, nou volgens mij niet hoor
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, nou volgens mij niet hoor
Tinkermuts schreef:JAAAAAAEINDELIJK, MIJN MANNEKE IS ZO LIEF GEWEEST OM EEN BOEL NIEUWE FOTO'S VAN CHAKOTAY OP ZIJN PAGINA TE ZETTEN, EN OOK NOG EEN PAAR VAN ZIJN NAGESLACHT, ALS JULLIE ZIN HEBBEN, FF CHECKE
![]()
HOME.HCCNET.NL/F.VREESWIJK
Tinkermuts schreef:Mariska, ik weet niet of jij of ik fout zit, maar ik ben in het bezit van ICS bonnen en NST bonnen, zover ik weet mag dit ook, zou toch een rare zaak zijn als dit niet mocht, want als Chakotay een NST merrie dekt ga ik toch geen ICS bon afgeven en andersom, het enige wat niet mag is dat de merriehouder zowel een bon van het ICS als v/h NST kreeg, heb ik het dan al die tijd fout gedaan, nou volgens mij niet hoor
Tinkermuts schreef:Dat zou dan wel heel vreemd zijn, dan heeft het ook geen zin meer om je hengst bij 2 stamboeken te hebben, want dat komt dan op hetzelfde neer
Tinkermuts schreef:Ik dacht al.. snapt ze het nou nog nietwat heb je aan een ICS bon als je een NST merrie hebt.........
ik snap jou wel, ben niet de allerslimste maar ook niet zo heel dom
Tja, dit is wat ik gehoord heb en als ik Marijke spreek zou ik het nog eens vragen. En wat heb je aan zo`n bon, nou net zoveel als aan elke andere bon. Je hebt het dekbewijs om te laten zien aan het stamboek dat jouw merrie door die hengst gedekt is. Niet meer, niet minder..
Mariska_28 schreef:Controleren
Een stamboek moet dus controleren voordat zij een dekboek uitgeeft voor een goedgekeurde hengst, of die hengst al door een ander stamboek is goedgekeurd en daar een dekboek heeft ontvangen. In dat geval wordt geen nieuw dekboek verstrekt.
Citaat:Chakotay is gekeurd op 8 jarige leeftijd als eerste bij het nst en daarna bij het ics
, daar vond Chuckie het niet zo leuk dat Gert achterop kwam zitten,
Monique_2 schreef:Waarom zou je het ook niet doen? Is uit financieel oogpunt voor jezelf alleen maar beter.
Ik heb nu een 2 - jarige hengst van King Rocky waarbij ik elke dag sta te kwijlen. Ik zit er aan te denken om hem dus hengst te laten voor een hengstenkeuring. Het is best een moeilijke keuze; ze moeten bij het NSvT aan behoorlijk wat eisen voldoen, er zijn al zoveel hengsten en daarbij kost het bij het ene stamboek ook een flinke duit. En als mijn hengst na dekking nog meer hengst wordt zal ik mijn handen er vol aan hebben vrees ik. Het is nu al zo'n hete bliksem wanneer we langs merries lopen
Ben er dus nog niet helemaal uit...
![]()
Tinkermuts: Ik weet niet hoe oud Chakotay is en hoelang je hem al hebt maar op welke leeftijd heb jij hem aan laten keuren? Denk dat het juiste moment erg belangrijk is. Je zag op de laatste keuring dat sommige hengsten nog erg jong aandeden en nog niet de echte uiterlijke kenmerken van een hengst hadden. En als je er vanuit gaat dat een Tinker na 3 jarige leeftijd nog een aantal jaren doorgroeit, is dat ook logisch.
Cayuseyuhhh: Bied jij Cayuse volgend jaar al aan? Of wacht je nog een jaartje langer?
de site van het PVE is http://www.pve.nl
Mariska_28 schreef:Nadine, op de site van het PVE kan je het een en ander vinden over stamboekzaken. Misschien is het voor hengstenhouders ook wel interessante lectuur..de site van het PVE is http://www.pve.nl
Tinkermuts schreef:Ik zeg ook absoluut niet dat jij iets fout gedaan hebt hoor!! Mocht dat zo over komen, dan is dat absoluut niet de bedoeling! Het is iets dat in ieder geval fout gedaan is door het ICS, en ik zal het even aankaarten bij Marijke, dan heb jij er geen extra werk aan..klopt wat je zegt caysujuhh, ik wist hier niets van terwijl ik toch best wat gecommuniceerd heb, en de mensen die mij een beetje kennen weten dat ik over het algemeen netjes de regeltjes na probeer te leven, ik wisat helaas ook niets over de onenigheid tussen de stamboeken af, anders had ik mij denk ik toch wel een paar keertjes erover bedacht, ik probeer er eigenlijk ook altijd een beetje tussenuit te blijven maar door de kleinste opmerking die je maakt hang je er dan toch weer vol tussenin, JAMMER, maar tijd om er maar weer eens overop te houden, utgaatie welergie offtopicie sjo