Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desi_2409

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 20:56

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:07

mrie schreef:
Klein feestje, Moene was in feb 480 kilo, in april 519 kilo en nu vandaag.....TADAAAAAAA 560 kilo,
We gaan over op een onderhoudsprogramma. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Netjes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 00:18

Wat fijn, mrie! *\o/*

Klinkt heerlijk, Sintara!

Desi_2409 schreef:
Heb even gegoogled (is Opa van Gentle) en Iffraaj gevonden:

https://www.rimondo.com/horse-details/1 ... eId=610713

Wat een knap dier!
Hier staat hij op de site van Darley, waar hij ter dekking staat: https://www.darleyeurope.com/stallions/ ... ns/iffraaj

Dat paard dat kyrkelover noemt is overigens ook een halfbroer van een merrie die wij in training hadden staan in Lambourn (i.e. zelfde moeder). Zo'n klein wereldje soms. :)) Ik zal van de week ook even een topic openen van de sales, want daar hebben we afgelopen week gewerkt en waar ik wat foto's gemaakt heb en heb gefilmd bij The Castlebridge Consignment. We hebben onder andere deze reels gemaakt:

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:33

Ik vind het wel opvallend dat er bij Iffraaj Northern Dancer in de pedigree zit. Moene heet officieel Silent Dancer in zijn pedegree zit een Sword Dancer en een Native Dancer deze twee komen uit de jaren 50. Is er ooit een stal geweest die zijn hengstveulens allemaal "dancer" noemde. Is het allemaal familie?
Native Dancer is de opa van Iffraaaj, dus er zal wel ergens een connectie zitten...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:48

mrie schreef:
Ik vind het wel opvallend dat er bij Iffraaj Northern Dancer in de pedigree zit. Moene heet officieel Silent Dancer in zijn pedegree zit een Sword Dancer en een Native Dancer deze twee komen uit de jaren 50. Is er ooit een stal geweest die zijn hengstveulens allemaal "dancer" noemde. Is het allemaal familie?
Native Dancer is de opa van Iffraaaj, dus er zal wel ergens een connectie zitten...
Northern Dancer stamt wel af van Native Dancer, maar verder is het vooral toeval. 'Dancer' is nou ook niet het meest originele woord om te verwerken in de naam van je paard, net als bijvoorbeeld 'Warrior,' 'Lady,' 'Girl,' 'Boy' etc., maar wel vrij makkelijk.

In de angelsaksische landen is het ook niet gebruikelijk voor de fokker om het veulen een naam te geven, dat doet de racing eigenaar. In Frankrijk en Duitsland zie je wel meer dat ze bij de geboorte een naam krijgen en de Fransen zijn ook wel meer geneigd om paarden een achtervoegsel te geven, zoals bijvoorbeeld 'des Hobeaux' en 'de Ballon.'

Wat mensen soms wel doen is de naam van de vader en de moeder gebruiken voor de naam van het paard, zo is Winter Halo een Dark Angel x Snowy Peak en Never Dark een No Nay Never x Dark Missile.

Daarnaast is de Northern Dancer lijn één van de meest invloedrijke hengstenlijnen van de late 20ste eeuw tot nu, dus die kom je vrij vaak tegen. Andere bekende zonen van hem zijn Danzig, Sadler's Wells, Nijinsky en Storm Bird.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:56

Mooi lesje, dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 00:08

Vreselijk liefdeloos bestaan hebben ze toch. <3

Afbeelding

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:58

@mrie Kom een beetje laat aanzetten hier weer, maar ff terug op dat 'rondjes draaien in de stal' waar je het over had... Ik heb 2 ex renpaarden hier staan, Devilin en Lookslike. Lookslike is nu een dik maandje bij mij en ook zij draaide rondjes in de stal. Zowel linksom als rechtsom (gelukkig). Ik wil ze 12u op stal hebben, ivm het voeren en dergelijke, maar ook om de wei te laten rusten, dus staan ze normaliter snachts op stal en overdag lekker buiten. Nu met dit warme weer is dit omgekeerd. Enfin, daar gaat 't niet om. Nu na een dik maandje is dat 'rondjes lopen' drastisch geminderd. Wat heb ik gedaan? Euh.... niks eigenlijk ;) Gewoon een goede dagdagelijkse routine (zelfde tijdstippen voeren etc) en RUST in de stallen. Ze komt recht van de renstal, dus het is niet dat ze daar 24/24 buiten liep. Sommige paarden zijn nu eenmaal onrustiger van aard dan anderen. Ook Devilin geeft haar rust denk ik, want die staat regelmatig op stal te suffen met een hanglip van jewelste :D

Wel geef ik magnesium bij aan mijn paarden, in feite voor de spieren, maar dat werkt dus tegelijkertijd rustgevend. Ook staat op stal de radio aan, dat vinden ze mega leuk. Ik kom de stal binnen (buiten de voertijden) op de meest belachelijke manieren en op de meest onverwachte momenten. Ik 'spring' ook vaak op de stalrand, ga in hun voerbak zitten, ik dans in hun stal, enfin, zeet niet of dat er verder wat aan helpt, maar hey, that's me *\o/*

Lookie is dag en nacht verschil in ieder geval met toen ze hier kwam! Regelmaat is wat ze willen. Ook een rustige omgeving/stal doet wonderen en niet te vergeten de magnesium. Hopelijk heb je hier iets aan :) :)

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:07

Hoe gaat het nu met iedereen? Al klaar voor de warmte?

Mel is lekker gewassen met anti jeuk shampoo na het rijden, ze stond enorm te genieten <3
Afbeelding
Volgende week zondag gaan we rijden naar de nieuwe stal en gaat mel dus verhuizen. Gelukkig is het dan alweer minder warm als het goed is.
Maandag, dinsdag, woensdag krijgt ze sowieso vrij. Maar de week van de 'grote' rit hoeft ze ook niet perse zoveel kilometers te maken dux is okee :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:06

Mel is toch zo'n knap kind <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:09

Dankjewel :D ik ben nog steeds helemaal verliefd op haar hahaah

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:31

En terecht he :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 23:49

Ze ziet er goed uit! <3

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:02

Mel ziet er goed uit! <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:15

Dankjewel :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 18:07

Heel even he: Monster was gisteren IN de trailer!!!! En vond het leuk. En durfde omdat ik erin ging <3

Stoere Monster he :D

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:17

Stoer Monster!

Knappe Mel, ze straalt rust uit zo op de foto.. is ze altijd zo relax of was ze gewoon moe ? :)

Lookie is ook knap, hoofdje lijkt wel iets Arabisch te hebben, lijkt beetje zo'n deuk of komt dat door de foto?

@AlwaysH; ben je al een ander leuk paard tegen gekomen? Of zijn jullie er nog niet aan toe?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 20:12

Wij zijn rustig aan het rondkijken, mijn moeder gaat van de week bij een paardje kijken die relatief in de buurt staat (ik ben op vakantie).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:47

Knappe madam! *\o/*

Ja mel staat daar gewoon geparkeerd, op eigen terrein dus dan staat ze heel chill. Heeft ze heel goed geleerd het afgelopen jaar! Ze had bij deze foto ook lekker gereden, lekker gedouched dus was extra zen <3

Zodra ze werkt gaat ze wel aan hoor:j

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:49

Ja Monster is leuk <3 super favo paard <3

AlwaysH: koop ook een Monster :D niet zo braaf maar erg leuk

Sintara schreef:
Knappe madam! *\o/*

Ja mel staat daar gewoon geparkeerd, op eigen terrein dus dan staat ze heel chill. Heeft ze heel goed geleerd het afgelopen jaar! Ze had bij deze foto ook lekker gereden, lekker gedouched dus was extra zen <3

Zodra ze werkt gaat ze wel aan hoor:j

Mel is heus braaf <3

ik ben zo verbaasd over hoe braaf jullie paarden zijn haha. Monster is veel te stout :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:54

Mel is een ontzettende pleaser ja hahaah. Ik gooi een touwtje over een paal en dan blijft ze daar, als ik dr mee wil nemen en het touwtje er nog hangt gaat ze moeilijk naar het touw kijken en dan naar mij zo van..

Ik kan niet allebei braaf doen, help :=

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 20:56

Mel heeft trouwens heus dikke billen :D

EV's zijn vaak wel braaf als ze zichzelf kunnen zijn. Verbaas ik me met Emily ook altijd over. Zij is zo nuchter, heel anders dan het Monster.

Emily en Monster komen overigens niet overeen. Zij vindt dat Monster zich normaal heeft te gedragen en doet de mare stare, en het Monster heeft het hart gewoon om haar te negeren >;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:00

Bedoel je spiertjes of vet xd?

Hahaah arme emily, krijg je tijdens je pensioen nog zon monster die niet eens van je beste mare stare onder de indruk is :n

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:50

@Grecha, hij tolt al langer dan dat hij bij mij is, het is dus niet gelukt om het met tijd te laten minderen.
Maar ik vind het wel heel lief dat je meedenkt. Nu heb ik andere dingen aan mijn hoofd:

Afgelopen dinsdag ben ik van Moene af gevallen, 6 gebroken ribben, bloeding bij de lever, hersenschudding.
Ik kan mij er weinig nog van herinneren en ben heel blij dat mijn stalgenoten me zijn gaan zoeken toen Moen in zijn eentje thuis kwam. Het heeft ongeveer twintig minuten geduurt voor ze me gevonden hebben. Ik kreeg een enkeltje met een felgekleurde auto en een verblijf van vijf nachten in een drie strerren bed
Ik ben nu weer thuis heb een abonement op de morfine en daarmee hoop ik het te redden.
De moeilijkste vraag is: Wil ik dit nog wel? Is dit het dan? Hoe?

(Ik ga niet reageren op vragen over of ik mijn cap wel op had ect... Ga er maar vanuit dat ik een verstandige ervaren paardenbezitter ben)