Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:52

Ghashira ik wens je veel sterkte en kracht, nu maar ook in de tijd erna omdat je soms toch momenten of dingen tegenkomt dat je denkt aan je vader.Hopelijk eet jullie hond wel, Die van ons was de laatste dag onafscheidelijk bij m'n vader en wilde zelfs niet uitgelaten worden en ging pas na 5 dagen weer wat eten.
Tja zoveel liefde dat is toch niet te bevatten....

Belinda hele leuke foto's

en het sportpaarden verhaal is ook helemaal waar,loopt het niet met een krul in de nek dan stelt het niets voor en al zeker als het geen bekende ouders heeft om in een adem te noemen!

hier is er aan me gevraagd wat me toch bezielde om een konik te kopen _O-
ik heb er dan ook hartelijk om gelachen want toen ik zei dat je er gewoon op kon rijden waren ze zo vertrokken. En ik weet zeker als ik op haar kon rijden dat we juist veel bekijks zouden hebben op wedstrijd en boven al geen modderfiguur zou slaan.
Wel is er al vraag vanuit de ringrijders vereniging of die pony ook te leen is voor volgend jaar omdat haar aanwezigheid en aparte verschijning ook de toeristische en edukative kant van het commentaar voor de toeschouwers zou oppoetsen. dus ook voor sommige dingen zijn ze juist ideaal en dat draagt weer bij aan een beetje meer positieve bekendheid.

verder is smoky haar buik echt al aan het groeien en volgens mij zag ik gisteren haar buik weer bewegen, zo een geluksmomentje!Wel is ze beschermender als je aan haar buik zit maar ze stapt dan opzij maar doet niets.

De moeder kat heeft nu zelfs 2 jonge katjes geadopteerd van een helaas verkeersslacht offer, het arme beestje was gewoon helemaal plat gereden walgelijk %)

Denise hoe gaat het met je paardje haar voet?

Bootscoot hoe gaat het met jou en de revalidatie? en nog wat van boots gehoord hopelijk gaat het hem goed, ik had hem graag willen volgen.....maar tja het was niet anders.

en hoe is het met Bommeltje gaat het al weer iets vooruit? ik hoop het echt zovoor je!

En Kelz al reacties gehad? lastig he dat prijzen bedenken en ook dat geonderhandel met evt kopers.
meestal volg ik mijn hart , krijgt mijn paard het goed dan ben ik soms toegeefelijker als bij mensen waar ik aan twijfel of die ik niet mag. :o

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:37

Poeh heftig gecondoleerd en heel veel sterkte!

@kwita, ja dat vind ik ook het belangrijkste!
zolang ze maar goed terecht komt en fijne mensen zijn.
als ik mijn kosten er een beetje uit heb enzo ben ik alleen al erg blij!
wel een paar reactie's gehad maar niet echt overtuigend.
even aankijken nog en anders mis ook even op marktplaats zetten

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:56

Het clubje dunt wel uit zo ;(

Denise, hoe gaat het met Chayenne? Ze zal vast een stuk opgeknapt zijn nu!

Bommeltje, hoe gaat het met je? Hoop dat je je al wat beter voelt.

BootsScoot, hoe is je eerste week reva geweest? En heb je al wat van Boots gehoord?

Kwita, ik ben ook al uitgelachen toen ik vertelde dat ik met Indah ook wat wedstrijdjes wou doen. Ik weet dat hij best leuk rond kan hupsen en weet ook zeker dat je niet voor gek zult staan. Sterker nog, je valt lekker op met zo'n grullo tussen al die saaie bruine paarden :o

Van, nog hitsige hengsten aan de poort gehad? :')

Met Indah gaat alles goed. Hij en de shet zijn beste maten en ondertussen heeft Indah een stiekeme relatie met Zola, de bazin van de kudde. Net Romeo en Julliet die 2 :') <3

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:13

Cheyenne loopt gelukkig weer helemaal goed, Menno is gisteren weer 3 uurtjes nar buiten geweest.... Nu weer even conditie terugkweken.... Bizar hoe snel dat achteruit gaat als ze 2 weken niet gereden wordt... En dan loopt ze nog wel 24/7 buiten op een héél groot stuk land....

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:57

Ah fijn om te horen dat ze weer aan de gang kan! :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:15

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:39

sterkte Ghashira :(:)

Gisteren endurance Drents Friese Wold gereden. 27,5km uitgereden met 10,06km/ph
ging echt super lekker. Dit keer bij de finish op 4 minuten aangeboden voor hartslag die was 52, ik had wrs nog wel eerder aan kunnen bieden maar mijn hartslagmeter wou niet helemaal meewerken maar in vergelijking met Ommen(na 6 minuten hartslag van 56) al weer een stukkie beter :D
op de nakeuring wel een B op locomotie waarschijnlijk heeft ze zich ergens verstapt oid.
weer 3 winstpuntjes rijker *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:48

Wauw Van wat goed!!
super toch weer een mooie verbetering! En een paar prachtige foto's rijker!

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:35

Super Van! Mooie foto's ook.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:19

Weer een hele prestatie, knap hoor! En hele leuke foto's weer :) Wolf ziet er heel goed uit, die heeft er echt plezier in!

Ik zie nu dat ik in mijn vorige bericht Van vroeg naar de hengst, maar bedoelde Avalon :o

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:36

Wauw Van, ziet er echt stoer uit zeg, en een goede prestatie! Erg leuk

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:22

Prachtige foto's Van!

Hier deze week erg rustig. Ik vertrek overmorgen voor studiereis naar het oerbos in Polen, dus durfde het niet aan om deze week op Loki te gaan rijden ;) Zou echt wat voor mij zijn om uitgerekend deze week ongelukkig eraf te vallen. Dus we pakken het weer op zodra ik terug ben. Uiteraard ga ik proberen om in Polen ons lievelings-ras in zijn oorspronkelijk natuurlijke habitat op de foto te zetten zodat jullie mee kunnen genieten ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:36

ohh veel foto's maken hoor, en natuurlijk een hele fijne vakantie!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:21

Veel plezier Avalon! Ben héél benieuwd naar de foto's :)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:54

Veel plezier Avalon!!

Cupido0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:58

Vind Konik paarden erg leuk qua uiterlijk.
Zeker interesse in, heb er zelf geen.

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:40

Welkom Cupido :)
Er worden hier regelmatig advertenties geplaatst van Konikpaarden dus misschien komt er zo wel eentje op je pad :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:03

nou nu heeft smoky haar laatse basis inenting te pakken, de inval dieren arts dacht dat ze een ijslander was hihi, ze schrok er n beetje van dat ze een konik =wild paard moest inenten _O-
ja, ze kende ze alleen uit het wild toen ik vertelde dat je er ook op kunt rijden schrok ze....( tja ik zal er niet opgaan want dat zou wel wat zwaar zijn) Maar toen ze weg ging was ze overstag... het was wel n heel lief ponytje <3.
Vanavond weer ponyrijden met de kindjes ga zo haar manen vlechten en ben benieuwd wat de ouders er weer van vinden <<)
En het leuke is dat smoky dan altijd zo ontzettend lief is omdat ze het dan zo leuk vind! *\o/*
tja ik heb n wilde beest, maar dan wel n heeele lieve. en dan te weten dat ze nooit een tel in het wild heeft geleefd :D. En dat ze meer kilometers heeft gereisd dan ik in heel mijn leven heb gedaan.
van voor naar achter in polen, naar onder in duitsland naarboven in duitsland dan naar gelderland ( nederland) en nu is ze in zeeland!!
En nog steeds is ze verontwaardigd als ze niet mee mag als de trailer aan de auto zit, ze vind het echt leuk om mee te mogen zelfs al is het om de trailer naar de stalling te brengen en gewoon mee terug te wandelen het is een echte onverschrokken avonturier!!

Ohh ik ben echt zo blij en trots op haar! *\%/* zucht

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:16

Wat leuk Kwita! Had de uitdrukking op de DA haar hoofd wel willen zien :')

Wat een topdier is Smokey toch! Heb nog een hele weg te gaan, maar weet zeker dat ik Indah ook zo super mak wil :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:39

veel plezier Avalon :)

nog wat plaatjes van zondag van een van de grooms van een rijmaatje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:03

Haha Kwita ik had het hoofd van de DA ook wel willen zien!

Heerlijke plaatjes Van! Ziet er super uit :D ! jaloers

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:32

Vanmiddag in het heerlijke zonnetje een schrikparcourtje uit gezet. Wapperend sjaaltje hier, hoge tak daar, een dekentje op de grond en een parapluutje niet te vergeten :Y)

Rustig beginnen met de sjaal.. Neuh niks aan, dacht Indah. Of ik hem nou over z'n nek hing, over zijn rug legde of langs z'n benen wapperde. Hij gaf er niks om.

Oké, stapje hoger. De tak waar we onderdoor moesten. Neh, ook dit is een eitje voor mijn grote baby!

Dus.. De deken dan maar? Hmm toch wat aarzelen en kijken, mij vragend aankijken om vervolgens weer naar de deken op de grond te kijken. En nu? Één voetje erop, beetje schrapen met z'n hoefje en er dan toch maar met hoog opgetrokken voetjes overheen :')

Weer een hindernis minder! De paraplu dan? Mwe.. Gaf hij nóg minder om! Boven z'n hoofd dan? Neuh ook niks.. +:)+

Wat een heerlijk nuchter dier is het toch. En zo vol van vertrouwen, heerlijk!

Topknollie <3

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:30

van de dames met een boomloos zadel, welke hebben jullie en waarom?
en hoe zit het met die pommels hoe bepaal ik haar maat ?
kan er eigelijk niet uitkomen

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:26

Ik heb een Barefoot Cheyenne. Pommel bepaald door middel van het Barefoot sjabloon wat je op internet kunt vinden. Deze kun je uitprinten en op karton plakken, om vervolgens de rug mee te meten (goed dat je het hierover hebt, want dit moet ik weer eens doen!). Heel veel reviews/topics op bokt en andere fora gelezen, uiteindelijk op de gok een tweedehands Cheyenne gekocht. Bevalt me super goed, zit heerlijk, ook voor langere ritten. Kaiyo loopt er goed onder. Overigens geen andere boomloze zadels geprobeerd, dus heb weinig om mee te vergelijken als het puur om boomloos gaat.

Dit is de link naar het sjabloon: http://barefoot-saddle.nl.server693-han ... ftbreedte/

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:19

Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben weer terug uit Polen. Afgezien van de prachtige vrijgezellen hengstengroep recht achter onze camping ;) viel de hoeveelheid Koniks die ik gezien heb een beetje tegen. Neemt niet weg dat het een mooie en interessante reis was natuurlijk.

De paardjes hebben het ook prima gedaan, maar was blij dat ik ze weer zag. Vandaag was het zo warm, dat ik met Loki naar huis ben gewandeld om hem lekker onder de tuinslang te zetten. Eerst was hij bang dat ik hem probeerde te verzuipen met de slang, maar toen hij er aan gewend was vond hij het HEERLIJk. Hij bleef gewoon los stilstaan, de brave hendrik :D