen ( en alle lange grassprieten :9
)

Ik ben nu begonnen met de lange leidsels want ik wil haar toch echt ooit aangaanspannen, maar ze doet het nu echt goed . zo kalm maar net het zelfde als met kayo, even lopen en dan weer stilstaan.
maar ik denk dat het ook onzekerheid is.....maar ze vind het wel leuk en dat is belangrijk....
Haar buikje groeit gestaag en zelfs haar uier is al aan het vullen. *D

ja ik ben bijna ongeduldig aan het worden omdat ik zo benieuwd ben naar het veulen :):)

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:14

Op dit moment heb ik een maat 2 liggen op Kaiyo, maar vind het wel veel zadel voor 't paardje. Al zeggen de deskundige dat het niet zoveel uitmaakt omdat er geen gewicht aan de achterkant ligt oid. Nu toevallig net een zo goed als nieuwe 2e hands Cheyenne Stella limited maat 1 gekocht, ik krijg hem morgen. Ik ga hem woensdag proberen, hier zit wel VPS in (dat vond ik vooral belangrijk) en dus een kleiner maatje. Maar even kijken hoe ik daar in zit, denk wel prima want volgens de broekmaat tabel zou ik gewoon een maat 1 moeten passen. En wellicht past dit ook beter op Kaiyo (lijkt me in ieder geval beter voor zn ruggetje).

Oh wat jammer dat je zelf niet kan rijden! Mennen lijkt me dan een hele leuke oplossing voor jullie. Ben ook benieuwd naar jullie veulentje!

Vrijdag onze eerste rechtricht les gehad, ik vond het heel erg leuk! Kaiyo deed het heel braaf, maar vond het duidelijk erg moeilijk. Nog een hoop om aan te werken dus!

StormMilagro

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:32

Goh, weten jullie nog die jonge Konikmerrie waar ik naar ging kijken met die eigenaar die zo vaag reageerde? Die ik eigenlijk niet wilde kopen omdat ze dan daar moest blijven aangezien ik hier nu nog geen plek had?

Nou vandaag weer contact gehad met die eigenaar dat hij haar kon verkopen als hij haar drachtig kreeg van een Konikhengst. Die merrie is 2! Dus ik heb even flink boos gereageerd dat dit niet verstandig is, die merrie is echt nog zo puppy, niet volgroeid, echt niet klaar voor een veulen. En verder: vind maar een Konikhengst die gebruikt wordt voor dekken xD.

Heel vreemd, hij vond allemaal dat het wel kon met die pony. Arm dier. Nu heb ik alleen maar meer de neiging om haar te kopen, maar dan zit ik weer met een plek enzo... Ik gun dit haar niet!

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:16

Dat is inderdaad heel vreemd. Toch een beetje een rare boer... En inderdaad waar wil hij een dekkende Koninkhengst vinden die niet in een van de gebieden staat haha? Snap dat je die neiging hebt, maar zou het alleen doen als je heel zeker bent dat je de tijd & ruimte (en geld) hebt. En dan heb je nog het gezondheidspunt, want hij wilde het contract niet tekenen toch?

Vind het allemaal wel heel erg vreemd eigenlijk, persoonlijk denk ik dat het beter is om verder te kijken. Heel naar voor de pony, maar helaas gebeurd dit natuurlijk veel vaker. Ik zou het risico niet willen lopen dat er toch iets met haar aan de hand is, wat de boer niet verteld heeft.

Wilt hij haar overigens nog wel nu kwijt? Zo ja, zou het ook nog een soort van dreigement kunnen zijn he..

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:21

Ja heel raar he? Dat voordeel heb ik dan wel, van het vinden van die hengst xD.
Tijd en geld wel, ruimte daarentegen wordt lastig... En het contract zou hij inmiddels geen probleem meer van maken, maar dan nog..

Ja echt heel naar dat ik er eigenlijk niks aan kan doen...
Ja hij wilt haar nog steeds verkopen. En heeft dus nu blijkbaar een kopen als hij haar drachtig krijgt van een Konik

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:27

Hmmm nou super vreemd. Opzich als hij het contract wilt tekenen kan het denk ik wel (geeft in ieder geval aan dat hij niets te verbergen heeft). Maar bij zo'n man zou ik haar niet langer willen laten staan. Is er geen mogelijkheid dat je haar tijdelijk wat verder weg op een weitje zet, tot je iets wat dichter in de buurt hebt?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:37

Nouja, de enige weitjes hier in de buurt staan een of meer hengsten xD

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:36

he wat een vervelende toestand, maar bedenk wel dat je sneller in de problemen komt als dat je er weer uit bent.
Maar Al zou ze gedekt zijn hoe weetje dat het n konik was...dek bewijzen zijn niet verkrijgbaar en moet je dan nog meer betalen? vind het maar vreemd hoor en trouwens een echte boer weet ook wel dat een paard niet op zijn 2e gedekt kan worden, dus het is onkunde of hij denkt alleen aan het geld.

En als je haar zou kopen wat ga je dan met haar doen.... nu begrijp ik de positive gedachte er achter maar als je er gebrekkig geld ,tijd en geen plaats hebt overweeg het dan nog eens. of zoek een andere koper zodat ze daar dan weg is dan heeft hij haar ook niet meer!!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:45

Nee dat dekken zou dan een deal zijn met een andere koper, die twee koniks wilde. Vandaar een konikhengst.

Recreatief rijden na een aantal jaar. Geld en tijd heb ik wel, alleen de plaats niet. Verder weet ik niemand die nog een paard zoekt, of geen Konik. Iemand hier toevallig nog op zoek?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:39

nee, ik kan alleen nog de opfok bedenken... daar zou je haar kunnen stallen. hier is ook iedereen voorzien :(

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:38

Tja, dan wordt het er een op een flinke afstand, die hier ik de buurt zijn niks of voor hengsten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:13

tja bij ons heb je die wel maar dat is natuurlijk echt half nederland door, ook niet wat je wilt

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:04

Jij woonde in Duitsland toch?

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:07

Wat een rotsituatie weer Nikkii. Hoop niet dat hij dat plan door laat voeren.. Ookal wil die koper alleen een drachtige merrie. Die koper moet ook slimmer zijn dan dat.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:09

Ja dat leek mij dus ook! Als je al paarden wilt houden, dan weet je toch dat 2 veel te jong is?!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:22

Precies, kunnen ze beter die merrie kopen, even laten uitgroeien, zadelmak maken én dan laten dekken eventueel..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:03

uhh nee ik zit in de provinctie zeeland :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:03

Ja inderdaad...

Oh haha ja dat is idd half nederland door

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:07

tja ach vergis je niet er is veel onkunde bij hoor en dan hebben ze echt al jaren een paard in de wei staan...die moet geld op gaan brengen.En dan doen ze echt niet altijd het beste!
Bij onze buren is er een onverwachts veulen......halfbroer en halfzus ook zo iets zo stoms. -O-

het is een lelijk veulen het ziet er ook echt niet gezond uit en loopt nu al kreupel op zijn voorbeen, daar groeit hij wel overheen.... maar als je het zou kopen zonder dat je het weet heb je misschien wel de meest gekke afwijkingen en ziektes. >;)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:17

Ja vreselijk he? Sommige mensen...

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:09

Maar toch... In het wild zijn de merries op die leeftijd ook al vruchtbaar en hebben ze er ook een veulen bij lopen toch? Voor zover ik weet kan het nooit kwaad om een merrie eens te laten veulenen, zorgt voor een sterkere achterhand. Maar misschien is in onze ogen 2 gewoon te jong..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:16

tienermoeders....het kan wel ,ook bij die merrie maar het slaat wel n periode van ontwikkeling over en dat is jammer voor het lichaam.Als het echt niet kon dan had moeder natuur er wel voor gezorgd dat ze niet drachtig kon worden. maar beter van niet toch?
zeggen we dan. :x

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:17

Haha ja klopt, beter van niet