Connemara

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Connemara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 18:40

Leuke paardjes!!
Dat veulen is lief!!!! Knipoog
Ik ben met Flahs zaterdag 1e geworden in Laren (selectiewedstrijd!)
Haha!
Alleen op ut moment staat ze op de manege, omdat ze nog steeds niet hengstig is.......... (elke dag 40 min, heen en ook weer terug fietsen *zucht*) Haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:11

curly2day schreef:
1.40 en ze is te koop voor de liefhebber !!

ooh als je haar nou over een jaartje te koop had dan had ik haar zo van je overgenomen, ik wil zo graaaag een valk merrie....

En dat lieve veulentje he, haar mam is dus schimmel en pa valk?

Hoe zijn de kleuren van de ouders van de ouders?
miss heb ik dan toch wel een kans om een valkje te fokken met mijn (bruin geboren) schimmeltje..

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:21

Toydoll schreef:
curly2day schreef:
1.40 en ze is te koop voor de liefhebber !!

ooh als je haar nou over een jaartje te koop had dan had ik haar zo van je overgenomen, ik wil zo graaaag een valk merrie....

En dat lieve veulentje he, haar mam is dus schimmel en pa valk?

Hoe zijn de kleuren van de ouders van de ouders?
miss heb ik dan toch wel een kans om een valkje te fokken met mijn (bruin geboren) schimmeltje..

Mam is nu schimmelig aan het worden of al voor een root gedeelte geworden, maar is van origine diep donker bruin, hoe het zit met kleuren, ik kan het je niet vertellen.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 15:40

als ie nou wat groter was!!!!! Tong uitsteken

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:14

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:45

Ik heb over 2 maanden ook 2 geweldige connemara's te koop Lachen..

Een 7 jarige ruin, Z sgw, ZZ springen en M dressuur. En een 8 jarige merrie, ZZ springen.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:09

stap je over op paarden?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:27

Marja1988 schreef:
stap je over op paarden?

Jap... Ben te groot voor ze... Schop bijna de hindernissen eraf met mn voeten Clown

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:43

Zijn ze wel 100% Connemara? Ik heb namelijk begrepen vanuit het gastenboek op connemara.nl dat er arabier in zit?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:21

Kusia schreef:
Zijn ze wel 100% Connemara? Ik heb namelijk begrepen vanuit het gastenboek op connemara.nl dat er arabier in zit?

Die van mij?

100% connemara, alleen rose denkt soms dat ze een arabier is Clown

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:38

maartjuh schreef:
Marja1988 schreef:
stap je over op paarden?

Jap... Ben te groot voor ze... Schop bijna de hindernissen eraf met mn voeten Clown

Jammer dat je te groot wordt.
Of vind je paarden ook het einde Knipoog

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:31

Jeeeeeh OK dan! Heb eindelijk het paspoort binnen Haha!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:26

Heb net een connemara gekocht; wordt deze week gekeurd.
De eigenaar had nog twee andere te koop staan, 1 dbr hengst van 2 jaar en een drbr stamboekmerrie van 7 jaar (met men en rijervaring). Beide met goede papieren. Heb er foto's van dus als jullie geinteresseerd zijn even mailen.
Waren beide mooie grote pony's.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:48

Welke heb je gekocht dan ?

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:03

heej jamy hoe zit het eigenlijk met jouw connemara??? de twee weken zijn wel om

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:45

Haha ja klopt Was ff vergeten dit topic
Maar we zijn wezen kijken was heel leuk enzo, alleen waarschijnlijk zit er geen pony tussen. We hebben namelijk op stal een pony staan die dus te koop is en ik erg leuk vind (2 jarige Nrps van Rubiquill, ja heel wat anders ). En waarschijnlijk gaan we daarvoor. De meeste E-pony's die er stonden waren kruisingen met kwpn, en opgegeven moment zat er nog maar een kwart connemara in, dus dat had er niet veel mee te maken dan, maar ja stonden wel leuke beestjes tussen maar niet dat ik zoiets had van jaaaa dat is hem
Was wel blij Jamy weer te zien, zag er veeeeeel beter uit als vorige keer (toen was ze geloof ik ziek, droes) en nu weer wat vet en iets meer spieren en ze liep lekker in de wei En daar was ik erg blij om
maar ja uiteindelijk dus geen Connemara, wel jammer maar ja niks aan te doen!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 12:53

Leuke pony's, die Connemara's
Wat is de gemiddelde stokmaat ongeveer van dit ras?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:11

Manuutje1990 schreef:
Leuke pony's, die Connemara's
Wat is de gemiddelde stokmaat ongeveer van dit ras?

rond de 1.45 denk ik. D ponys zijn het meestal, met soms een ctje ertussen.

Ik heb de papa van mijn pony ontmoet :D
Finney van de Zonnehoeve, wooow wat een mooierd!!!!
Ik wou Finney graag is zien, dus piet van ijzendoorn opgebeld (eigenaar zonnehoeve) en die man is ook super aardig
Dus hij uitleggen waar Finney stond (in een natuurgebied) en ik en mn ma erheen.
Kwam ik in dat land, zie ik zo mijn eigen pony staan! teminste, dat dacht ik even. Totdat die pony zich omdraaide, deze merrie had een ander hoofdje. Maar voor de rest, kleur, bouw, 'dikte' manen en staart, echt een dubbelganger
Finney:
Afbeelding
Afbeelding

Flowers dubbelganger:
Afbeelding

En er stond ook een heel leuk hengstenveulen, een cremello! Alleen, ik dacht dat een cremello alleen komt uit een valk/palo x valk/palo, maar deze had toch echt een vliegenschimmel als mama. Kan die dan ook verdunningsfactor hebben? En, worden cremellos wel opgenomen in het connemara stamboek?
Afbeelding

Jessica12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 13:15

Ik wou eerst ook een connemara maar ik ben zelf heel lang (1.78) dus ze zijn iets te klein...En nu heb ik een KWPN

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 14:43

Jessica12345 schreef:
Ik wou eerst ook een connemara maar ik ben zelf heel lang (1.78) dus ze zijn iets te klein...En nu heb ik een KWPN

haha ja dat hoor je veel. Ik persoonlijk vindt dat mensen veeeel vaker een te groot paard hebben dan een te kleine. Meeste vinden het stom als je benen eronder uitsteken, maar ik vindt dat dat hoort....
Mijn Flower is 1.55, en ik vindt haar eigenlijk net ff te groot (kom er niet op zonder zadel of kruk, benen komt er (net) niet onderuit en ik ben zelf 1.75. Flower oogt ook groter omdat ze zooo breed is)
Henzo (connemara) was 1.47 en Chanel(spaanse rijpony) 1.50 en dat vondt ik eigenlijk wel mooie maatjes, het geheel zag er gewoon inverhouding uit, ik kon er zo opspringen, gewoon heerlijke maat. Flower laat ik dan ook dekken door een kleine connemara, zodat er dan weer een mooi D maatje uitkomt
Je hebt trouwens ook wel connemara in de E categorie, alleen zijn die niet toegelaten in het hoofd stamboek. Daarvoor mogen ze niet hoger zijn dan 1.48. Ierse connemaras zijn meestal wel hoger, en ook breder, meer 'cob' type. Zijn wel de types die ik het mooist vindt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:06

Zelf ben ik niet zo weg van Connemara's. Bij ons op de manege staat er wel 1, een kastanjebruine ruin

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:27

iik krijg heel misschien ook een pony en ik wil heel heel graag een connemara, maar ik ben 1,72m en 14 jaar, en zo goed als uitgegroeid. maar....pas ik dan nog wel op een grote connemara?? ik hoop van wel, want ik vind ze echt geweldig...!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:09

justmie schreef:
iik krijg heel misschien ook een pony en ik wil heel heel graag een connemara, maar ik ben 1,72m en 14 jaar, en zo goed als uitgegroeid. maar....pas ik dan nog wel op een grote connemara?? ik hoop van wel, want ik vind ze echt geweldig...!

Daar zit ik dus ook mee
Ik pas er nog makkelijk op, ik ben 1.70.
Maar aan de andere kant trekken de paarden me ook heel erg.. En dan vooral Trekpaarden, en de zware warmbloeden en de barokkepaarden
En aan de andere kant vind ik een pony ook geweldig..

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:46

Kennen jullie nakomelingen van de connemara hengst Sticky ( is inmiddels overleden)?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:41

Manuutje1990 schreef:
justmie schreef:

Daar zit ik dus ook mee
Ik pas er nog makkelijk op, ik ben 1.70.
Maar aan de andere kant trekken de paarden me ook heel erg.. En dan vooral Trekpaarden, en de zware warmbloeden en de barokkepaarden
En aan de andere kant vind ik een pony ook geweldig..

haha, ja de keus is altijd erg moeilijk,
Maar jij zou makkelijk op een mooie connemara kunnen hoor! Moet je zoeken naar echte ierse connemaras, die zijn vaan groter en breder, vast wel wat voor jou :p

justmie schreef:

woow nu al 1.72 ! jij groeit snel! ik ben zelf 1.75 en rijd op (d)ponys dus dat kan opzich makkelijk. Maar als je een grotere connemara wilt moet je goed zoeken, ze zijn er wel