KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:28

(Whoops _O- Zoals ik zei.. )

Ferero: €5750?

Ik weet niet hoeveel paarden je hebt moeten taxeren voor je je eigen er tussenzet, ik heb er nu 3 gedaan.

Wimbledon van de Rheehoeve.
Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=118750
Havidoff x O.Mozart x Enfant de Normandie.
Ze komt uit 2003, is nog niet uitgebracht, ik ben van plan haar te gaan starten vanaf oktober of januari (afhankelijk van hoe het gaat :o ).
Stokmaat: 1.64m/1.65m.
Klinisch goedgekeurd en röntgen ook(allemaal 1en en 1 2) (als we nog een keer röntgen zouden doen, dan zou ze PROK zijn ofzo?).
Ze is een echte goedzak (met hier en daar wat streekjes _O- ), ook bloed toevoegen lijkt geen probleem.
In 2007 had ze een hengstveulen van Johnson (van Jazz) en in 2008 een merrieveulen van Florencio, beide zijn net zulke lieverds als Wimpie.
Ze heeft "schoon" bloed, er zit nog helemaal niets in van de Nederlandse hengsten die momenteel rondlopen (ehm, hoe zeg je dat? :P).
Ze is nog geen ster, als driejarige is ze naar de keuring geweest maar was nog te jeugdig. Het was echt nét geen ster. ^)
De mensen van de keuring zeiden dat we het gewoon weer moesten gaan proberen, en dat wil ik ook doen.
Wimpie schrikt zowat nergens van, is verkeersmak en lekker koel in haar hoofd.

Afbeelding

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:13

Mariska_R schreef:
Ferero €5.500

Bedankt voor Wannahave's taxatie!
Ben ook erg benieuwd hoe ver we samen gaan komen,is een uitdaging,heb zelf ook nog niet veel ervaring met het M :))

Wow wat een hoog bedrag! :P
Oh dat gaat helemaal goed komen met jullie twee hoor denk ik. Vind het echt een mooi paard om te zien.
Is echt leuk toch, zo'n uitdaging. Samen komen juliie vast heel ver. :D

estherpitout

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:17

Puissance met Wimbledon: uhm tussen 6000 en 7000 ??
Nog geen wedstrijdervaring, nog wel jong dus nog tijd zat. Mooi paard om te zien, jammer dat je niet nog een duidelijkere foto hebt van dichtbij. Volledig ggk is een grote plus. En braaf karakter is ook altijd mooi meegenomen.

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:18

Niemand de mijne meer taxeren O:)

:+

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:19

had ik de jouwe al gedaan? ja toch?

Ja :D zag ej al in mijn lijstje staan

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:23

Ja jij wel en nog een paard.. Maar niet allemaal op deze pagina :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:25

die van mij staat alweer 10 paginas terug :?

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:26

op hoeveel zou jij Ferero taxeren Memphis?
Orienta ik zal jou paard even bekijken ;)

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:30

De vosmerrie van Orienta: rond de €5000-€5500.
Weinig info jammer genoeg. 13 is nog een prima leeftijd, en een leuk papier voor zover ik zie. Moeilijk om te rijden zoals je veel van Jazz hoort? Of gewoon braaf.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:31

staat meer info op volgende pagina ;)

edit op pagina 83 staat een foto van hoe ze eruit ziet toen ik haar kreeg

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:34

Ferero: Zekers wel €5000,- , mooie kleur, mooi koppie, mooi gebouwd. GGK is erg meegenomen. Wel jong en moet daardoor nog ervaring opdoen, en heeft ook een zeer goede maat, vind ik. Karakter lijkt ook goed te zijn. Ja, kom uit op €5000,- :j

Estherpitout: Niet alle Jazz-nakomelingen zijn moeilijk. Mijn instructrice heeft ook een 4-jarige Jazz, supermak. Binnen 3 maanden al L2 Startgerechtigd. Daarentegen is die van mij een Johnson-nakomeling. Johnson is weer van Jazz. Bij die van mij vind je ook helemaal geen Jazz terug hoor ;) Nog niet :')

Is echt heel verschillend. Denk niet dat Jazz de enige is die wakkere paarden geeft ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:36

Estherpitout: Niet alle Jazz-nakomelingen zijn moeilijk. Mijn instructrice heeft ook een 4-jarige Jazz, supermak. Binnen 3 maanden al L2 Startgerechtigd. Daarentegen is die van mij een Johnson-nakomeling. Johnson is weer van Jazz. Bij die van mij vind je ook helemaal geen Jazz terug hoor ;) Nog niet :')

Is echt heel verschillend. Denk niet dat Jazz de enige is die wakkere paarden geeft ;)[/quote]

Jazzen hebben gewoon wat meer karakter als je daarmee overweg kan is het prima toch
ze zijn echt niet zo lastig als andere denken :D

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:38

orienta schreef:

Is echt heel verschillend. Denk niet dat Jazz de enige is die wakkere paarden geeft ;)

Jazzen hebben gewoon wat meer karakter als je daarmee overweg kan is het prima toch
ze zijn echt niet zo lastig als andere denken :D[/quote]

Nee precies, ze kunnen lastig zijn, maar niet lang allemaal. Denk niet dat Jazz de enige is die het geeft

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:45

Ik bedoelde het ook niet dat ze allemaal zo zijn hoor ;). Vaak hebben ze toch wel een beetje meer karakter en wat meer pit.
Dat maakt ze niet minder leuk, want dat geeft ook uitdaging natuurlijk.

Was alleen benieuwd hoe jou merrie is qua gedrag, ston weinig info bij ;)

Dank je voor je taxatie memphis. Toch wel grappig dat er zo hoog getaxeert word op een paard met een litteken, een paard met zoiets zakt toch enorm in waarde.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:50

ze is wel redelijk goed te rijden maar je moet wel even duidelijk laten weten wie de baas is
op vreemd terrein kan ze nogal overdreven reageren maar als ze er eenmaal geweest is is dit over

maar ze zal nooit steigeren of bokken of wegrennen!

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:52

Precies, hetzelfde als die van mij :j Die is alleen op vreemd terrein best rustig :)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:53

estherpitout schreef:
Ik bedoelde het ook niet dat ze allemaal zo zijn hoor ;). Vaak hebben ze toch wel een beetje meer karakter en wat meer pit.
Dat maakt ze niet minder leuk, want dat geeft ook uitdaging natuurlijk.

Was alleen benieuwd hoe jou merrie is qua gedrag, ston weinig info bij ;)

Dank je voor je taxatie memphis. Toch wel grappig dat er zo hoog getaxeert word op een paard met een litteken, een paard met zoiets zakt toch enorm in waarde.

ik heb jouw paard even getaxeerd ;)
ik kom uit op 4500 euro

dit omdat hij een ruin is en nog wedstrijdervaring heb( wat natuurlijk logisch is gezien zijn leeftijd)
litteken zou mij ook niet storen als die daardoor geen bemerking heeft is het prima toch

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:54

Dat heeft mijn paard ook. Die heeft best een trucendoos en is niet super makkelijk. Zoals ik al zei geeft hij niets kado. Dan probeert hij mij uit en dan moet ik hem even op zijn plek zetten en dan is het weer goed. Maar ook deze zal niet snel steigeren of bokken (nog niet!) maar wegrennen, dat denk ik wel ;)

Zat ik wel een klein beetje in de goede richting met taxeren of sloeg ik de plank mis :P
Volgens mij kan ik er geen bal van haha.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:54

bedoel je bij mij estherpitout?

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:56

Het litteken is wel groot en duidelijk te zien. (alleen niet als hij onder de man is, dan valt het niet op) Is wel door 2 verschillende DA gekeurd en de fotos daarvan waren prima.
Ze verwachten niet dat hij er last van zou krijgen en de verzekering deed gelukkig ook niet moeilijk ;)

Edit: ja bij jou oriënta

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:57

ik zal maar niet vertellen waar ik hem 2 jaar geleden voor heb gekocht dan ;)
ik kan er nog aardig aan verdienen als ik hem nu zou verkopen haha

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:00

haha oke, dat is alleen maar mooi meegenomen toch! Ondanks dat je haar waarschijnlijk toch niet verkoopt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:01

vind het zo raar dat paarden met lastige ouders vaak ook minder waaard zijn.

Lancet staat ook bekend om lastig karakter. De moeder van blingbling is er een nakomeling van. Vreselijke merrie, net zoals bling zusje. vreselijk beide. Stronteigenwijs ed.

maar Bling daar integen heeft er juist helemaal niks van meegekregen. maar omdat ze van Lancet is hebben mensen toch iets van hmm.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:09

Hoi Jester_ ik vind ze niet minder waard door hun karakter of doordat de ouders daarom bekend staan.
Enkel mischien met verkopen is het een nadeel als je paard een zeer lastig karakter heeft denk ik, omdat je dan toch sterk in je schoenen moet staan en wat ervaring nodig hebt. Maar dat weet ik niet zeker, heb daar geen ervaring mee.

Maar minder waard door bekendstaande lastige ouders, nee hoor vind ik niet. Vaak vragen mensen wel wat meer dan gemiddeld voor zo'n dier omdat de ouders vaak bekend zijn om hun goede resultaten.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:46

is dit topic altijd zo rustig?