lovemangga schreef:1: Achal Theke (verkeerd geschreven, sorry) vind het gewoon geen mooi ras!
2: Shetlander. (heb niets met die kleine opdonders, geef mij maar een groot paard
3: niet
elk ras heeft wel iets moois, wie weet kom ik ooit thuis met een shet:D
Ik vind de achel take (ja indd verkeerd geschreven, maar ik weet ook niet heo het moet) wel mooi.. ookal zijn er minder mooie bij. Ik vind ook dat je een paard moet bekijken per paard en niet per ras want ik ken zat paarden waarvan je gewoon niet verwacht dat ze een ras zijn (bijv. een appaloosa die meer op een bels trekpaard lijkt
)
maar mijn minst favo rassen zijn:
1. Fries (echte koetpaarden, ik vind het niks om op te rijden)
2. Ijslanders (sorry maar ik vind het uit de kluite gewassen schetlanders, en ik vind het bovendien geen gezicht: zo'n klein paardje en dan een volwassene erop)
3. Ik kan heel even niet op de naam komen van dit ras, maar ze hebben ook 5 gangen (rentelgang, Tölt ) en ze tillen hun benen net zo op als hackney's. Ze hebben vrij lange benen en bijna bij allemaal word de staart wortel ingesneden om de staart zo omhoog te laten krullen. seble bred ofzoiets schiet me nu ineens te binnen...
Maar toch ik ga een paard beoordelen om zijn innerlijk en uiterlijk .. (netzoals bij jongens
) en niet om zijn ras..
Ps: sorry voor iedereen die het er niet mee eens is maar het is gewoon MIJN mening
Groetjes maike