Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:28

Ik ben echt helemaal niet van de setjes.
Ja ik vind het wel mooi om in de eventing met een passende set te rijden, maar zo met trainen etc heb ik echt van alles op liggen.
Meeste dekjes en halsters etc zijn allemaal gewonnen op wedstrijden.

Zo leuk trouwens, afgelopen dagen weer wat updates gekregen van eigenaren waaraan ik een bloedje verkocht heb. De meeste lopen inmiddels succesvol in de sport of is de verwachting dat ze binnen nu en enkele maanden starten. Zo gaaf om de ontwikkelingen te zien. Ik bereid ze voor op de overgang en match de juiste personen er bij, maar nadat ze bij mij weg gaan ontwikkelen ze natuurlijk nog volop door. Ontzettend gaaf om te zien als ze dan een maand later op wedstrijd lopen en in hun nieuwe disciplines in de prijzen rijden. Of als je foto's ontvangt van iemand met een big smile al galopperend over de zandverstuiving. Daar wordt ik echt oprecht gelukkig van.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:38

Ow wat herkenbaar... Die wondjes enzo.

Mijn merrie maakt er een kunst van om tijdens het bokken en gek doen, haar benen vergeten uit te klappen.

Of. Over de omheining springen, richting de loopstal en ineens bedenkt dat er een muur zit. (Bam! Er vol tegen op)

Met twee paarden tegelijk door een loopdeur heen willen lopen.

Niet langs een paaltje op de hoek gaan, maar er doorheen, in stap Notabene.
En dan ook nog zo kijken van. Nahh! Wie zet dat paaltje hier nou neer?!

Schrikdraad? Nou ze schrikt soms best, maar schrikdraad, knalt ze dwars doorheen in een jolige bui.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:40

Ik ben ook niet zo van de setjes. Ik vind het wel leuk voor anderen hoor maar ik ben van het functionele.

Toevallig kleuren de details van mijn nieuwe laarzen wel bij mijn zadelpad, maar daar had ik ze niet op uitgezocht :P

Wat leuk dat je nog steeds updates krijgt kyrke! Al is sport voor mij absoluut geen doel _O-.

maralyn, bij die van mij is dat niet hetzelfde.. Mel doet opzich heel voorzichtig en zorgvuldig, maar er zit ook een standje bulldozer op zoals ik dat noem. Dan zet ze zich schrap en incasseert zonder blikken of blozen wat ze daarvan ook maar oploopt.

Standje bulldozer is gelukkig wel direct over als ze gewoon los is en niemand meer aan haar zit/input geeft

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:02

@Maralyn zo gaat het hier inderdaad ook.
Hij kan zooo dom zijn af en toe met zijn acties.

@sintara, dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik heb ook een paar bloedjes verkocht aan "recreanten".
Ik kan dan net zo gelukkig worden van foto's al scheurend door het bos of een zeer geslaagde clinic extreme trail of wat dan ook.
Ik vind het belangrijk om contact te houden met nieuwe eigenaren. Let wel dit betekent niet dat ik er op de stoep sta of ze iedere maand updates moeten sturen of net wat. Ik vind het gewoon fijn dat ze met zaken naar mij durven komen en het ook leuk vinden om vorderingen door te geven. De oude eigenaren genieten daar ook ontzettend van.
Zo heb ik een paar maanden terug een merrie verkocht die gefokt is door de koningin van Engeland en aangekocht als renpaard/fokmerrie door een goede kennis uit Duitsland voor een aardige smak geld. Het renpaard zijn ging hem niet worden (te langzaam) en als fokmerrie liet haar volle broer net te weinig zien. Besloten werd dus een nieuw huisje te zoeken voor de merrie. Afgelopen week zond ik hem dus de foto die ik van de nieuwe eigenaresse ontvangen heb al galopperend over de zandverstuiving. Die man was zo intens gelukkig dat de merrie een goed adres gevonden heeft. Vol trots laat hij dan ook aan iedereen de foto zien.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:22

Hahaha herkenbaar allemaal! Sulfur is ook zo’n bulldozer.. in het begin had hij ook echt geen respect voor mensen, dat is gelukkig echt wel veel beter. Maar hij kan rustig tegen een staander van een hindernis aanlopen, of vol op/in het opstapkrukje staan. Gewoon omdat dat dan volgens hem in de weg staat, en dan nog geïrriteerd zijn been schudden als het krukje aan m blijft hangen.. :Y)

@alwaysh Ik hou ook van setjes <3 Niet perse merkgebonden, ik vind echt veel leuk! Ik heb ook een beetje een halster obsessie.. dat mag ik van vriendinnen voorlopig even niet meer kopen hahaha.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:27

@kyrkelover Mocht ik ooit een paard erbij willen meld ik me sowieso bij jou, je lijkt me echt een hele fijne, eerlijke verkoper!
Laatst bijgewerkt door Lauss_ op 06-10-21 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:34

Lauss_ schreef:
@kyrkelover Mocht ik ooit een paard erbij willen meld ik me sowieso bij jou, je lijkt me echt een hele fijne, eerlijke verkoper!

Eens :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:04

kyrkelover schreef:
@Maralyn zo gaat het hier inderdaad ook.
Hij kan zooo dom zijn af en toe met zijn acties.

@sintara, dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik heb ook een paar bloedjes verkocht aan "recreanten".
Ik kan dan net zo gelukkig worden van foto's al scheurend door het bos of een zeer geslaagde clinic extreme trail of wat dan ook.
Ik vind het belangrijk om contact te houden met nieuwe eigenaren. Let wel dit betekent niet dat ik er op de stoep sta of ze iedere maand updates moeten sturen of net wat. Ik vind het gewoon fijn dat ze met zaken naar mij durven komen en het ook leuk vinden om vorderingen door te geven. De oude eigenaren genieten daar ook ontzettend van.
Zo heb ik een paar maanden terug een merrie verkocht die gefokt is door de koningin van Engeland en aangekocht als renpaard/fokmerrie door een goede kennis uit Duitsland voor een aardige smak geld. Het renpaard zijn ging hem niet worden (te langzaam) en als fokmerrie liet haar volle broer net te weinig zien. Besloten werd dus een nieuw huisje te zoeken voor de merrie. Afgelopen week zond ik hem dus de foto die ik van de nieuwe eigenaresse ontvangen heb al galopperend over de zandverstuiving. Die man was zo intens gelukkig dat de merrie een goed adres gevonden heeft. Vol trots laat hij dan ook aan iedereen de foto zien.

Wat leuk man

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 18:45

Lauss_ schreef:
Hahaha herkenbaar allemaal! Sulfur is ook zo’n bulldozer.. in het begin had hij ook echt geen respect voor mensen, dat is gelukkig echt wel veel beter. Maar hij kan rustig tegen een staander van een hindernis aanlopen, of vol op/in het opstapkrukje staan. Gewoon omdat dat dan volgens hem in de weg staat, en dan nog geïrriteerd zijn been schudden als het krukje aan m blijft hangen.. :Y)

@alwaysh Ik hou ook van setjes <3 Niet perse merkgebonden, ik vind echt veel leuk! Ik heb ook een beetje een halster obsessie.. dat mag ik van vriendinnen voorlopig even niet meer kopen hahaha.

Haha, zo herkenbaar!! Alles is leuk.. Eskadron, Anky, Horsegear, Equito, PSOS, ES, Lemieux, Showmaster, Felix Buhrer…. Je snapt m. :')

Ik heb een mega doos nu van Ooteman staan, ga ik straks uitpakken. *\o/*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3 verschillende bloedjes van de afgelopen maanden.
1e en 3e gaan de sport in. 2e verder in de fokkerij.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:08

Wat een leuk koppie heeft die tweede!

Setjes vind ik ook leuk! Maar heb het momenteel nogal druk door studie en werk, waardoor ik er niet zoveel op let. Pak nu wat bovenaan ligt en gebruik met gewoon rijden en longeren ook geen beschermers meer. Dus er wordt weinig gematcht. :o

Ik wilde een foto uploaden, maar het werkt bij mij nog steeds niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:19

Mooie paardjes zeg!!! Yvonne. :)

Setjes :') nee daar ben ik niet zo goed in. Maar ik maak wél mijn eigen dekjes en heb met één dekje een match met mijn stijgbeugelriemhoesjes.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:22

Je maakt je eigen dekjes!? Wat gaaf! Waar kunnen we die zien? :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:45

Ff kijken of ik daar foto's van heb hier in het bestand.

Ben nog niet zo goed hoor. Maar vind het vooral erg leuk om te doen.

Voor mijn stal genoten en mezelf.
Afbeelding

Deze voor mezelf gemaakt.
Afbeelding

En hier heb ik beugelriemhoesjes voor gemaakt. (Maar die moeten nog een x gestikt worden. Klitteband blijft niet zitten)
Afbeelding

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:16

Heel erg leuk die dekjes!!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 07:22

Ik vind ze er goed uit zien hoor! Heel knap! En zo leuk dat je dan je eigen printjes kan kiezen.

Eindelijk lukt het weer om foto’s te delen. Meneer was in zijn volbloed-mood. Afbeelding

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:04

Wat voor bit gebruiken jullie trouwens? Ik heb nu een simpel dubbelgebroken bustrens, maar ik zou graag eens iets anders willen proberen. Kijken hoe hij daar op loopt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:26

Dankjewel voor de complimenten. :)

Hier een ongebroken appelbit.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:55

Ik heb al van alles geprobeerd. Maar buiten moet ik echt met een Pessoa bit rijden en dat kan dubbel gebroken zijn of ongebroken. Zelf vind ik ongebroken bitten het vriendelijkste.
In en bak kan ik ze met alles rijden, dan kan er ook gewoon een kind mee rijden als het moet dus kan je met dubbel gebroken bustrens of ongebroken bustrens rijden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:02

Ik heb een harry horse r bit, dun watertrensje dat een beetje op een myler lijkt.

Bij de handelaar reden ze met een dubbel gebroken bit, maar ze heeft heel weinig ruimte (heeft sowieso een klein bekkie, 11,5cm) en met dat bit had ze haar mond een klein stukje open tijdens het rijden.

Moest je goed naar kijken om te zien hoor, maar ik vond het niet comfortabel overkomen :o.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:29

Ik heb een trust innosense flexi soft bit.
Had eerst een dubbelgebroken bustrens, maar vond hem daar wat onrustig mee.
Ongebroken metalen bustrens wilde die niet fijn aannemen, kwam steeds achter m’n hand. En ongebroken appelbitje schuurde wat in de mondhoeken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 09:35

maralyn schreef:
Ff kijken of ik daar foto's van heb hier in het bestand.

Ben nog niet zo goed hoor. Maar vind het vooral erg leuk om te doen.

Voor mijn stal genoten en mezelf.
[ [url=m/oMOQqO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze voor mezelf gemaakt.
[ [url=m/c0ogi4.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier heb ik beugelriemhoesjes voor gemaakt. (Maar die moeten nog een x gestikt worden. Klitteband blijft niet zitten)
[ [url=m/Nbv1ox.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super leuk!

Hier een dubbelgebroken, anatomisch gevormde bustrens. Maar wij zijn nog niet op het perfecte bit gestoot.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:41

Mijn paard heeft dus ook zn mond soms open, en ik vind m erg zoekend en onrustig in de hand. Hij heeft weinig ruimte en een beetje een laag gehemelte, iemand tips welke bitten ik eens zou kunnen proberen?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 10:08

Lauss_ schreef:
Mijn paard heeft dus ook zn mond soms open, en ik vind m erg zoekend en onrustig in de hand. Hij heeft weinig ruimte en een beetje een laag gehemelte, iemand tips welke bitten ik eens zou kunnen proberen?

Dan ga ik even n heel gek idee misschien er tegen aan gooien :)

Is het een idee, om deze vragen bij een bitfitter neer te leggen? Die heeft als het goed is een hele voorraadkast met bitten.

Bitten is echt echt echt lastig! Waar ze vandaag goed op lopen, lopen ze volgend jaar niet meer fijn op. :') althans... Dat kan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 10:09

Ja is echt lastig… hier wil ik ook een bitfitter laten komen. Maar wel een die ook de inwerking van het hoofdstel zelf meeneemt omdat ik het idee heb dat Nobli erg wisselend op kopstukken reageert. Nog niet echt iemand gevonden.