Jouw Fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:32

Uhm ik betaal zelf het odnerhoud maar voor de rest heb ik er niet veel verstand van ofzo

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:43

RolingRoos schreef:
hallo allemaal nu we hier toch in een fjordentopic zitten
was ik wel benieuwd wie het onderhoud hier zelf betaald ik wil namelijk een fjorden veulen kopen maar mijn is verteld dat als hij volwassen is of nu ook al??? hij bijna het zelfde darmenstelsel heb als een paard dat hij dus meer eten nodig hebben als een ander ponyras?? wie weet dat?

een volwassen fjord geven wij wel meer hooi/kuil dan een pony maar ieder paard afhankelijk van het werk dat hij doet geef je een x aantal hardvoer. ieder dier is anders de ene fjord kan op alleen hooi en wortels rond komen de ander geef je 2 kilo bix.

koop in ieder geval geen fjordenveulen omdat je dnekt dat het goedkoop is. ieder dier vooral jonge dieren kunnen ziek worden en hebben dan verzorging nodig. een paard houdne is gewoon nooit goedkoop.

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:43

RolingRoos schreef:
hallo allemaal nu we hier toch in een fjordentopic zitten
was ik wel benieuwd wie het onderhoud hier zelf betaald ik wil namelijk een fjorden veulen kopen maar mijn is verteld dat als hij volwassen is of nu ook al??? hij bijna het zelfde darmenstelsel heb als een paard dat hij dus meer eten nodig hebben als een ander ponyras?? wie weet dat?

ik betaal alles aan haar zelf.

uhh lijkt mij dat een veulen minder eet. Ik heb Moon ook als veulen gekocht en ze at niet zo veel als nu

Jillyken

Re: Jouw Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:19

Flurk schreef:
Onze nieuwe fjord heet Flurk en komt uit Belgie. Hij is nu 1,5 jaar oud en we zijn benieuwd hoe die het straks gaat doen.De bedoeling was dat het een grote maat zou worden maar daar heb ik nu mijn twijfels bij

Wat is Flurk z'n afstamming?
Geloof dat ik op de stamboeksite wel eens een foto van hem gezien?

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:14

ja maar mensen noem nou eens een bedrag per maand
en nee natuurlijk denk ik niet dat een veulen goedkoper is als een paard maar ik vraag het gewoon even..

Poppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:16

Ik betaal 150 euro per maand voor mijn fjord. Hier zit in:

brokken ( 1 kg per dag, basisbrok)
hooi (4/5 plakken per dag)
stro
inentingen
wormenkuur

en dus stal en weidegang.

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:24

ik betaal ook 150 zit kuil 3 keer per dag en een soort museli met wortelen een kilo per dag stro zoveel je nodig hebt en ook gewoon weidegang.

rianne1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:45

ik betaal 155 euro per maand, voor stro hooi en biks. ook beschikken we over 2 weien maar daar kunnen ze nu niet op omdat het te nat is. ook heb ik geen bak ( 150 meter verderop wel)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:19

Jillyken schreef:
Flurk schreef:
Onze nieuwe fjord heet Flurk en komt uit Belgie. Hij is nu 1,5 jaar oud en we zijn benieuwd hoe die het straks gaat doen.De bedoeling was dat het een grote maat zou worden maar daar heb ik nu mijn twijfels bij

Wat is Flurk z'n afstamming?
Geloof dat ik op de stamboeksite wel eens een foto van hem gezien?

Ardalsrappen is de vader en inderdaad stond er een foto op de site in Belgie. Er staan er ook een paar in het fotoboek bij www.sasruiters.nl

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:21

Ik betaal 170 euro per maand en dat is in een opfokstal met andere paarden en hij wordt volledig verzorgd. Hij is ook pas 1.5 jaar

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:48

Ik betaal 60 euro per maand, Daarvoor heb ik 2 hectare weide (zonder schuilstal of voer)

En ja, Betaal het helemaal zelf van mijn Super De Boer baantje en Krantenwijk

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:25

ik betaal 190 euro per maand, alles wordt gedaan eten uitgemest enzv.
4x op een dag eten

En een les is 3,25 en aangezien dat ik soms 5 dagen per week les......

En helemaal gek ben om vanalles voor haar te kopen, dure setjes en halsters enzv....

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:12

Bij mij is het elke maand verschillend. Zo betaal ik in een maand helemaal niks en de andere maand alleen 85 euro voor de smid en dan heb ik weer een maand waar ik rond de 160 euro kwijt ben voor musli, biks, snacks, wormenspuiten, en andere benodigheden.

Ik heb gewoon het geluk dat ik niks hoef te betalen aan de boer voor stalling, weide, hooi en stro

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:14

ik hoef helemaal niet te betalen voor stalling want het is mijn fjord ook niet maar ik mag er wel alles mee doen

Amber_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 11:42

casje_oxbow schreef:
Bij mij is het elke maand verschillend. Zo betaal ik in een maand helemaal niks en de andere maand alleen 85 euro voor de smid en dan heb ik weer een maand waar ik rond de 160 euro kwijt ben voor musli, biks, snacks, wormenspuiten, en andere benodigheden.

Ik heb gewoon het geluk dat ik niks hoef te betalen aan de boer voor stalling, weide, hooi en stro

Kan ik bij jou komen ?

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:38

casje_oxbow schreef:

apart verhaal...

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:39

wij zijn ongeveer 160/170 euro per fjord kwijt. ( dit incl. voer en strooisel ) wel sta ik op een stal waar gevoerd word en, er 2 rijbakken, longeerbak, paddock en weide aanwezig zijn.

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:03

Ja iinderdaad een apart verhaal!

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:57

maccie schreef:
casje_oxbow schreef:

apart verhaal...

Apart, maar waar!

Ik zal het even uitleggen. Voordat ik Oxbow kreeg heb ik ruim 9 jaar het paard van de boer verzorgd. En toen die 4 jaar geleden overleed, zou ik eerst een paard van mijn ouders krijgen, maar dat ging niet door, doordat we dat toen de tijd gewoonweg niet konden betalen.
Toen heeft de boer voorgesteld om een paard voor mij te kopen en die mocht ik dan bij hem weg zetten. Als ik Oxbow niet meer wil hebben, dan is hij weer voor de boer. Dus eigenlijk is oxbow van mij, maar ook nog een beetje van de boer. Vandaar dat ik geen stalling (is gewoon een loopstal onder de kapschuur), weide, hooi en stro hoef te betalen. Maar als ik oxbow op de andere wei wil laten lopen, die hij verhuurt aan andere mensen, dan moet ik hier wel voor betalen. Kijk de stal en wei kost de boer zelf ook niks, alleen het hooi en stro (waarvan het grootste gedeelte van zn eigen land komt). Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is!

Jasmijntje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 23:06

Ja, duidelijk

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:19

Hoi Ik betaal 115 euries voor Jordy. Daar heb ik voor:
Twee buitenbakken
Stal
Dag en nacht weidegang (ook met het natte weer zoals nu)
spuitplaats
hooi en stro.

Ik geef jordy zelf musli bij als lekkernij na het rijden. Dit krijgt hij min 3 keer per week.

Ik denk dat ik verdeeltover een jaar 150 euro kwijt ben aan jordy. Dan moeten er geen gekke dingen gebeuren als hoge dierenarst kosten of een kapot zadel!! dan wordt het natuurlijk wel veel.
Gr heidie

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:57

Ik heb van een vriendin van mij het boek fjord in beeld geleend dat is echt een vet mooi boek!

IwanLuver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:58

Idd Wupke daar staan hele mooie foto's in!!

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:23

jullie staan allemaal goedkoop!!! vergeleken bij mij

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:39

Watan hoeveel betaalk jij?