Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9362
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 23:25

Jeetje wat een verhaal Mrie.
Dat is het enige waar ik altijd bang voor ben als ik alleen op pad ga.

Weet je wel wat er gebeurd is?

Mel ziet er goed uit. Lekker hollands welvaren.

Sintara

Berichten: 7525
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 07:44

Ohnee, afschuwelijk mrie! Inderdaad echt een nachtmerrie :oo

Heb je wel hulp voor alles? Veel sterkte

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:07

kyrkelover schreef:
Jeetje wat een verhaal Mrie.
Dat is het enige waar ik altijd bang voor ben als ik alleen op pad ga.

Weet je wel wat er gebeurd is?

Mel ziet er goed uit. Lekker hollands welvaren.


Ik weet nog vaag wat er gebeurt is, dat ik daarna dacht dat ik aan het dromen was, met mijn ogen open me realiseerde dat ik geen flauw idee had waar ik was. Ik belde meteen mijn stalbaas, die was al naar me op zoek want Moen was alleen thuis gekomen. Ik ben gaan staan zodat ze me konden vinden, en die truuk werkte. Ben alleen daarna meteen weer gaan liggen van de pijn.
Ambulance
Scanapparaat
Hé mijn man hier...
auw auw auw auw AAAAAAuwww

Ik ben alwel een miljoen keer alleen weggeweest, uuuuuren lang. Ik denk niet graag aan de risico's, maar Sinds Ocho er nietmeer is is het toch een heel ander verhaal geworden.
Vandaar dus ook mijn twijfel of ik dit nog wel wil. Misschien is mijn tijd wel geweest en moet ik andere dingen gaan doen

Grecha

Berichten: 65
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:10

Desi_2409 schreef:
Lookie is ook knap, hoofdje lijkt wel iets Arabisch te hebben, lijkt beetje zo'n deuk of komt dat door de foto?


Nee klopt! Haar hoofdje is gewoon zo. ik vind het ook heel apart hoor voor een volbloed ;)


mrie schreef:
@Grecha, hij tolt al langer dan dat hij bij mij is, het is dus niet gelukt om het met tijd te laten minderen.
Maar ik vind het wel heel lief dat je meedenkt. Nu heb ik andere dingen aan mijn hoofd:

Afgelopen dinsdag ben ik van Moene af gevallen, 6 gebroken ribben, bloeding bij de lever, hersenschudding.
Ik kan mij er weinig nog van herinneren en ben heel blij dat mijn stalgenoten me zijn gaan zoeken toen Moen in zijn eentje thuis kwam. Het heeft ongeveer twintig minuten geduurt voor ze me gevonden hebben. Ik kreeg een enkeltje met een felgekleurde auto en een verblijf van vijf nachten in een drie strerren bed
Ik ben nu weer thuis heb een abonement op de morfine en daarmee hoop ik het te redden.
De moeilijkste vraag is: Wil ik dit nog wel? Is dit het dan? Hoe?

(Ik ga niet reageren op vragen over of ik mijn cap wel op had ect... Ga er maar vanuit dat ik een verstandige ervaren paardenbezitter ben)


Wat vreselijk mrie! Heb je enig idee wat er gebeurd was? Aan de kletter gegaan? Ineens omgedraaid? Pffff nee niet leuk zo :knuffel:



Afbeelding

Ondertussen staan mijn twee spookjes overdag op stal en snachts buiten. Niet zo bevordelijk voor mijn wei, maar deste fijner voor mijn twee apekoppen :+ :+
Ook hebben ze nieuwe dekens gekregen, want het stikt hier van de rondvliegende pikkebeesten! Is dat bij jullie ook zo? En hoe lossen jullie dit op? Ik spoot me een ongeluk iedere dag met die anti-beest-spuitbussen, dus daar had ik ff genoeg van }>

Oh enne.... Mel ziet er goed uit! Rond en gezond <3

Sintara

Berichten: 7525
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 14:07

Ja ik was vanochtend super vroeg wakker dus was een stapritje gaan maken, toen was het nog maar 21 graden.

Maar niet te doen met die dazen... Heel irritant, ik heb er wel 20 platgeslagen! Ook nog een keer afgestapt omdat er drie onder mel dr kin zaten en ze een beetje loco werd qua hoofdzwaaien(logisch).

Hoe gaat het met de vliegendekens? Ik ben zo bang dat mel dr velletje dat gaasspul niet kan hebben :=

Ik ben wel blij dat mel in goede conditie staat nu, met de verhuizing zal ze wel wat inleveren weer maar daar ben ik zo niet zo bang voor.

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:37

Jeetje mrie wat heftig! Hoe gaat het nu verder met je, aan je bericht te zien toch wel veel pijn ondanks Morfine...

Dit is voor mij ook mij grootste angst. De laatste paar keer ook weer veel spanning gehad, ondanks dat het weer een paar weken echt goed ging!
Daarom het ik nu toch de knoop doorgehakt om een geschiktere eigenaar voor Moos te gaan zoeken. Vind het super moeilijk om hem "tekoop" te zetten, omdat hij echt het allerliefste paard is wat ik ken... maar het is voor hem ook niet eerlijk om altijd gespannen te zijn en als grondwerk/longeer/wandelpaard komt hij echt wat tekort. Hij is super werkwillig, dus hij verdient gewoon iemand die hem het vertrouwen terug geeft en lekker plezier gaat hebben.
Dus als jullie nog iemand weten die interesse in hem zou kunnen hebben, hoor ik het graag!

Grecha

Berichten: 65
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:20

Sintara schreef:
Hoe gaat het met de vliegendekens? Ik ben zo bang dat mel dr velletje dat gaasspul niet kan hebben :=


Zo teer zijn ze nu ook weer niet he :+
Zijn de duurste dekens die ik kon vinden.
De paarden vinden het wel okay, maar ik heb toch het idee dat het er vandaag veel te warm voor is. deze dekens zijn nl van dikker materiaal gemaakt dan de doorsnee vliegendeken (Horseware protector) en ik heb het idee dat ze eronder gaan zweten.....
Maar hun velletjes kunnen het wel hebben hoor, ze zijn op de juiste plaatsen voorzien van een soort gladde voering.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 17:46

@ purple
Morfine is minder makkelijk als dat het klinkt, de eerste versie kon ik niet tegen, misselijk, spugen.
De tweede versie kon helemaal niet samen met andere medicatie die ik gebruik, er had even iemand niet opgelet zeg maar. Kwam gelukkig goed.
Nu heb ik morfine pleisters die drie dagen werken, tegen de tijd dat die drie dagen om zijn dan is dat goed te merken. De pijn is ook niet continu, onwillekeurige beweging zijn het ergst. Er zitten heel veel spieren aan je ribben, bijvoorbeeld die om je balans te houden. opstaan of gaan liggen is pijnlijk

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:31

Heb je nu Fentanyl pleisters? Mocht dat nog niet voldoende zijn, of zoals je zegt bij bepaalde momenten erger zijn, bestaan er ook nog kortwerkende pillen.
Ik werk zelf in het ziekenhuis, heb wel vaker mooie combinaties qua pijnstillers uitgedeeld :P

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 09:21

Nobli vond een vliegendeken prima en kreeg daar géén schuurplekken van. Moet wel zeggen dat je eind van de zomer wel wat weggeschuurde haartjes zag, maar geen vervelende plekken ofzo. Hij groeide natuurlijk nog dus we moesten drie keer van maat wisselen, want een te kleine deken geeft bij zo’n porseleinen paardje wel plekjes.

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7525
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:12

Welke deken heb jij?

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-22 10:51

Ik?
Ik heb gewoon diversen… twee met zebra strepen, een blauwe van EJ. Moet eerlijk zeggen dat het niet de duurste zijn hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:07

Jeetje, mrie, wat een heftige val is dat geweest! Heel veel sterkte! :(:)

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:16

Pfoe wat een warmte he afgelopen dagen. Ben blij dat het weer wat afkoelt.

Vandaag maar weer eens gereden na een paar dagen niks gedaan te hebben. Even rustig een kleine 20 minuten wat losgewerkt en m daarna heerlijk gewassen. Had eigenlijk wedstrijd vanavond maar dat is verplaatst naar zaterdagochtend.

Sintara

Berichten: 7525
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:50

Jaa, hopelijk gaat het zondag een beetje meevallen als ik mel ga verhuizen :=

Gelukkig ga ik onder het zadel en niet met de trailer xd.

morgen en overmorgen is ze vrij, zaterdag ff kort longeren /grondwerken en dan moet ze er wel klaar voor zijn :Y) ik heb er veel zin in, hopelijk gaat ze snel op dr plek zijn daar dan is zij ook weer blij..

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9362
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:34

Succes met verhuizen morgen Sintara.
Wij zijn in de afgelopen paar jaar 5x moeten verhuizen helaas.
Gelukkig doen die paarden er allemaal niet zo moeilijk over.

Gisteren kwam Roi aan de start tijdens de Brabantse kampioenschappen springen met zijn 13 jarige (gister jarig) amazone.
1 pechbalkje maar een zeer net rondje voor dit nog beginnende duo.
Ik ben erg trots op ze, want doe het maar eens zo jong en met een volbloed tussen al de springpony's op een kampioenschap staan met gierende zenuwen door je lijf.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 10:09

Knap hoor!

Wij gaan morgen een paard bezichtigen. Geen volbloed, haha. Ik vind het een onwijs leuk dier zo vanaf de beelden. Hopelijk matcht dat in het echie en is ze daarnaast natuurlijk helemaal gezond…

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2475
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:11

Leuk om altijd te zien hoe Roi zo lekker veelzijdig z’n gangetje gaat.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:11

Netjes hoor!

Hier weer 2 winstpunten verdiend met de dressuur vandaag, we zijn nu B + 12 :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9362
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:35

Lekker bezig Laura!!

Sintara

Berichten: 7525
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:34

Leuk hoor allemaal. Succes morgen met paard bezichtigen morgen AlwaysH :D ik gun het je!

Morgen verhuizen inderdaad, ik heb alles geregeld voor zover ik het kan regelen, ik hoef het morgen alleen nog maar gewoon te doen :).

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 14:08

Succes met Mel, komt vast goed!

Dankjewel:)

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:15

Wat voor een paard ga je kijken always?

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 17:05

Vos kwpn merrie. 5jr van 1.76. <3 Ze voldoet aan alle eisen, dus ik hoop dat ze leuk is en zo ja; dat ze natuurlijk door de keuring komt.. :=

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9362
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:06

Ahh leuk Always.
Hoop voor je dat het goed voelt tijdens het proefrijden en dat ze door de keuring komt.