Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:46

Een stuk beter gelukkig. De zweer is vrijdag nog een keer doorgeprikt en toen kwam er echt een hoop pus uit.... Ze loopt nog niet helemaal zuiver maar al wel zo goed dat we waarschijnlijk morgen weer een klein rondje onder het zadel gaan proberen!!

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:01

Wat fijn BootsScoot! En natuurlijk fijn als je hem met een gerust hart mee kan geven.

Ik wens je héél veel succes toe komende week! En natuurlijk.. Als de tijd weer rijp is, zijn er vast nog Konikpaarden genoeg :) Hou ons op de hoogte hier het met je gaat. Zou ik wel leuk vinden :o

Denise, wat fijn om ook beter nieuws van jou kant te horen :) Zodra zoiets lek geprikt word en de pus eruit kan ben je al een heel eind.

En écht super nieuws van jou, Avalon! :D Super dat Loki het zo braaf gedaan heeft! Leukleukleuk! *Maakt mij alleen maar ongeduldiger O:) Hihi*

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:13

Fijn Bootsscoot dat je zo snel een nieuw baasje hebt kunnen vinden! Veel succes deze week.

Top Avalon! Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie!

Hier rustig, Kaiyo staat blij op de wei. Vandaag een andere hoefsmit laten komen, ben er helemaal blij mee. Een echt kundige man, Kaiyo bleef ook heerlijk rustig, terwijl hij normaal all over the place is zeg maar *\o/* .

Afbeelding

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:37

Kaiyoooooo de knapperd!!! <3

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:26

Knappe Kaiyo! Wat hebben ze een lekker grote wei zeg! Heerlijk!

Hoe gaat het met Boots? Is hij inmiddels al naar zijn nieuwe baasje?

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:50

Wat fijn dat je al een fijn plekje hebt voor Boots!!

goed dat er al pus uit is denise das het belangrijkste als de druk er maar af kan!

wat vinden jullie een goede prijs voor een licht aangereden 4 jarige konik merrie geeint, tandarts,ontwormt ect in orde
1.30m hoog ongv.

in Duitsland liggen prijzen echt stuk hoger..
maar ben benieuwd wat zouden jullie ervoor betalen of wat zouden jullie een goede prijs vinden? Vind het zo lastig bepalen!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:16

Hoi Kelz.
Dat is inderdaad een lastige he?
Ik heb inderdaad gezien dat de prijzen in Duitsland aanzienlijk hoger liggen dan in NL.. Dus dan zou ik die prijs een beetje aanhouden. Viel me op dat de prijzen voor paarden in Duitsland sowieso een heel stuk hoger zijn dan in NL, weet jij misschien waar dat aanzienlijke verschil vandaan komt?

Ik denk dat in Duitsland 1000-2000 een heel reëel bedrag is? In NL wellicht een stuk lager, hoewel het voordeel wel is dat ze een merrie is.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:23

Ja inderdaad zat ik ook aan te denken..
had haar hier op internet gezet voor 1800,- denk zie wel wat erop komt kan altijd nog zakken vind maar gek zelf zou ik het er niet voor betalen maargoed,haha..

waar het aan licht weet ik niet precies zal volgende week bij fokster hier in regio is vragen of zei weet hoe dat komt..

wel is gehoord dat de kwaliteit beter is maar of dat een feit of een fabel is weet ik niet,, lijkt me een fabel maargoed :p

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:47

geen idee. maar vind alle paarden stukken duurder hoor, en ook echt heel veel duurder. fjorden van 3000/4000 euro :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:51

in Duitsland zien ze meer waarde in dit soort types, hier in Nederland moet het een sportpaard zijn anders is het niks waard

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:01

De meeste in Nederland die ik heb gezien, werden aangeboden voor 500-900 euro, waarbij de veulens 500 en de oudere, grotere (1,40) en beleerde dieren 900. Misschien iets er tussen?

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:07

Thanks Avalon & Kim <3 ! Ze hebben enorm veel land, ze wisselen ook elke 5 dagen van land. Het is een biologische zorgboederij met melkvee (en stuk of 35 paarden waarvan 15 pension), vandaar de grootschaligheid. Overigens merk je hier niets van, het is altijd heerlijk rustig op de boerderij. Wel ideaal, genoeg land voor de hele zomer. Alleen overal goed uitkijken voor de koeienvlaaien haha!

@ Kelz, ik denk dat je Kaiyo een beetje ter vergelijking kan nemen. Al is hij wel iets ouder gekocht. Hij stond op bokt/marktplaats voor 1750, ik heb er uiteindelijk 1450euro voor betaald inclusief toebehoren & brengen naar nieuwe stal. Vond ik zelf nog iets teveel eigenlijk, maar ik kan ook totaal niet onderhandelen. Misschien iets er bij zetten van 1800euro, maar bij een goede plek voor haar valt er over te praten? Kwaliteit lijkt me een fabel eigenlijk, wat Van zegt is logischer.

Er was eindelijk iemand op stal, terwijl ik ook mijn camera bij me had, dus heb wat foto's kunnen laten maken. Let niet op mijn houding hihi...

Afbeelding

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:13

mooie kaiyo <3
ik zou je schaapje andersom doen trouwens zo heeftie voor het paard weinig nut plus als er zweet op de huidkant komt word hij hard en gaat scheuren.
als je zelf graag zacht wil zitten kun je hem beter dubbel doen of 2 op elkaar :P

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:21

De schapenvacht zit voor 2/3 dubbel, alleen de achterkant niet :). Misschien niet duidelijk te zien op de foto.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:11

Oke thanks voor jullie berichtjes we hebben 1800,- maar VHB (Verhandlungsbasis) dacht inderdaad ook aan ongv 1000/1500€ uiteindelijk ze is mooi jong, merrie en kan alle kanten nog op.. Zo kun je nog wat handelen mensen willeb toch graag er wat af hebben hihi.. Of 1800 incl zadel ofzo..

BTW mocht iemand interesse in barefoot cherokee hebben is tekoop :p

wat een gave foto's van Kaiyo!
heel erg leuk om jullie zo rijdend te zien en de vacht staat erg leuk zo :)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:27

Wat en leuke foto's Belinda! Leuk om jullie nu een keer samen te zien :D

En inderdaad wat Van zegt. En dan gaat het hier in NL vooral om dressuurpaarden. Is momenteel de meeste handel in.

Nou Kelz je bent stevig aan het verkopen Haha! Ik zit wel te kijken voor z'n zadel. Maar heeft voor nu allemaal nog geen zin :o

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:17

hihi ja, ach zadel was voor Olina,, gebruik hem op moment niet mijn haflinger rijd ik met zijn eigen (western) zadel dusja..

Als we een fijn plekje gevonden hebben komt er toch weer een paint veulentje het kriebelt zo erg en wil zoooooo graag verder in de western wedstrijden vriendje lief is ook "om" dus tja volgende week het jonge spul van dit jaar bekijken bij een kennis van me hier in de buurt ben super benieuwd!

Dus denk dat het tegen over Olina ook niet eerlijk zou zijn, zei verdient ook liefde en aandacht en een maatje om lekker mee aan de slag te gaan.
ik kan/wil haar dat niet geven omdat ze dan aan zulke hoge verwachtingen moet gaan voldoen later om "beter" als mijn haflinger te zijn tja en dat is niet eerlijk tegenover haar..

ik heb haar uit een donkere vieze stal gehaald mager en vol met modder en poepklonten, ze heeft hier dir buikje meer dan rond kunnen eten en aangesterkt tot weer een pracht konik en weer een gezonde uitstraling (en gezond natuurlijk) dus de volgende stap voor haar is een maatje vinden die echt voor haar gaat :)

Dat gaat vast goedkomen want ze is echt een schat van een pony!

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:21

Thanks dames :D ! Oeh Cherokee is wel een mooi zadel, heb nu een Cheyenne... mag alleen even geen geld uitgeven van mezelf -O- . Denk ook dat dit het eerlijkste is tegenover Olina, ze vindt vast een heerlijk plekje. Ben benieuwd met wat voor paint je thuis komt!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:21

Thanks Belinda!
ja is ook mooi en fijn zadel..

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:51

van heeft gelijk: ook in belgie, wordt een konik nog altijd aanzien als een soort minderwaardige pony...
Hier niet zo'n best nieuws: mijn vader is afgelopen zondag overleden. Morgen wordt hij gecremeerd en zaterdag is er nog een uitvaartdienst. gek genoeg had hij afgelopen week zijn uitvaart met mijn moeder besproken, hoe hij het wilde(hij was al wel langer ziek, zat in rolstoel en kwam haast niet meer buiten)zijn 2 honden staan bij op het overlijdensbericht, zo wou hij het en mijn moeder is gister met de honden naar het funerarium gegaan om ze afscheid te laten nemen. Gemma, de oudste die ruim 7 jaar rolstoel en bed deelde met mijn pa, heeft hem uitgebreid afgelikt en besnuffeld en ging daarna, basset-like, een huilsalvo afsteken op de gang...heel akelig, maar tegelijk heel aandoenlijk, want zoveel liefde als een dier voor een mens kan hebben, zo onvoorwaardelijk , dat bestaat helaas niet tussen mensen, vrees ik. De jongste hond, Maxie, hadden ze pas sinds december, zij bleef afstandelijker, heeft even geroken en wilde er dan niks meer mee te maken hebben. ... zoals vader het wilde, gaat de urne nadien ook gewoon mee naar huis, zodat hij voor eeuwig samen is met mijn moeder. vind ik een prima idee. plek om iedereen nog een graf te geven van 2 m op 1 m, is er allang niet meer. en je urne in een muur op het kerkhof, ..ach, wie gaat er nog vaak daarheen? Onze oudste hond Xena die vorig jaar overleed, is ook gecremeerd en staat hier ook op de kast, in haar urne. Niks akelig aan.toch niet voor mij.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:45

Ghashira gecondoleerd met je vader! Prima toch als hij een mooi plekje binnen jullie huis krijgt? Lief dat jullie de honden ook afscheid hebben laten nemen, heel aandoenlijk het gedrag van Gemma. Veel sterkte in de aankomende tijd.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:49

gecondoleerd Gashira.. Ik weet
helaas wat je doormaakt. Wat emotioneel hoe de basset afscheid genomen heeft van zijn baasje..
Ik hoop dat jullie een beetje steun kunnen halen uit het geven van een prachtig en waardig afscheid, precies zoals hij het gewild heeft. En hopelijk hebben jullie ook veel steun aan elkaar in deze moeilijke periode. Heel veel sterkte voor morgen en zaterdag.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:53

Heel veel sterkte ghashira :(:)

KimIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:18

Gecondoleerd met dit grote verlies.. :(:)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:20

Ja gecondoleerd Ghashira! Vreselijk nieuws...