Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Thioro schreef:Hier wil ik nog even op inhaken, hoewel ik het zeker met je eens ben hoor. Mijn eerste dravertje is op haar vijfde gestopt met koersen vanwege haar karakter. Snelheid zat er zeker wel in, maar ze was ontzettend dwars. Een goede draver moet ook betrouwbaar zijn in het werken.Voornaamste reden dat ze niet geschikt zijn voor de koersen is simpelweg dat ze hun qualificaties niet halen (niet snel genoeg dus).
maralyn schreef:Nee, dat hoeft zeker niet. Enige overeenkomst is dat ze ervaring hebben met een wagen achter zich. En dan nog is het afhankelijk van verschillende invloeden; omgeving, soort wagen, 'menner', enz...Als de gekourst hebben, zijn ze dan ook per direct ervaren en geschikt voor een wagen? Zoals op straat?
maralyn schreef:En als je dan kijkt naar sport KWPN die lichte atrose vorming hebben, of uit de sport gekomen zijn, die zijn nog tussen 4000 en 8000 euro
maralyn schreef:maar als ik dan zo tussen de regels doorlees....
Worden eigenlijk paarden die sterk zijn, gezond lichaam hebben, kracht hebben, en ook goed opgevoed zijn maar voor tot de 1200 euro verkocht...?
En als je dan kijkt naar sport KWPN die lichte atrose vorming hebben, of uit de sport gekomen zijn, die zijn nog tussen 4000 en 8000 euro
F_Orumster schreef:De omscholing naar menpaard lijkt me moeilijker dan de omscholing naar ohz.
Iets nieuws is denk ik makkelijker dan een 'rustig' knop (ingespannen) erop zetten.
maralyn schreef:Worden eigenlijk paarden die sterk zijn, gezond lichaam hebben, kracht hebben, en ook goed opgevoed zijn maar voor tot de 1200 euro verkocht...?
En als je dan kijkt naar sport KWPN die lichte atrose vorming hebben, of uit de sport gekomen zijn, die zijn nog tussen 4000 en 8000 euro
maralyn schreef:Nog een vraag, (jeej ben op de vragentour vandaag)
Als de gekourst hebben, zijn ze dan ook per direct ervaren en geschikt voor een wagen? Zoals op straat?
Dankjullie wel voor al jullie antwoorden!
maralyn schreef:Nu ben ik rustig aan het nadenken, terwijl mijn trouwe fjordachtig ding ook 11 jaar word dit jaar. Waar zou ik later goed voor kunnen gaan?
Als mijn poown komt te overlijden, en ik na vallen en opstaan dat zal hebben verwerkt (heb het diertje al een tijdje) wil ik kijken wat bij ons past, en mennen, en rijden.