Ze heet twister en is 1.54 hoog en ze is nu 7 jaar oud (januari 8). Afstammeling: Kennedy X Samber X Onbekend Nivo: Binnen een jaar wedstrijden zijn we bijna Z
Met rijden pakt ze alles heel snel op en ze vind het ook leuk, ze is wel ondeugend en kan dan ook wel eens beetje gek doen in de bak (niet voor beginners). Het is pony maar loopt als paard dus dat is erg gaaf. In stal is ze superlief en betrouwbaar en ze is 100% verkeersmak. Ze kan ook wel leuk springen, en buitenrijden geen probleem.
Nu de mijne: *Parina [Havel (v. Cocktail) x Ballerina (v. Nurprimus)] *10 jaar (24-04-1997) * 1.65 * M2 dressuur gelopen, maakt een leuk sprongetje, maar nooit uitgebracht. Erg werkwillige merrie met mooi achterbeengebruik.
Parina: 6000 euro. Leuk paard. Twister: Rond de 5000 Victorie: Loopt erg mooi! Rond 6500 Ulaney: 5000
Nou, Sterre dan ook maar. Ben benieuwd.
Stamboeknaam: Tilda Z Roepnaam: Sterre Geboorte datum: 07-05-2000 Afstammeling: Corland x Silvio II Geslacht: Merrie Stokmaat: 1.67 Predikaat: Ster (80 op springvermogen) Niveau: M1 Dressuur en M Springen
Sterre is een mooie werkwillige merrie. Ze toont veel vermogen op de sprong. Ze springt met weinig moeite een hindernis van 1.60 m.
Ik ben bezig een paardje te kopen (helaas geen foto's omdat het paard (nog) niet van mij is mag dat niet)
Naam: Urion (Emilion (spring) x Ulft (dressuur)) 6 jaar, vos met mooie aftekeningen 1.64 hoog Heeft goede stap en draf, galop is nog niet zo goed omdat zijn bespiering slecht is op dit moment. Wordt erg weinig gereden, Daarom ook een grasbuik. Springen kan hij super goed, drukt zijn schoft goed uit en komt goed uit voor de sprong. Dressuur nog niet zo super, wijken kan hij nog niet (is hem ook nog niet geleert), maar loopt super nagefelijk, of je hem nu lang en laag wilt rijden of met een hogere hals. Hij wordt nog rontgelogisch gekeurd.
Kaprice: vind ik heel moeilijk, dus neem het me niet kwalijk als ik er erg ver vanaf zit Het is een goed leerpaard en ze is drachtig, maar wel al op leeftijd.. ik denk rond de €6000
Sommigen zetten hier alleen hun paardje neer om te laten taxeren. Het is dus wel de bedoeling dat diegene van tevoren ook de andere paarden die hier in het topic staan (uiteraard niet allemaal ) taxeren. Daarna zal hun eigen paard worden getaxeerd.
Te Amo: €5500 Ulaney: €5000 Victory: €5500 Twister: €4500 Parina: €6000 Tilda Z: €11.000
Nu de mijne.. Die staat bij het oldenburg stamboek ingeschreven maar mag denk ik ook wel hier..(hoop ik )
Naam: Passoa Diablo Leeftijd: 9(januari 10) Afstammeling: Pik Solo x Anderlass Geslacht: Merrie Stokmaat: 1.68 Niveau: Word januari gestart in de B, maar heeft altijd men wedstrijden in Duitsland gelopen(waar ze dan ook vandaan komt)zowel marathon als dressuur. Verder is het een paard dat snel leert en heel erg graag wil lopen, Wel kan ze een beetje heet worden, maar toch kun je er weer een klein of gehandicapt kind opzetten omdat HO ook echt HO is. Met buitenrijden is ze superbraaf.
Whitney: €7.000,-, denk ik toch zeker wel Leuk beestje! Larissa_: €5.000 Kaprice: €8.000, maar misschien meer. Ligt idd aan haar leeftijd.. Findira: €5.000, toch vrij klein voor KWPN, maar is een goede alrounder Larrisa (Victorie): tussen €4.000,- en €5.000,- , denk ik Ulaney: €5.000/€6.000 Twister: €5.000 _Pasja_: €4.500 Sterre: €11.000 Passoa Diablo: €7.000
B Stamboek: VB Type: DP Geslacht: Merrie Afstamming: _ x V (_ x _ I) Afstamming Geboorte datum: 1 jaar (08-04-2006) Kleur: Donker Vos Schofthoogte: - Beleerd in: Onbeleerd
Mars Heel veelzijdig, wel iets aan de oudere kant 6000-7000
Royal Dancer Pony maat, mooie afstamming 4000-5000
Kaprice Lijkt me een goed leerpaard 8000
Ariesta Kleine maat, mooi hoofdje. Maar geen kwpn 3000
Te Amo lekker jong, erg veelzijdig 10.000
Ulaney Jong, mooi gebouwd en leuke uitstraling, veel belovend. 5000-6000
Victorie Mooie maat 4000-5000
Twister klein maatje, mooie prestaties. Samber nakomelingen staan vaak wel bekend om lastig karakter. 4000-5000
Farina Mooie leeftijd, aardig niveau 5000-6000
Sterre erg mooi gebouwd, fijn hoofdje, veel capaciteit 10.000
Urion Moeilijk in te schatten. momenteel wat minpunten zou er nu niet meer dan 3000/3500 geven
Passoa Diablo Ik ben niet bekend met de afstamming. Mooi paard 5000-6000
Balouna Mooi hoofdje, goede afstamming 2000
Nu mijn paardje:
Tamara Geslacht: Merrie Leeftijd: 7 (27-04-'00) Vader: Mecenas Opa: Blanc Rivage Kleur: Platenbont Bruin Stokmaat: 1.66 (niet zelf gemeten, ze oogt groter, zou dus ook kunnen dat ze dat is) Niveau: Nog niet uitgebracht, altijd recreatief mee gereden en pas sinds 4 maanden engelse stijl met bit. Dit pakt ze fantastisch op ze is heel werkwillig en lekker voorwaarts, ik heb haar nu 2 maanden en ze wijkt al als de beste. Ze heeft ontzetend mooie gangen ook uitgestrekt en verzameld beheerst ze goed. Binnenkort ga k haar rustig aan (onderling) starten. Kan ook al een leuk sprongetje maken onder de man. Voorheen paralli mee gedaan dus ze heeft erg fijne manieren in de omgang, ik kan alles met haar doen (onderdoor kruipen, overal aanraken/vastpakken zonder protest, los mee laten lopen) ze is wel snel bang maar rent niet weg, blijft altijd bij je, ze springt hooguit een keer opzij. Parelli was ze tot niveau 4, schijnt hoog te zijn maar ik ben momenteel zelf nog aan het leren over parelli dus daar kan ik niet meer over vertellen. Nog een appart detail: Ze heeft DNA onderzoek en registratie, ipv een chip.