KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:12

natuurlijk ik accepteer jou mening volledig. Als die klopt dan zal ik wel blind zijn, en heb ik mij een hoop laten wijsmaken. Bedankt dat je je tijd erin hebt gestoken om dat allemaal te schrijven

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:14

armanike schreef:
natuurlijk ik accepteer jou mening volledig. Als die klopt dan zal ik wel blind zijn, en heb ik mij een hoop laten wijsmaken. Bedankt dat je je tijd erin hebt gestoken om dat allemaal te schrijven

Zo, die voel ik wel. #)

Ik heb het nog hier subtiel neer gezet...

;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:15

En Inja dan? ;) :P

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:15

Ik sta voor iedereen zijn of haar mening open. Zeker geen aanval naar jou toe? Ik zeg gewoon dat als jou mening klopt ik flink ben opgelicht, ik niks van paarden weet en ik een andere dressuur en spring lesgever moet zoeken?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:18

je hebt hier geen fotoos neergezet waaruit je ook maar kan opmaken dat ze talent voor dressuur of springen heeft, wat we kunnen zien is alleen dat ze een groot minder aansprekend hoofd heeft en niet zo mooi getekend is, voor de fok is ze imo vanwege haar papier niet interessant.

dus zolang er geen betere foto's zijn is ze imo ook niet meer waard dan 2500.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:19

armanike schreef:
Ik sta voor iedereen zijn of haar mening open. Zeker geen aanval naar jou toe? Ik zeg gewoon dat als jou mening klopt ik flink ben opgelicht, ik niks van paarden weet en ik een andere dressuur en spring lesgever moet zoeken?

Ach meid, dat was dus voor mij verspilde moeite. Als jij me zulke steken geeft. En bedankt!!

Dan denk ik dat je blind bent en dat je flink opgelicht bent. Succes met je paardje :)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:23

Wat is niet mooi getekend? Er word mij anders altijd gezegd dat ze heel mooi getekend is en behoorlijk speciaal.
Ik ga vanavond naar mijn ouders dus dan zal ik de papieren eens helemaal uitpluizen en hier zetten.

Ze heeft van voor op haar borst mooie tekeningen, oké de foto's kunnen misschien beter.
Maar daarom hoeft er niet zo scherp uitgehaald te worden.
En EENITRAM , nogmaals ik vind jou mening fijn en eerlijk. Ik zeg alleen dat iedereen rondom mij heel iets anders zegt? Wat moet ik dan zeggen, bedankt voor je mening hij klopt voordelig, wat heb ik een rotzooi in mijn stal?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:25

ik vind een bonte alleen mooi als ze hoofdzakeijk donker zijn, en niet zoals die van jou wit klein beetje donker.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:28

armanike schreef:
Wat is niet mooi getekend? Er word mij anders altijd gezegd dat ze heel mooi getekend is en behoorlijk speciaal.
Ik ga vanavond naar mijn ouders dus dan zal ik de papieren eens helemaal uitpluizen en hier zetten.

Ze heeft van voor op haar borst mooie tekeningen, oké de foto's kunnen misschien beter.
Maar daarom hoeft er niet zo scherp uitgehaald te worden.
En EENITRAM , nogmaals ik vind jou mening fijn en eerlijk. Ik zeg alleen dat iedereen rondom mij heel iets anders zegt? Wat moet ik dan zeggen, bedankt voor je mening hij klopt voordelig, wat heb ik een rotzooi in mijn stal?

Ik voel me toch behoorlijk aangevallen hoor.

Zolang jij er maar een pleziertje mee hebt; Prima! Jij vroeg naar een taxatiewaarde, prima. Heb ik daarna ook nog netjes onderbouwd. Maar als ze in jou omgeving er heel anders over denken dan, óf zit ik er totaal naast, óf zijn de mensen in jou omgeving steke blind.

Zolang jij je rotzooi maar in jou stal houdt dan vind ik het goed :wave:

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:31

MarjanB schreef:
En Inja dan? ;) :P

Potsdam ; geen KWPN-er? Ben aan het rekenen en je gaf aan dat ze 7 jaar was? Dan heeft ze óf voorheen een andere naam gehad, óf ze is geen KWPN-er? Correct me if i'm wrong

Ook jou profiel heb ik bekeken.

Mooi paard, aansprekend hoofd. Is ze lastig om van voor omhoog te rijden? Ze lijkt lang van voren. Wel mooi gebouwd en oogt "groter"?!

Ze is braaf en kan rustig een B-proefje lopen. Maar ik denk dat ze, als ze later hogerop komt met dressuur, moeite krijgt me de oprichting. Ik denk wél dat ze het kan.. mits goede begeleiding. Springen beoordelen ben ik niet zo goed in.

Braaf paardje met een knappe uitstraling.

Edit: Maak er maar zeker 3000 van na het bekijken van de profielfoto's :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:08

Moderatoropmerking:
Het taxeren van een paard heeft naast puur het objectief bekijken van een paard vaak ook een subjectieve kant. Immers zoveel paarden zoveel meningen. Vandaar ook dat een taxatie lager of juist hoger kan zijn dan de eigenaar zelf denkt.
Het plaatsen van foto's van jouw 'droompaard' en vervolgens de reacties erop kunnen erg confronterend zijn. Vandaar ook dat een discussie soms onvermijdelijk is. Graag zie ik wel dat deze discussie respectvol blijft.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:15

armanike mag ik vragen waarom je de mijne op 2700 taxeerde?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:27

nicky_rilana schreef:
armanike mag ik vragen waarom je de mijne op 2700 taxeerde?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:29

sorry sorry...

Uh leuke papieren, mooie maat, leuke alledaagse kleur.
Maar nog jong en vollop in ontwikkeling

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:38

Ow oké dankje

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:52

listiglistje schreef:
Bonte Willem heeft zelf een KWPN papier (blauw) en is AES goedgekeurd (en nog bij andere stamboeken),
mijn paard is nl een neef van hem ;) hij komt uit een zeer goede KWPN moederlijn, zijn vader liep GP en is idd een Fries.

Maar de moeder van die bonte is toch een Concorde? die is KWPN ggk, dus als daar een vol papier bij zit, dan krijgt het veulen gewoon een KWPN papier, maar wel blauw ;)

Ow dat hebben ze dan verandert, was vroeger niet zo!

Zal ook weer eens een poging wagen dan:
Armanike: 2000,- Kwa papier niet interresant voor de fokkerij, nog geen niveau, wat eenvoudig in de bewegingen zo van de foto's af te zien. Als ik er een bod voor 3700,- voor zou krijgen was ze bij mij ook heel snel weg met een grote strik erom! Da's een heel royaal bod toch! :j

MarjanB: 3500,- Lekker makkelijk kleurtje, alleen jammer dat ie kwa niveau wat achterloopt!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:53

Duvall: Ik denk rond de €4500,- mooi paard, maar nog jong en daardoor natuurlijk nog ongeklasseerd.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:15

Vulina schreef:
Duvall: Ik denk rond de €4500,- mooi paard, maar nog jong en daardoor natuurlijk nog ongeklasseerd.

ik heb 1x B gestart in de selcties en was 3e

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:42

Hier nog even wat taxaties van mij, mijn paard staat op pagina 80. Ik zal zelf binnenkort even recente foto´s maken. Nu ze in de nacht op stal staat en dagelijks in handen is, raakt het baby paardje er al echt af en is het al een echt sportpaard als je haar ziet staan
Maaike 1500 euro, paard ziet schraal, afstamming is niet echt voor de sport of fok en haar hoofd is iets lompig. Niet mooi bont. Wel leuk paard voor recreatie, maar type niet wat kwpn voor fokdoel voor ogen heeft.
Inja 4500 ziet er goed uit, alleen alweer 7 en pas b...(wel lekker eerst kunnen uitgroeien!)
Nienke 2500 gezien leefttijd, nog niet op niveau en pittig onder het zadel(dit interpreteer ik als niet braaf)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:47

wat is de afstammeling van jou paard? ik vind het wel leuk lopen, maar nog erg jong, ik denk rond de 3000 euro

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:54

nicky_rilana schreef:
wat is de afstammeling van jou paard? ik vind het wel leuk lopen, maar nog erg jong, ik denk rond de 3000 euro

Sir Oldenburg X Krack c X Clavecimbel Dus wel wat apart, voor 3000 euro hou ik er nog een tijdje. Hoop dat het een goud mijntje word als ze over een jaar of 2 in het M loopt. In december ga ik haar laten prokken

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:57

ja want het is zeker een leuk paard, maar ze kent nog helemaal niks en dat scheeld, als ze zadelmak is en dan braaf, dan denk ik rond de 6000 euro. maar wat vind je van de mijne staat op pagina 90

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:01

Nicky_rilana: Met geklasseerd bedoel ik dat ze prestatie heeft geleverd. Ze is dus nu wel B geklasseerd, maar dat maakt haar voor een taxatie niet gelijk meer waard.

Femkemaats, leuk ding! Op dit moment denk ik ook rond de €3000,-, als ze PROK/ster oid krijgt wordt dat al meer. En natuurlijk beleren en starten...
Een onbeleerd paard krijg je momenteel gewoon niet meer voor denk ik..

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:11

nicky_rilana schreef:
ja want het is zeker een leuk paard, maar ze kent nog helemaal niks en dat scheeld, als ze zadelmak is en dan braaf, dan denk ik rond de 6000 euro. maar wat vind je van de mijne staat op pagina 90

Nu ook rond de 6000, vind dat je een ontzettend leuk paar heb helemaal mijn type. In het filmpje nog wat onrustig in der aanleuning. Als ze over een jaar op M niveau loopt rond de 9500 euro, zou ik er wel aan willen uitgeven(als ik het zou hebben ;) )

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:57

Moderatoropmerking:
Ik heb een groot deel van de eerder gevoerde discussie in dit topic verwijderd. Nogmaals, het taxeren van een paard heeft altijd een objectieve en een subjectieve kant. Echter is het niet nodig om hier een ellenlange discussie over te voeren in dit topic.