KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:30

wimbledon; 6000,-

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:53

ok, de gek gaat ook eens kijken wat zij ervoor zou geven :Y) :

Wimbledon (bokker puissance) 6000,-
omdat het voor de fok een interessante merrie met belofte kan zijn, heeft nog voldoende tijd om te presteren in sport. Daar lees ik alleen geen verwachtingen over?

Zeb (bokker mieske) 4000,-
Ook voor beginners, dat maakt hem makkelijker verkoopbaar. Ik lees alleen niks over zijn prestaties/verwachtte prestaties in de sport? Zijn stokmaat is dan weer wat lastiger. Door de nette SB foto wordt hij direct meer waard, anders zou ik hem toch lager schatten.

Angel of Baldine (bokker _Memphis_) 4500,-
Goeie ohz foto, mooi geproportioneerd paard om te zien! Koppie vindt ik minder aansprekend. Sorry! :o

Ferrero (bokker estherpitout) 5000,-
heeft een schoonheidsfoutje en daar zou ik flink op afdingen, maar ja, die zwarte kleur en dat koppie he, daar wil ik best wat voor betalen :9 . Als je hem uitbrengt en hij blijkt ook nog eens leuk te kunnen springen wordt hij direct meer waard. Dan hoeft ie niet zoveel onder te doen voor gelijkwaardige paarden zonder schoonheidsfoutje wat mij betreft.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:30

Angel (van Memphis): €4500,-
Wimbledon (van Puissance): €6000,-

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:41

En mijn paard?
Jumpower Z
* Jumpilot x Notaris Stamboom
* Ruin
* 21-05-98
* 1,60m
* Zangersheide
* B Dressuur
* B Springen

Ontzettend lief in de omgang. Erg braaf tijdens buitenritten. Veel springvermogen, 1 wedstrijd gestart, kreeg complimenten over zijn springvermogen.
We rijden niet actief wedstrijden i.v.m. gebrek aan vervoer, over een jaar gaan we actief starten.
Springt gemakkelijk losse hindernissen van 1.20m. Een parcours kan die 1.10m springen.
Kent verschillende L2 en M1 oefeningen (achterwaarts, wijken, schouderbinnenwaarts, stap-galop overgang etc.)
Hij heeft ook veel plezier in de cross.

Afbeelding

Afbeelding

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:23

Zouden jullie mijn merrie ook willen taxeren? ivm met verkoop. ;)

- Kissyfur
- 13 jarige merrie
- (abantos x j.amagun)
- 1.65 m
- donkerbruin
- M1 dressuur, L springen stargerechtigd

Deze merrie is energiek en is werkwillig. Ze is onwijs lief en betrouwbaar.
Deze allround merrie houdt ook van een buitenritje in het bos. :j
Ze is braaf bij de hoefsmid, trailer enz. Geen stalgebreken.
Ook ideaal paard voor de overgang van een pony naar een paard.

Afbeelding
Afbeelding

(voor meerdere foto's zie profiel :) )

_Memphis_

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:12

Jumpower Z: 5000, Mooie leeftijd, mooi gebouwd. Alleen jammer van weinig wedstrijdervaring en stokmaat ;)

Kissyfur: 5500, mooie kleur, mooie maat, mooi gebouwd. Zeer aansprekend paard. Mooi niveau, zou een mooi beginnerspaard kunnen worden ;)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:23

Wimbledon van de Rheehoeve; 5750,- hele leuke merrie met zo te lezen een fijn karakter en natuurlijk een interessant papiertje.

Jumpower Z; 4750,-, mooi type en heerlijk veelzijdig, ben benieuwd wat hij gaat doen als hij actief uitgebracht gaat worden. Ook een fijn karakter.

Kissyfur; 5000,- mooi overgangs paard of een leuk dier voor iemand die wat wedstrijdjes wilt rijden maar ook een buitenrit ziet zitten.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:37

Ben benieuwd;

Naam - Berthina Utopia
Geboren - 1 mei 2006
Afstamming - Emilion uit Gieke Utopia (oma van de Grand Prix dressuur paarden Jive Magic en Chatman Park Jac) v. Aktion. (vol. afst. zie onderschrift)
Hoogte - 161 cm
Africhting - Beleerd en beheerst alle gangen, kan ook een sprongetje maken en laat zien dat ze daar wel aanleg voor heeft, wel is ze zeer braaf en daardoor nog wat minder voorwaarts. Laat verder wel een hele leuke aanleg zien en met los bewegen vallen haar sterke achterbeen gebruik en net voorbeen gebruik extra op.
Karakter - Een vrolijke aanhankelijke merrie zonder merrie gedrag, in de groep komt ze naar iedereen even vriendelijk toe al kan ze op stal wat bezitterig zijn op haar voer. Doordat ze vrij koel is is ze al enkele malen alleen mee naar buiten geweest waar ze een voorwaartse maar koele indruk bij de ruiter achter laat. Enge dingen wilt ze graag even bekijken maar als ze overtuigd wordt dat dat helemaal niet eng is dan is het ook gelijk goed. Ze loopt zelfs zo het water in. Trailerladen is geen probleem en bij de hoefsmid heeft ze wat overtuiging nodig dat hij haar achterbenen niet opeet al valt het me op dat ze dat bij mannen eerder denkt dan bij vrouwen -> damespaardje?? Verder blijft ze natuurlijk nog een echte 3 jarige.

Afbeelding

Afbeelding

Haar mooie hoofdje (duidelijk van de Utopia lijn)

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:35

€4250,-

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:47

jumpower, 4000,-
niet mijn type paard. Ook nog niet veel bereikt.

Kissyfur, 6000,- mooi beginnerspaard. zou voor mij wat groter mogen :j

Utopia, 4000,- erg klein en niet mijn type :n

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:18

Jumpower: 4000-4500
Kissyfur: 6000-6500 (idd goed voor beginners)
Utopia: 3500-4000 (omdat ze nog erg jong is en nog niet veel ervaring heeft, hoe meer ze leert des te meer ze waard wordt)

Tis maar een schatting hoor ;) Dus sorry als ik ernaast zit ;)

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:52

Jumpower: 4500
Kissyfur: 6500
Utopia: 4000

en dan nu de mijne :o

Valiant
olivi (jazz x kelly) x esteban
merrie
7 jaar
1.68
's winters donkerbruin - in de zomer bruin
L1
karakter
heel lief karakter, maar niet echt geschikt voor de beginnende ruiter,
aangezien ze soms nog wel eens de olivi/ jazz trekjes kan hebben en dat is dan schrikken van niks of gewoon oppeens heel opstandig worden
zit echt geen kwaad in

Afbeelding

Afbeelding

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:21

Valiant: mooi paard, kan ze ook springen?? Kzou nu zo rond de 6500-7000 schatten..

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:26

Sha_r0n schreef:
Valiant: mooi paard, kan ze ook springen?? Kzou nu zo rond de 6500-7000 schatten..

ja ze kan wel goed springen alleen heeft er niet altijd even veel zin in haha :P

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:32

Rhaps: €3200,-
Weinig ervaring

Jeanine_84: €3500,-
Nog groen, maar kan een erg leuk sportpaard worden. Weet alleen niet wat de stokmaat ongeveer is, maar ga er vanuit dat die normaal is.

Danique1990: €5000,-
Erg mooi paard, maar opzich nog weinig ervaring voor de leeftijd

lovesal: €9500,-
Mooi niveau en nog wel een mooie leeftijd, alleen moeilijk karakter en ik vind het zelf niet echt een aansprekend paard.

Kadanzlover: €2000,-
Laag niveau voor de leeftijd, en wel erg groot

Trisca: €4500,-
Leuk paard, nog

Mieske: €3700,-
Erg fors/grof paard, nog geen wedstrijdervaring

_Memphis_: €4000,-
Erg leuk jong paard!

estherpitout : €4500,-
Mooi chique paard, jammer van het litteken maar het belemmerd niet

Puissance : €4000,-
Wenig ervaring voor de leeftijd, erg onduidelijke foto helaas.

tessii1991 : €3700,-
Al 11 jaar, maar vrijwel geen wedstrijdervaring. Kleine stokmaat

Sharon_91: €5700,-
Leuk paard, ook erg geschikt als leerpaard en mooi niveau. Jammer van de leeftijd

Woestein: €3700,-
Jong paard, klein en niet echt mijn type.

_Eliine: €5700,-
Leuk paard met een mooi niveau voor de leeftijd.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:03

Naam: Valencia
Leeftijd: 7 jaar
Stokmaat: 1,70m
Geslacht: Ruin
Afstamming: Hinault x Calvados x Voltaire (volle broer van de dekhengst Montreux)
Niveau: M springen. Ik wou de overstap naar het Z al gemaakt hebben, maar aangezien ik 21 augustus Overijsselse kampioenschappen (kringkampioen M springen) heb mag ik niet promoveren. Na de Gallopade gaan we dus naar het Z. Hij heeft ontzettend veel springvermogen en kan Z springen makkelijk aan. SGW B+1, lange tijd niet meer gedaan maar dit najaar gaan we weer starten. Ik ga 1 B cross rijden en daarna naar het L. Zeer geschikt SGW paard
Karakter: Fijn paard om te rijden. Ik heb met hem de overstap van de pony's naar de paarden gemaakt. Hij is niet altijd de makkelijkste maar hij is wel goudeerlijk.
Overig: helemaal goedgekeurd en geen gebreken

Hoofdje
SGW
Springfoto
Springfoto

Afbeelding

Naam: Wallstreet
Leeftijd: 6 jaar (met net 5 jaar pas zadelmak gemaakt)
Stokmaat: 1,64m
Geslacht: merrie (geen zeikmerrie, nog nooit gemerkt dat ze hengstig was iod)
Afstamming: Koriander x Joost x Porter
Niveau: L springen, kan veel meer. Ik heb zelf nog geen ineens een idee van wat haar vermogen is. Heb meerdere malen 1.60m met haar gesprongen en daar fluit ze overheen. Ze heeft een erg goede techniek en is gruwelijk snel met dr benen. Heeft ook 3 uitstekende gangen, dus ook goed dressuurpaard
Karakter: Geen beginnerspaard. Ze is erg bloederig en heet. Ze is wel eerlijk en zal nooit gemeen zijn. Het heeft ook een tijd geduurd voordat ik haar door had, maar ik begin haar nu echt door te krijgen en dan is het echt een wereldpaard. Je moet haar niet hard aanpakken maar je moet een deal met haar sluiten. Als je haar hard aanpakt werkt ze niet mee. Ze is met springen wel erg sterk en wil graag op de sprong af. Dit komt ook omdat ze in het L nog te weinig ontzag heeft voor de sprongen. Het is haar te laag. Als het wat hoger word komt ze zelf prima terug, maar zoals nu in het L moet ik haar meer tegen houden.
Overig: helemaal goedgekeurd maar helaas luchtzuiger

Hoofdje
Springfoto
Springfoto
Afbeelding

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:31

Jori, vooraleerst proficiat met het taxeren en het voorstellen van je paarden. Zeer goed en overzichtelijk gemaakt. Moeten wij allemaal eens een voorbeeld aan nemen.
Wat jou paarden betreft, ik ben geen springkenner. Dus "don't shoot", als ik mis ben. :+
Valencia (klinkt eigenlijk meer voor een merrie, maar dat doet niets ter zaken :P ) : polivalent paard met veel veel ervaring en vermogen. Zo op deze foto's vind ik hem vrij lang en mss een ietsiepietsie stijf in de bovenlijn. Ook groot van bouw, is hij minder wendbaar? Ik zou zeggen tussen de 18.000 en 23.000€
Wallstreet (klinkt dan weer meer voor een ruin... :P ) : zeer sjieke merrie, mooie springtechniek en die duidelijk geniet van haar werk. Soepeler dan Valencia precies, spijtig van het luchtzuigen.Maar als ze er geen kolieken van krijgt en het beholpen kan worden, valt het mee. Het is een merrie, wat voor mij een meerwaarde is. Ik zou voor haar zeggen tussen de 25.000 en de 30.000€
(Ik heb niet verwezen naar de afstammingen omdat ik ze eigenlijk niet goed genoeg ken)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:51

(ik taxeer nu even met het oog dat de paardenmarkt totaal op zyn gat ligt)

Jumpower: 3000,-
dit omdat ik sowieso géén fan ben van Notaris, hy is te klein om écht uit te kunnen blinken in de dressuur sport. & nog niets gepresteerd.

Kissyfur: 4250,-
leuk, maar niet bijzonder. Ook aan de kleine kant.

Utopia: 2500,-
jammer dat ze niet voorwaarts is, zelf vindik de drang/wil om te lopen erg belangrijk. En ze is nogal aan de kleine kant. (en de leeftyd uiteraard!)

Valiant: 3500,-
Niet mijn type paard met jazz kuren. Wel fijne schofthoogte.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:02

Valencia: € 10.000,=

Wallstreet: € 4000,= (ivm luchtzuigen)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:32

En dan nu mijn paard! Ik heb hem pas, dus ben benieuwd. :D

Leeftijd: 10jaar. 08-07-99’
Stokmaat: 1,72m
Geslacht: Ruin
Afstamming: Haarlem x Landwind II ( helemaal spring dus :o )
Niveau: Bij zijn vorige eigenaresse liep hij Z2+winst, en was ZZ-licht klaar. Kent de series om de 3 en de 4. Begin aan passage is gemaakt.
Karakter: Hij is een heel koel paard, als hij ergens van schrikt staat hij stil. Hij is heel gemoedelijk en vind knuffelen hartstikke fijn. En is werkwillig. Voor mij hét ideale leerpaard dus!
Overig: Hij heeft geen (stal) gebreken. Enige minpuntje van hem is is dat hij soms wat aan de fanatieke kant is met eten. :Y)

Afbeelding

edit; ik heb nog geen duidelyke rijfoto. :o ~~}>

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:47

Moooi paardje hoor :D
Maar springgefokt en springt helemaal niet? Alleen dressuur??
Maar goed zeg dat hij zo hoog rijd :D
Euhm.. Ik ben niet goed in schatten.. Maar Z dressuur en 10 jaar.. Schat dan zeker rond de 15.000-20.000 denk ik..

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:04

webster543 schreef:
Jori, vooraleerst proficiat met het taxeren en het voorstellen van je paarden. Zeer goed en overzichtelijk gemaakt. Moeten wij allemaal eens een voorbeeld aan nemen.
Wat jou paarden betreft, ik ben geen springkenner. Dus "don't shoot", als ik mis ben. :+
Valencia (klinkt eigenlijk meer voor een merrie, maar dat doet niets ter zaken :P ) : polivalent paard met veel veel ervaring en vermogen. Zo op deze foto's vind ik hem vrij lang en mss een ietsiepietsie stijf in de bovenlijn. Ook groot van bouw, is hij minder wendbaar? Ik zou zeggen tussen de 18.000 en 23.000€
Wallstreet (klinkt dan weer meer voor een ruin... :P ) : zeer sjieke merrie, mooie springtechniek en die duidelijk geniet van haar werk. Soepeler dan Valencia precies, spijtig van het luchtzuigen.Maar als ze er geen kolieken van krijgt en het beholpen kan worden, valt het mee. Het is een merrie, wat voor mij een meerwaarde is. Ik zou voor haar zeggen tussen de 25.000 en de 30.000€
(Ik heb niet verwezen naar de afstammingen omdat ik ze eigenlijk niet goed genoeg ken)

Haha dankje :D

Mooi geanalyseerd! Het klopt inderdaad dat Valencia (zo heette hij al :+ ) wat langer en strakker in de rug is. Maar wendbaar is hij absoluut wel :j
Papier van Wallstreet moet heel interessant zijn, maar daar heb ik zelf ook geen verstand van O:)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 12:05

Viceversa: €18.000,= - 23.000,=
Mooi paard met een nog mooie leeftijd en hoogte. Heeft al mooi gepresteerd, maar er zit blijkbaar nog meer in.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:03

@ Viceversa: Leuke leeftijd, al goed gepresteerd, kleurtje mee, fijn karakter & geen stal gebreken. 10.000 - 12.500 euro.
Valencia: Mooie leeftijd, goedgekeurd, geen gebreken, al goed gepresteerd & veelzijdig. 15.000 - 16.500 euro.
Wallstreet: Jong, waarschijnlijk veelzijdig en lekker allround. Karakter vind ik persoonlijk een nadeel + luchtzuiger 3.500 - 4.000 euro.
valiant: Mooi hoofdje, Qua type echt totaal niet mijn ding, afstamming vind ik persoonlijk een minpunt, olivi/jazztrekjes is negatief. Wel een mooie leeftijd maar nog weinig gepresteerd. 3.500 - 5.000 euro.
Berthina Utopia: Jong, onervaren, beperkte stokmaat, niet voorwaarts vind ik persoonlijk een groot nadeel. Wel een mooi lijntje, niet mijn type. 3.500 - 5.000 euro
Kissyfur: Mooie kleur, redelijk veelzijdig. Wellicht leuk als beginners/leerpaardje. 5.500 - 7.000 euro.

- Babsanna
- 3,5 jarige merrie (06.04.06)
- Odermus R x Ulft (Tina D stam, de stam van de dekhengst Samber, wereldkampioen Illian, internationaal dressuurpaard Iwan. 6 keurmerrie's, 1 goedgekeurde dekhengst & zeer veel goede sportpaarden)
- Diepzwart
- 1.65cm en groeiende
- Zeer gemakkelijk in omgang, laat zich aan de hand makkelijk leiden, koel in het hoofd, niet snel onder de indruk. Betrouwbaar, zeer eerlijk en sensibel paard. Op stal een knuffel, onder het zadel zeer voorwaarts, gemakkelijk nageefelijk, snelle achterhand, laat zich makkelijk bewerken & geeft de ruiter een goed gevoel.
- Maakt een goede sprong met veel vermogen (B/L parcourtje was geen enkel probleem), is slechts 1,5 maand echt onder het zadel geweest... Stap, draf, galop, halt knoppen zitten erop. Stuurt al vrij gemakkelijk weg, soepel in de mond/rug.
- Geen stalgebreken, goedgekeurd.

Afbeelding
Nog groen, onbespierd op de wei.
Afbeelding
http://i20.photobucket.com/albums/b210/Kelz_lagune/Picture_0651.jpg
1 week onder het zadel
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-08-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd, maximaal 2 foto's toegestaan

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:18

Babsanna: nog mooie jonge leeftijd, leuke afstamming en braaf.
4500,-